تبیان، دستیار زندگی
نشست خبری باشگاه پرسپولیس در سالن آمفی تئاتر شهرداری منطقه 9 تهران برگزار شد. در این نشست علاوه بر حبیب کاشانی سرپرست باشگاه پرسپولیس، محمود خردبین سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس، علی دایی سرمربی این تیم و علیرضا حقیقی سنگربان سرخپوشان تهرانی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پول وینگادا را ندهیم 6 امتیاز کسر می شود

کاشانی: خدا دایی را دوست دارد

حبیب کاشانی

سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: کل دریافتی این تیم از فدراسیون فوتبال برای 14 بازی در لیگ برتر و جام حذفی فقط 205 میلیون و 800 هزار تومان است که این درآمدزایی در شان تیم ما نیست.

به نقل از مهر، نشست خبری باشگاه پرسپولیس از ساعت 14:20 روز چهارشنبه در سالن آمفی تئاتر شهرداری منطقه 9 تهران آغاز شد. در این نشست علاوه بر حبیب کاشانی سرپرست باشگاه پرسپولیس، محمود خردبین سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس، علی دایی سرمربی این تیم و علیرضا حقیقی سنگربان سرخپوشان تهرانی نیز حضور داشتند.

در ابتدا خبرنگاری از حبیب کاشانی در خصوص تصمیمات اخیر کمیته فنی باشگاه پرسپولیس که روز دوشنبه هفته جاری تشکیل جلسه داد پرسید که وی در پاسخ به این سئوال گفت: برای شروع هر کاری باید مقدماتی فراهم می شد با اتفاقاتی که در سالهای گذشته برای برخی از تیم های ایران به وجود آورده بود و حضور آنها در لیگ قهرمانان آسیا را با مشکل مواجه کرده بود ما امسال تصمیم بر آن گرفتیم که اقدامات لازم را برای ارسال به موقع اسامی و برآورده کردن خواسته های ای اف سی به عمل آوریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه AFC از باشگاه های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا خواسته است نسبت به مشخص کردن فهرست تیم، رنگ لباس، چگونگی پذیرایی از تیم های میهمان و ... اقدام کنند، افزود: تمام اقدامات باشگاه در 46 صفحه گردآوری شد و حتی زودتر از زمان مقرر به محل کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس از تعیین گروهی 4 نفره برای پیگیری حضور تیم فوتبال پرسپولیس در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا خبر داد  گفت: در این گروه آقای خوردبین به عنوان سرپرست تیم حضور دارند همچنین آقای مانوسی فر به عنوان مسئول کمیته روابط بین الملل به همراه آقایان بیک محمد لو به عنوان مدیا آفیسر و آقای محمد رسایی به عنوان مدیر بازرگانی در این کمیته حضور خواهند داشت.

حبیب کاشانی همچنین با ابراز خرسندی از مصوبه مجلس شورای اسلامی در جلوگیری از صرف بودجه دولتی در فعالیتهای حرفه ای ورزشی گفت: قطعا دوستان ما در مجلس با بررسی جوانب چنین تصمیمی را اتخاذ کرده اند ما یک باشگاه حرفه ای هستیم و به همین خاطر امسال تصمیم گرفتیم 50 درصد از بودجه باشگاه را خودمان تامین کنیم و وابستگی هایمان به دولت را کاهش دهیم. ما موافق مصوبه مجلس هستیم و خواهان اجرای آن.

نشست خبری باشگاه پرسپولیس

سرپرست باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در سال گذشته 3 هزار و 690 دقیقه بازی کردند اما کل عایدی شان از این مسابقات یک میلیارد و 70 میلیون تومان بیشتر نبوده است. قطعا اگر قرار باشد این باشگاه ها از کمک دولت استفاده نکنند درآمدی به مراتب بیشتر از امروز از فوتبال حرفه ای خواهند داشت و بیشتر به دنبال حرفه ای‌گری می روند.

