تبیان، دستیار زندگی
اگر علاقه‌مند هستید بدانید هر وب‌سایتی چقدر بازدیدكننده به خود جلب می‌كند می‌توانید به سایت‌های مختلفی كه تعداد بازدیدكنندگان یك وب‌سایت را برآورد می‌كنند سر بزنید اما این رقم چقدر بزرگ است؟ برای تجسم میزان بزرگی یك رقم، باید آن را با چیزهایی كه می‌شناسیم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمار جالب درباره سایت تبیان

تبیان

اگر علاقه‌مند هستید بدانید هر وب‌سایتی چقدر بازدیدكننده به خود جلب می‌كند می‌توانید به سایت‌های مختلفی كه تعداد بازدیدكنندگان یك وب‌سایت را برآورد می‌كنند سر بزنید اما این رقم چقدر بزرگ است؟ برای تجسم میزان بزرگی یك رقم، باید آن را با چیزهایی كه می‌شناسیم و در واقعیت برای ما ملموس هستند مقایسه كنیم تا تقریب خوبی از بزرگی آن به دست بیاوریم. سؤال‌های زیر می‌توانند به ما در تجسم تعداد بازدیدكنندگان یك سایت كمك كنند:

• اگر هر وب‌سایت را یك كشور حساب می‌كردیم و بازدیدكنندگان روزانه وب‌سایت را جمعیت آن كشور فرض می‌كردیم، چندمین كشور بزرگ دنیا می‌شد؟ از چه كشوری بزرگ‌تر و از چه كشوری كوچك‌تر می‌شد؟

• اگر بازدیدكنندگان روزانه این سایت كنار هم می‌نشستند چند تا استادیوم پر می‌شد؟

• اگر این افراد یك زنجیره انسانی درست می‌كنند، طول آن چند كیلومتر می‌شد؟

اینها آماری هستند كه می‌توانید با مراجعه به سایت visualizetraffic در مورد هر سایت دلخواهی به دست آورید. مثلا با جستجوی سایت فیس بوک به امار زیر دست پیدا خواهید كرد

این شبكه اجتماعی با ۱۷۲ میلیون بازدیدكننده در روز، اگر یك كشور بود ششمین كشور پرجمعیت دنیا می‌شد و جمعیتی بیشتر از پاكستان و كمتر از برزیل داشت. اگر همه این افراد می‌خواستند بازی استقلال-پرسپولیس را در استادیوم ۱۰۰ هزار نفری آزادی تماشا كنند، باید ۱۷۲۹ بار بازی را به خاطر آنها تكرار می‌كردیم. اگر فیس‌بوك یك كشور مهاجرپذیر بود، ۲۷% مردم آن مهاجران آمریكایی، ۶% هندی، ۴% آلمانی و … بودند.

اما آمار سایت تبیان

این شبكه اجتماعی با 345 هزار بازدیدكننده در روز، اگر یك كشور بود یكصد و هفتاد و چهارمین كشور پرجمعیت دنیا می‌شد و جمعیتی بیشتر از بلیز( کشوری است در آمریکای مرکزی پایتختش بلموپان است.) و كمتر از باهاما داشت .

تبیان

برای دیدن تصویر بزرگتر روی آن کلیک کنید

كه برای دورهم جمع كردن انها برای تماشای یك مسابقه فوتبالی نیاز به ورزشگاهی چهار برابر ورزشگاه بارسلونا داشتیم.  اگر تبیان یك كشور مهاجرپذیر بود، 6/95% مردم آن مهاجران  ایرانی و1.1% آمریكایی،  بودند.

تبیان

برای دیدن تصویر بزرگتر روی آن کلیک کنید

به طور متوسط هر نفر در هر باز دید از سایت تبیان 4.82 صفحه به طور میانگین بازید می كند كه این به این معنی می باشد كه در هر روز 1.663.821 صفحه و در هر ثانیه 19 صفحه بازدید می شود .


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از zakeri_m