تبیان، دستیار زندگی
آنچه ماه‌ها انتظارش را می‌كشیدیم سرانجام روز گذشته رخ داد و آن چیزی نبود مگر سرریز شدن كاسه صبر «علی فتح‌ا...زاده‌خویی» از «امیررضا واعظ‌آشتیانی» .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنگ قدیمی همچنان ادامه دارد

فتح الله زاده و واعظ آشتیانی

آنچه ماه‌ها انتظارش را می‌كشیدیم سرانجام روز گذشته رخ داد و آن چیزی نبود مگر سرریز شدن كاسه صبر «علی فتح‌ا...زاده‌خویی» از «امیررضا واعظ‌آشتیانی». شاید مهندس واعظ هم انتظار نداشت كه مصاحبه‌های هر از گاهی‌اش علیه استقلال و به‌ویژه فتح‌ا...زاده پاسخی این‌چنینی داشته باشد كه البته فتح‌ا...زاده در پایان مدعی شد این تازه گوشه‌ای از اسناد و مداركی است كه در مورد مدیریت واعظ در دو سال حضورش در استقلال رو كرده است و اگر لازم باشد باز هم حرف در آستین دارد تا آنها را عیان كند و به این شكل پاسخ حملات جسته و گریخته مدیرعامل مستعفی استقلال را بدهد. بخشی از مصاحبه خبرنگار فارس با سرپرست استقلال به موضوع مورد بحث ما ربط داشت كه ما را بر آن داشت تا دیروز با فتح‌ا...زاده حرف بزنیم و در مورد آنچه با این خبرگزاری در میان گذاشته بود، بیشتر اطلاعات كسب كنیم.

واعظ درست گفته خیلی كوچك‌تر از من است

شروع ماجرا از آنجا بود كه واعظ برای بار هزارم اعلام كرده بود كه «فتح‌ا...زاده آدم سازمان است و در حدی نیست كه جواب صحبت‌های او را بدهم...» جالب اینكه فتح‌ا...زاده آن را می‌پذیرد: «ایشان درست می‌گوید، من در حدی نیستم كه ایشان جواب مرا بدهد، چون اصلا سابقه ورزشی ندارم. شش بار استقلال را قهرمان ایران نكردم؟ با این تیم قهرمانی جام‌حذفی، نایب‌قهرمانی باشگاه‌های آسیا، قهرمانی فوتسال ایران، كشتی، پینگ‌پنگ، اسكی و این عناوین را هم به دست نیاوردم؟ باز هم می‌گویم درست می‌گوید، ایشان در حد من نیست، چون خیلی كوچك‌تر از من است.»

واعظ 100 میلیون حقوق برای خودشرد كرده است

فتح‌ا...زاده كه پیش از این هم در پاره‌ای اوقات به مباحث حقوقی در صحبت‌های دوستانه‌اش با برخی خبرنگاران از رقم دریافتی‌های واعظ در دوران مدیریتش در استقلال صحبت كرده بود، روز گذشته تصمیم گرفت این مسایل را رسانه‌ای كند تا به اطلاع عموم برسد كه واعظ در این مدت كه مدیریت استقلال را برعهده داشت، از باشگاه حقوق هم دریافت می‌كرده است: «واعظ حق دارد كه گفته من مثل او نیستم، چون اگر من هم مثل ایشان بودم، می‌توانستم 100 میلیون تومان از باشگاه استقلال حقوق و پاداش بگیرم. این آقا هر ماه برای خودش پنج میلیون تومان حقوق رد می‌كرده و هر بار هم كه تیم پاداش می‌گرفته، اسم ایشان هم جزو نفرات پاداش‌بگیر به امور مالی می‌رفته است.» البته فتح‌ا...زاده مدعی شد كه برای حرف‌هایش مدرك دارد: «بچه كه نیستم بدون مدرك این مسایل را مطرح كنم. اسناد در امور مالی باشگاه موجود است و هر كس خواست بیاید تا آنها را نشانش دهم. جالب است بدانید بنده از زمانی كه به استقلال برگشته‌ام، حقوقی دریافت نكرده‌ام.»