وی ادامه داد: امروز که در خدمت شما هستم 40 درصد از بازیهای ما در لیگ برتر و جام حذفی برگزار شده است اما درآمد ما فقط 205میلیون و 800 هزار تومان از بابت بلیت فروشی، حق پخش تلویزیونی، سهم تبلیغات و ... بوده است. کجای دنیا چنین اتفاقی صورت می گیرد و درآمد یک باشگاه از 14 بازی به این اندازه است. ما نزدیک به سه میلیارد و نیم هزینه کرده ایم اما درآمدمان فقط 205 میلیون تومان بوده است. قطعا ما در فوتبال حرفه ای می توانیم درآمدمان را بیشتر کنیم.

کاشانی تاکید کرد: با مصوبه مجلس در ممانعت از صرف بودجه دولتی در ورزش حرفه ای خیلی زودتر می توانیم حرفه ای شویم موردی که کنفدراسیون فوتبال آسیا از ما خواسته است تا سال 2010 نسبت به تحقق آن اقدام کنیم. قطعا اگر مصوبه مجلس اجرا شود هر باشگاه به حق واقعی خود می رسد و ما برای سال آینده دیگر نیازی به کمک های سازمان تربیت بدنی نخواهیم داشت.

چگونگی حضور عماد رضا در تیم فوتبال پرسپولیس سوژه پرسش یکی از خبرنگاران از حبیب کاشانی بود که وی در پاسخ به این خبرنگار گفت: طی ملاقاتی که با عماد رضا داشتیم خواسته های این بازیکن را برای حضور در تیم فوتبال پرسپولیس جویا شدیم از آنجایی که این بازیکن در اختیار باشگاه الزمالک مصر است و یک فصل با این باشگاه قرار دارد باید رضایت نامه او را از این باشگاه مصری گرفته و نسبت به عقد قرارداد با او اقدام کنیم.

وینگادا با رایزنی ما در حال حاضر از جریمه صرفنظر کرده و تنها پول خود و کادرفنی‌اش را می خواهد. ما باید 348500 دلار به ایشان و دو دستیارش پرداخت کنیم تا از گزند کسر امتیاز و مشکلات دیگر در امان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مقرر شده خود عماد رضا رضایتنامه اش را از باشگاه الزمالک بگیرد، افزود: شب گذشته مدیر برنامه های عماد رضا از کانادا با من تماس گرفت و اعلام کرد از طریق فدراسیون فوتبال رسما از باشگاه الزمالک درخواست صدور رضایتنامه عماد رضا را بکنیم.قطعا در این خصوص پیگیری های لازم صورت می گیرد تا در زمان مقرر نسبت به عقد قرارداد با عماد رضا اقدام کنیم این بازیکن گزینه منتخب کادر فنی ماست و ما هم شرایط جذب او را دنبال خواهیم کرد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه وارث یک مجموعه بدهکار است،گفت: هنوز مسابقات شروع نشده ما 507 میلیون تومان بدهکاریم اما سازمان لیگ به صورت سلیقه‌ای این بدهی‌ها را پرداخت می‌کند.

حبیب کاشانی در نشست باشگاه پرسپولیس ضمن بیان مطلب فوق گفت: ما وارث مجموعه‌ای هستیم که طلبکاران بسیاری از سالهای گذشته دارد. هنوز مسابقات شروع نشده ما 507 میلیون بدهکاریم. سال گذشته هم بیش از یک میلیارد تومان از منابع درآمد از حق پخش، بلیت فروشی و تبلیغات دور زمین به بدهکارانمان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه سازمان لیگ در پرداخت این بدهی‌ها سلیقه‌ای عمل می کند، افزود: متاسفانه در این مدت ابتدا بدهی‌ نفراتی پرداخت شده است که شکایت آنها باعث کسب امتیاز از پرسپولیس نشود. سازمان لیگ به جای اینکه بدهی جوانانی که برای ما زحمت کشیده‌اند و یا مطالبات کادرفنی پیشین را پرداخت کند، به افرادی پول داد که مطالباتشان هیچ ضرری برای باشگاه نداشت و می‌توانستند بدهی های آنها را دیرتر پرداخت کنند.

