تبیان، دستیار زندگی
یكی از پیشنهادهایی كه امروز ارائه شد، تشكیل گروه‌های ویژه برای مقابله با مسائل خاص است. انتقاد به وجود اسرائیل از جهت‌های كاملاً مختلفی نشأت می‌گیرد. این امر، جبهه‌ای گسترده است. ما هم ‌چنین براین باوریم كه باید به جای اخذ موضع دفاعی، موضعی تهاجمی اتخاذ ك
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افزایش حضور اسرائیل در اینترنت

به نوشته روزنامه صهیونیستی جروزلم ‌پست،رژیم صهیونیستی با توجه به كاهش محبوبیتش در دانشگاه‌های آمریكا و اروپا، و تقویت دیپلماسی عمومی خود در سطح جهان تصمیم به افزایش حضور خود در فضای اینترنت گرفته است.

به گزارش فارس، "جیل شفلر " (Gil Shefler) در مقاله‌ای كه در پایگاه اینترنتی روزنامه صهیونیستی "جروزلم‌پست " منتشر شد، به نقل از یكی از مقامات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، از برنامه‌های این رژیم برای افزایش حضورش در اینترنت خبر داد.

افزایش حضور اسرائیل در اینترنت

وی در این مقاله می‌نویسد: سرتیپ "مایكل هرزوگ " (Michael Herzog) به سئوالات مربوط به مشروعیت‌ زدایی رژیم صهیونیستی و نحوه مقابله با آن پاسخ می‌دهد.

امسال، "مؤسسه سیاست ‌گذاری یهودیان " (Jewish People Policy Institute) پنج موضوع اصلی را كه بر جهان یهود تأثیر می‌گذارد، برای مناظره در گروه‌های كاری در همایش سالانه خود شناسایی كرده است. این موضوعات عبارتند از: گفتگوهای صلح، مشروعیت ‌زدایی رژیم صهیونیستی، مسائل مربوط به پراكندگی این رژیم، آینده یهودیان اروپا و لایحه تغییر مذهب.

یكی از موضوعات پیچیده، كه شاید مبرم‌ ترین آن‌ها نیز باشد كه مباحث زیادی را طی سال‌های گذشته برانگیخته است، فرسایش به رسمیت شناختن حق این رژیم برای بقا توسط جامعه بین‌الملل است. مكان‌هایی كه پیشتر جان‌ پناه حمایت از این رژیم بودند، مانند دانشگاه‌های آمریكا، دیگر برای حامیان این رژیم یهود مكانی دوستانه به شمار نمی‌آیند.

سرتیب مایكل هرزوگ، مقام سابق وزارت دفاع رژیم صهیونیستی، كه ریاست هیئت مبارزه با مشروعیت‌ زدایی اسرائیل در مؤسسه سیاست‌ گذاری یهودیان را به عهده داشت، به سئوالاتی در رابطه با این روند رو به افزایش و راه‌های مقابله با آن پاسخ می‌دهد.

-چرا این موضوع در دستور كار همایش امسال قرار گرفت؟

هرزوگ: مؤسسه یهود بر این باور است كه این مسئله در حال حاضر یكی از مسایل مهم در جهان یهود به شمار می‌آید. ما امروز در اینجا جمع شده‌ایم و سئوالات بسیاری را مطرح می‌كنیم. آن‌ها را عیب ‌شناسی می‌كنیم؛ ولی باید برای آن‌ها راه‌ حل هم ارائه دهیم. در كتابچه‌ای كه در این همایش به شركت‌ كنندگان داده شد، ده صفحه به بررسی و تحلیل مسئله مشروعیت‌ زدایی اسرائیل اختصاص دارد؛ ولی تنها یك صفحه و نیم به ارائه دستورالعمل‌ها و ابزار سیاست‌گذاری می‌پردازد.

-شما برای مبارزه با این پدیده چه اقداماتی پیشنهاد می‌كنید؟

هرزوگ: یكی از پیشنهادهایی كه امروز ارائه شد، تشكیل گروه‌های ویژه برای مقابله با مسائل خاص است. انتقاد به وجود اسرائیل از جهت‌های كاملاً مختلفی نشأت می‌گیرد. این امر، جبهه‌ای گسترده است. ما هم ‌چنین براین باوریم كه باید به جای اخذ موضع دفاعی، موضعی تهاجمی اتخاذ كنیم.

یكی از پیشنهادهایی كه امروز ارائه شد، تشكیل گروه‌های ویژه برای مقابله با مسائل خاص است. انتقاد به وجود اسرائیل از جهت‌های كاملاً مختلفی نشأت می‌گیرد. این امر، جبهه‌ای گسترده است. ما هم ‌چنین براین باوریم كه باید به جای اخذ موضع دفاعی، موضعی تهاجمی اتخاذ كنیم

-می‌توانید نمونه‌ای از طرح عملیاتی مدنظر خود ارائه دهید؟

هرزوگ: به عقیده من، ما باید فعالیت‌های خود را در محیط‌ های دانشگاهی در اروپا و آمریكا افزایش دهیم. ما باید با جلب سرمایه‌گذاری، از تشكیل سازمان‌های دانشجویی حمایت كنیم. در حال حاضر، "هیلل " (Hillel) در این جبهه دست‌ تنهاست. ما باید این جبهه را تقویت كنیم.

فضای دیگری كه در این زمینه جای كار دارد، اینترنت است. بعضی از اعضای هیئت بر این باورند كه ما نسبت به اینترنت بی‌ توجه هستیم. اگر كسی شایعه‌ای نادرست در اینترنت پخش كند، این شایعه بارها و بارها پخش می‌شود. هنگامی كه شما این شایعه را تكذیب می‌كنید، لطمه‌ای كه نباید بر شما وارد شود به شما وارد شده است. ما باید حضور خود را در اینترنت افزایش دهیم.

-آیا فكر می‌كنید مشكل اسرائیل در شیوه كاری آن است و نه در اصل كار آن؟ به بیان دیگر، آیا می‌توان بدون تغییر سیاست‌ها، وجهه اسرائیل را تغییر داد؟

هرزوگ: ما درباره دیپلماسی عمومی اسرائیل طی مناظره بسیار صحبت كردیم و به این نتیجه رسیدیم كه كافی نیست و ما باید سیاست‌های خود را نیز تغییر دهیم. اگر كسی بر این باور است كه تنها كاری كه ما باید بكنیم، بهتر فهماندن اهداف و نیاتمان است، آن شخص اشتباه می‌كند.

خبرگزاری فارس

تنظیم : رها آرامی - فرهنگ پایداری تبیان