نشست خبری باشگاه پرسپولیس

سرپرست باشگاه پرسپولیس در این خصوص اضافه کرد: سال 86 به علت همین بدهی‌ها 6 امتیاز از پرسپولیس کسر شد و در حال حاضر وینگادا که سال 87 مربی پرسپولیس بود و با نظر دوستان هیئت مدیره و مدیرعامل وقت قرارداد مالی‌اش امضا شد، با توجه به این که پرتغالی است شکایتی از ما تنظیم کرده و این احتمال وجود دارد این اتفاق باعث جریمه مالی یا جرایم دیگری برای پرسپولیس شود. اما ما تلاش کردیم وی از شکایتش صرف نظر کند.

وی اضافه کرد: ایشان با رایزنی ما در حال حاضر از جریمه صرفنظر کرده و تنها پول خود و کادرفنی‌اش را می خواهد. ما باید 348500 دلار به ایشان و دو دستیارش پرداخت کنیم تا از گزند کسر امتیاز و مشکلات دیگر در امان باشیم. اگر ایشان 140 هزار دلار دیگر را بخواهند باید عددی حدود 500 هزار دلار به ایشان پرداخت کنیم. این لطفی است که شامل حال ما شده و ما علاوه بر مشکلات خودمان باید بدهی‌های گذشته را هم جبران کنیم.

کاشانی با بیان اینکه طی روزهای گذشته نامه‌ای که به امضای نبی آراسته شده به باشگاه ارسال شده که بابت بدهی های سال 87 باشگاه به تیم فوتسال از تیم امسال ما 3 امتیاز کسر می‌شود. این اتفاقات در شرایطی برای ما پیش می‌آید که مشکلات خودمان هم زیاد است. ما پولی دریافت نمی‌کنیم و مبلغی از درآمدهایی مانند حق پخش، تبلیغات محیطی و بلیت فروشی به حساب باشگاه نمی‌آید. من درآمدی ندارم و باید این پولها را هم پرداخت کنم و در غیر این صورت امتیازهایی که یک امتیاز یک امتیاز جمع کرده‌ایم به راحتی از ما کسر می‌شود.

تنها درخواست ما از فدراسیون فوتبال و کمیته داوران این بود که کمک داوری که در شهرآورد تهران اشتباه کرد از ما نه از هواداران پرسپولیس عذرخواهی کند. متاسفانه چنین اتفاقی صورت نگرفت

وی اضافه کرد: ما هم سال گذشته تیم داشتیم و تیم‌داری کردیم اما امروز هیچکسی از بابت سال گذشته از ما طلبکار نیست. ما حقوق و قراردادها را پرداخت کردیم و حتی پاداش قهرمانی را هم به کادرفنی و بازیکنان داده‌ایم. در حال حاضر فقط دو نفر از ما طلب دارند که یکی میثم بائو است که 50 میلیون بابت رضایت‌نامه از ابومسلم از ما می‌خواهد و دیگری میثاق معمارزاده که اعتقاد دارد ما باید هزینه عمل این بازیکن که 80 میلیون شده است را پرداخت کنیم.

وی با ابراز امیدواری از اینکه نهادهای نظارتی سازمان تربیت بدنی و مدیرانی که سالهای بعد در پرسپولیس حضور می‌یابند طوری هزینه کنند که بدهی‌های آنها برای مدیران بعدی باقی نماند، اظهار داشت: ما امیدواریم مدیران براساس درآمدها هزینه کنند ما هم با بازیکنان قرارداد بستیم و نفرات خوبی را جذب کردیم اما هزینه‌های ما غیرمعقول نبود که نتوانیم آن را پرداخت کنیم.

وی در خصوص انتخاب کاپیتان‌های پرسپولیس اظهار داشت:‌ در همه جا سه روش برای انتخاب وجود دارد. ابتدا سرمربی تیم هر کسی را صلاح بداند انتخاب می‌کند یا در اروپا با نظرسنجی بازیکنان کاپیتان انتخاب می‌شود اما در پرسپولیس بحث سوم که کسوت است دلیل انتخاب کاپیتان‌هاست. البته ما اختیار کامل به سرمربی تیم داده‌ایم و ایشان اگر فردا صبح صلاح بدانند روش دیگری را در نظر بگیرند نه من بلکه همه تیم تابع آن خواهند بود.

وی اضافه کرد: امروز باقری کاپیتان اول، شیث رضایی کاپیتان دوم و حقیقی کاپیتان سوم تیم است. علی دایی هم این نظر را داشت برای اینکه بازیکنان مراحل حرفه‌ای را طی کنند و در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا باید کاپیتان تیم در نشست خبری حضور داشته باشد برای هر نشست خبری یکی از بازیکنان را می‌آوریم که پس از باقری و شیث امروز نوبت حقیقی رسید. این آموزشی است که علی دایی به ما داده و می‌تواند به حرفه‌ای شدن بیشتر باشگاه و بازیکنان کمک کند.

وی با تاکید بر اینکه در تقسیم بندی کاری باشگاه پرسپولیس وی کاری به داخل زمین ندارد و مسایلی که در زمین رخ می‌دهد به کادرفنی و سرمربی مربوط است، افزود: کارهای بیرون زمین و پشتیبانی‌ها به ما مربوط می‌شود و اینکه بخواهیم در مسایل فنی اعمال نظر کنیم چنین چیزی وجود ندارد. من به این موضوع اعتقاد دارم که مدیر، سرپرست و کادر فنی یک تیم سرمربی است نه اینکه امروز دایی سرمربی پرسپولیس است این را بگویم بلکه این اعتقاد من است.

کاشانی و دایی

وی گفت: دایی امروز یکی از معروف‌ترین افراد فوتبالی ایران است که مراحل ترقی را یک به یک سپری کرده و در فیفا و AFC مطرح است. ما سعی می‌کنیم از راهنمایی‌های خوب ایشان برای اینکه باشگاه‌مان به سمت حرفه‌ای شدن پیش برود استفاده کنیم تا در ایران و آسیا و حتی جام باشگاه‌های جهان بتوانیم حرفه‌ای بودن فوتبال باشگاه‌مان را علنی کنیم.

کاشانی در خصوص آخرین وضعیت شیث رضایی گفت: این مسئله بر عهده دایی است ایشان همه حرفهای شیث را شنید و طی روزهای آینده نظرش را اعلام می‌کند تا کمیته فنی در خصوص این بازیکن تصمیم گیری کنیم.

وضوع نام باشگاه پرسپولیس و استفاده از برند این باشگاه سوژه پرسش یکی از خبرنگاران از حبیب کاشانی بود که وی در پاسخ به این پرسش گفت: در جلسه گذشته که عده‌ای ادعای مالکیت این باشگاه را دارند. عده‌ای دیگر در سال 76 ادعای مالکیت باشگاه پرسپولیس را مطرح کردند ما هم به عنوان باشگاه پیروزی (پرسپولیس) اساسنامه‌ای داریم که در ثبت شرکت‌ها آن را به ثبت رسانده‌ایم و به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سازمان تربیت بدنی مالک باشگاه پرسپولیس است باید این مشکل را به گونه‌ای حل کند که اگر قرار شد سهام باشگاه پرسپولیس در بورس یا فرابورس عرضه شود، مشکلی وجود نداشته باشد.

کاشانی مدیریت فعلی باشگاه پرسپولیس را مالک و صاحب برند این باشگاه دانست و افزود: باید وضعیت دوستانی که به درست یا نادرست سهام باشگاه را منتقل کرده‌اند، مشخص شود. ما از معاونت حقوقی سازمان تربیت بدنی می‌خواهیم ادعای این دوستان را رسیدگی کند و اگر ذینفع هستند به حق و حقوق‌شان هستند و اگر ادعای آنها نادرست است از ادامه این بحث‌ها جلوگیری به عمل آورند.

سرپرست باشگاه پرسپولیس با اشاره به این که اشتباهات سهوی داوران در برخی دیدارهای لیگ برتر به ویژه مقابل ملوان و استقلال باعث از دست دادن امتیازات مهمی برای سرخپوشان شده است، گفت: در کل لیگ برتر 34 بازی انجام می‌شود و ما از سرمربی تیم خود انتظار داریم 70 امتیاز از این تعداد بازی کسب کند. آخر با این اشتباهات و امتیازات که به راحتی از تیم ما گرفته شده است، چطور می‌توانیم از علی دایی انتظار داشته باشیم در پایان فصل تیمش بیش از 70 امتیاز کسب کند.

وی ادامه داد: تنها درخواست ما از فدراسیون فوتبال و کمیته داوران این بود که کمک داوری که در شهرآورد تهران اشتباه کرد از ما نه از هواداران پرسپولیس عذرخواهی کند. متاسفانه چنین اتفاقی صورت نگرفت و این داور در هفته بعد با اشتباه خود حق تیم صبای قم را نیز ضایع کرد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: به جای اینکه کمک داور از هواداران پرسپولیس عذرخواهی کند، آمدند سناریویی درست کردند که فلانی فقط یک موتور دارد. همسرش را از دست داده و ... . مگر کسی گفته که کمک داور ماشین آخرین مدل سوار نشود، تحصیلات عالیه نداشته باشد و بالای شهر زندگی نکند ما چه کار داریم که داور و کمک‌هایش از چه صنفی هستند تنها خواسته ما این است که هر کسی به وظیفه خودش عمل کند. این که کمک داور بازی استقلال پرسپولیس موتور دارد به فوتبال چه مربوط می‌شود. ما به زندگی او چه کار داریم. ما فقط می‌خواستیم بابت اشتباهش عذرخواهی کند که چنین کاری را انجام نداد.

علی دایی پس از یک سال 15 روز به مرخصی رفت اما ما هر روز 10 یا 20 بار در ساعت‌های مختلف با او تماس می‌گرفتیم تا جذب بازیکنان با هماهنگی کامل انجام شود. فکر می‌کنم اگر خانم علی دایی اسلحه داشته باشد با تیر مرا بزند زیرا مسافرت آنها را خراب کردیم.

کاشانی از فدراسیون فوتبال خواست از بروز مشکلاتی مشابه با آنچه در شهرآورد تهران رقم خورد جلوگیری کند و افزود: ما می دانیم نتیجه مسابقه دیگر بر نمی‌گردد اما بهتر بود کمک داور و کمیته داوران اشتباهی که کرده بودند را می‌پذیرفتند ما چیز زیاد نمی‌‌خواستیم نه بیانیه دادیم و نه حرف خاصی زدیم فقط خواستیم یک عذرخواهی از هواداران پرسپولیس بکند که آن هم انجام نشد.

کاشانی باز هم از اقدام منصور ابراهیم زاده در بین دو نیمه دیدار پرسپولیس و ذوب آهن در آرام کردن هواداران معترض تیم اصفهانی که علیه دایی شعار می‌دادند به نیکی یاد کرد و او را قهرمان این مسابقه نامید و گفت: دربی 69 تمام شد و به تاریخ پیوست. در این دربی برای اولین بار تماشاگران تیم بازنده در ورزشگاه باقی ماندند تیم خود و سرمربی آن را تشویق کردند. بدون اینکه به ورزشگاه آزادی و حتی یک اتوبوس خسارت وارد بیاید. اینها اتفاقات خوبی است که باید از آن به نیکی یاد کنیم.

"هر کسی اشتباه کرده باید جرات پذیرش اشتباه خود را داشته باشد"، سرپرست باشگاه پرسپولیس این را گفت و افزود: متاسفانه دوستان ما در کمیته داوران راه را به اشتباه می‌روند. و با راهنمایی‌های غلطی که برخی از دوستان به کمک داور دربی کردند باعث شدند که اشتباهات باز هم تکرار شود. باید به این دوستان بگویم با یک عذرخواهی بزرگی و عزت آنها کم نمی‌شد. امیدوارم همه ما روزی آنقدر بزرگ شویم که با یک عذرخواهی بزرگی‌مان زیر سئوال برود.

تفاوت‌ رنگ لباس پرسپولیس در بزای‌های لیگ برتری سوژه پرسش خبرنگاری از حبیب کاشانی بود که با کنایه اینکه شما حرفه‌ای هستید اما در این زمینه حرفه‌ای عمل نمی‌کنید، موضوع را مطرح کرد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس به این خبرنگار گفت: سابقه ورزشی من روشن است و قطعاً شما سابقه‌ای بیشتر از من دارید. من با لباس ورزشی هم عکس ندارم.

وی افزود: ابتدای فصل سازمان لیگ از ما خواست که سه لباس را برای مسابقات لیگ برتر به این سازمان معرفی کنیم که ما سه رنگ لباس قرمز، سفید و مشکی را با نظر علی به سازمان لیگ معرفی کردیم. ما در بازی مقابل استیل آذین هم با نظر بازیکنان و مربیان پیراهن مشکی را برای تیم انتخاب کردیم آن هم در شرایطی که مسئولان باشگاه استیل آذین با ما هماهنگ کرده بودند که اگر می‌خواهید، می توانید پیراهن قرمز بر تن کنید.

کاشانی با تاکید بر اینکه در باشگاه تمام فعالیت‌ها برنامه ریزی شده است، افزود: اینکه ما لباس‌مان را با هماهنگی سازمان لیگ انتخاب کنیم کاری حرفه‌ای است و اگر با باشگاه مقابل هماهنگ می‌کردیم که چه لباسی بپوشیم کارمان غیرحرفه‌ای بود ما از فوتبال حرفه‌ای گری را آموخته‌ایم و قطعاً سلسله مراتب را رعایت می کنیم.

کاشانی در نشست خبری پرسپولیس

سرپرست باشگاه پرسپولیس با تاکید بر اینکه پرسپولیس امتیاز تیم فوتسالش را به مبلغ 400 میلیون به یکی از تیم‌های شهرستانی واگذار کند اما به خاطر اینکه تهران در این مسابقات تیم داشته باشد این کار را نکرد، اضافه کرد: این تیم با کمک معصومی به لیگ برتر آمد و با 169 میلیون تومان در سال اداره می‌شود.

وی افزود: شما بروید ببینید چند تیم در کمیته انضباطی پرونده دارند اما در حالی که بدهی طلبکاران‌شان پرداخت نشده همچنان اجازه بازی به آنها داده می‌شود؟

کاشانی همچنین تاکید کرد: پرسپولیس تیم خصوصی و شخصی نیست و برای مردم است. از همه مسئولان خصوصاً آقایان کفاشیان و نبی می‌خواهم نامه‌ای را که قصد امضای آن را دارند مفادش را با دقت بیشتری بخوانند. ما خوشحال می‌شویم مشکل مالی چند جوان برطرف شود اما چرا بدهی‌های پیروانی، کماسی، سعداوی، پتروویچ و ... که مربوط به سال 87 بوده را پرداخت نکردند و از محل درآمدهای باشگاه که حق پخش، بلیت فروشی و تبلیغات محیطی است و تمام آن در اختیار سازمان لیگ بوده و هیچ چیز به پرسپولیس داده نمی‌شود، ابتدا بدهی این افراد را پرداخت نکردند و پول نفراتی را دادند که می‌توانستند دیرتر آنها را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه مگر باشگاه پرسپولیس غیر این موارد منبع درآمد دیگری دارد، افزود: ما امروز با شما درد دل کردیم. همان طور که اعتقاد دارم می‌توان با فوتبال به بهشت رفت، با قلم هم می توان به بهشت رفت.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در بخش دیگری از این نشست خبری در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از او پرسید انتظارات از شما برای قهرمانی مجدد پرسپولیس در مسابقات امسال زیاد است، اظهار داشت: اگر نتوانیم امسال با پرسپولیس جام بیاوریم همان طور که علی دایی گفت شاید به عنوان اولین مدیر ایرانی هاراگیری کنم تا علی دایی به آرزویش برسد. طبیعتاً با توجه به اینکه ما علی دایی یکی از بهترین مربیان ایرانی را در اختیار خوردبین با تجربه چند ساله در راس کادر سرپرستی قرار دارد و بازیکنان خوبی را نیز به خدمت گرفته، درست نیست کاسه چه کنم چه کنم به دست بگیریم و باید امسال قهرمان شویم.

وی با بیان اینکه باید به مرور زمان نقاط ضعف را برطرف کنیم، اضافه کرد:‌ برای انجام یک کار اصولی نیاز به یک دوره زمانی چهار ساله است. ما فصل قبل با کمک خدا و اهل بیت قهرمان شدیم و به این موضوع افتخار می‌کنیم یک جام از دو جام مهم فوتبال ایران را به دست آوریم اما بعضی از دوستان می‌خواستند این قهرمانی را لوث کنند.

وی اضافه کرد: من معقتدم علی دایی را خدا دوست دارد. برای نمونه در این چند روز که پس از شکست پرسپولیس از استقلال هجمه‌های زیادی علیه این مربی بود ناگهان مجله وردساکر آلمانی دایی را به عنوان یکی از 50 بازیکن برتر جهان مطرح کرد. این لطف خداست و با هیچ مبلغی نمی توان آن را به دست آورد. علی کریمی یک روز گفت انگار خدا علی کریمی را بغل کرده است. من این موضوع را قبول دارم که خدا به علی دایی لطف دارد. شاید قابلیت‌های او بیشتر بوده که خدا  امروز بیشتر به او توجه می کند.

کاشانی با تاکید بر اینکه پس از قهرمانی پرسپولیس در سوم خرداد امسال در فاصله 23 روز تا آغاز مجدد تمرینات این تیم روزهای بسیار سختی را سپری کرده است، اظهار داشت: علی دایی پس از یک سال 15 روز به مرخصی رفت اما ما هر روز 10 یا 20 بار در ساعت‌های مختلف با او تماس می‌گرفتیم تا جذب بازیکنان با هماهنگی کامل انجام شود. فکر می‌کنم اگر خانم علی دایی اسلحه داشته باشد با تیر مرا بزند زیرا مسافرت آنها را خراب کردیم.

وی اضافه کرد: پس از آن ما اردوهای خوبی را در سرعین، آلمان، مشهد و کیش برگزار کردیم و تمام برنامه‌های‌مان برای آماده سازی تیم برنامه ریزی شده بود. همچنین از امروز می‌دانیم از 11 تا 18 دی به اردوی ترکیه خواهیم رفت و اواخر دی‌ماه هم یک بازی تدارکاتی خوب که شاید منجر به خداحافظی کریم باقری از فوتبال باشگاهی شود را برگزار کنیم.

سرپرست باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه کسب 24 امتیاز و 19 گل زده در این شرایط و با توجه به آماده سازی خوب تمام تیم‌ها بسیار سخت بوده است افزود: ما در سایه مدیریت دایی کمک‌های خوردبین و عنایت‌های خداوند و ائمه اطهار نتایج خوبی را کسب کردیم اما هنوز به شرایط ایده‌آل نرسیده‌ایم. انتظار از پرسپولیس با توجه به داشته‌هایش بسیار بالاست و اگر دو شکست ما برابر ملوان و استقلال اهواز اتفاق نمی‌افتاد امروز با 30 امتیاز راحت‌تر بازی‌های بعدی را ادامه می‌دادیم. اما هنوز همه چیز تمام نشده و در بازی‌های پایانی لیگ با کسب نتایج مطلوب امتیازات از دست داده گذشته را جبران می کنیم.

وی در مورد تشکیل تیم "ب" پرسپولیس گفت: شما نگاه کنید مولر بازیکن مطرح فوتبال آلمان در تیم "ب" بایرن مونیخ بازی می کرد و کم کم خود را به تیم اصلی رساند. تیم "ب" باید وجود داشته باشد تا بازیکنان مصدوم پس از طی دوران نقاهت و قبل از حضور در تیم اصلی در تیم "ب" توانایی‌هایشان را به دست آوردند. اما متاسفانه در کشور ما هنوز این قانونی جاری و ساری نشده است.

کاشانی در پایان گفت: ما امسال با رویکرد جدید و برنامه ریزی خوب علی دایی حسین عبدی را به عنوان مدیر تیم‌های پایه انتخاب کردیم البته رویکردمان در رده‌های پایه قهرمانی نیست و تنها می خواهیم هر ساله بازیکنان شایسته‌ای را از این تیم‌ها به تیم اصلی منتقل کنیم. این الگوی خوبی می‌تواند برای همه تیم‌ها باشد زیرا در گذشته علی دایی با توجه به تیم‌های رده پایه باشگاهی که در آن فعالیت داشت نفراتی همچون انصاری فرد، زنیدپور و ... به فوتبال ایران معرفی کرد.

گروه ورزشی تبیان

عکاس ها: عباس عباس زادگان