فتح الله زاده و واعظ آشتیانی

واعظ جانباز بوده كه مالیات نمی‌داد؟

فتح‌ا...زاده پس از افشای مبالغ دریافتی مدیرعامل پیشین استقلال به نكته دیگری هم اشاره كرد كه جالب بود: «جالب است بدانید كه وقتی حقوق این‌چنینی دریافت می‌كنید باید مالیات آن را هم به دولت بدهید، اما ایشان (واعظ) مالیات را پرداخت نكرده و آن را به گردن باشگاه استقلال انداخته است.» البته فتح‌ا...زاده سوال خودش را هم در این ارتباط مطرح كرد: «تا جایی كه بنده اطلاع دارم، در چنین مواردی فقط جانبازان هستند كه از دادن مالیات معاف هستند و آن هم به خاطر شرایط ویژه این عزیزان و از جان‌گذشتگی‌شان برای مملكت است، اما آیا واعظ هم جانباز است كه از دادن مالیات حقوق پنج میلیون تومانی‌اش سر باز می‌زده و آن را به باشگاه تحمیل می‌كرده است؟ این بود فوتبال پاك آقای واعظ؟»

واعظ توانایی‌های استقلال را به صفر رساند

فتح‌ا...زاده در مورد بحث مناظره با واعظ این‌بار پیش‌دستی كرد. گرچه واعظ به عنوان یك شهروند تهرانی پیش از این معاون رییس‌جمهور را به مناظره دعوت كرده بود، اما این‌بار سرپرست كنونی باشگاه استقلال در این زمینه پیش‌قدم شده تا بحث بدهی‌ها را پیش بكشد: «مگر ایشان نمی‌گوید كه مناظره می‌كنم؟ با كمال میل این مناظره را قبول می‌كنم و زودتر پا پیش می‌گذارم تا ثابت كنم كه واعظ بدترین مدیرعامل استقلال پس از انقلاب بوده است، چون كاری از دستش برنیامد. هنر ایشان این بود كه تمامی توانایی‌های استقلال را به صفر برساند و بالغ بر هفت میلیارد تومان بدهی از وقتی كه استقلال را ترك كرد روی دست ما گذشت. آیا فوتبال پاك و پاكی‌هایی كه ایشان از آن دم می‌زدند، این بود؟»

واعظ 6 میلیارد از سازمان گرفت

فتح‌ا...زاده برای آنكه بیشتر در مباحث مالی ورود كند، به كمك سازمان به واعظ اشاره كرد: «صراحتا می‌گویم كه ایشان در یك فصل شش میلیارد تومان از سازمان پول گرفته و این مساله را با مدرك ثابت خواهم كرد. ثابت می‌كنم، چون این موضوع بی‌سابقه بوده است اما نمی‌دانم چرا ایشان نمی‌خواهد دست از سر استقلال بردارد.»

عكس استقلال 87 را كنار تیم 89 بگذارید

سرپرست استقلال كه می‌گفت تا روز گذشته نمی‌خواسته جواب واعظ را بدهد، برای آنكه مثال روشن‌تری برای اثبات حرف‌هایش بزند، به این نكته اشاره كرد كه: «لطفا از ایشان بخواهید عكس تیمی را كه سال 87 تحویل گرفت را كنار عكس تیمی كه سال 89 به ما تحویل داد بگذارد تا همه ببینند كه چطور این استقلال را داغون كرد. آمار كه دیگر به هواداران دروغ نمی‌گوید. تیم بهار 89 كجا و تیم تابستان 87 كجا؟ این آقا كه دائم دم از پاكی و پاكیزگی می‌زد، بیاید جواب بدهد چه بر سر این باشگاه آورد تا به این حال و روز افتاد و بعد هم راهش را گرفت و رفت؟»

سعیدلو در کنار آشتیانی

آقای سعیدلو لطفا واعظ را به ورزش بیاور

فتح‌ا...زاده برای ساكت كردن واعظ راهكار هم ارایه كرد: «واقعا باید از آقای سعیدلو خواهش كنم كه لطفی كنند و یك پست در ورزش به این آقا بدهند، چون ظاهرا این آقا نمی‌تواند دوری از ورزش را تحمل كند. منتها ایشان سابقه‌اش نشان می‌دهد كه حتی رفقای خودش هم او را بیش از یكی، دو ماه تحمل نمی‌كنند و با این سابقه دست آقای سعیدلو هم بسته است. واعظ هرجا پست گرفته، بیش از دو ماه نمانده و فكر می‌كنم ایشان باید به فكر حل مشكل خودش باشد تا دیگران.»

واعظ را بیاورید جای من تا خیالش راحت شود

برداشت فتح‌ا...زاده از مصاحبه‌های این مدت كه او از پست مدیرعاملی استقلال استعفا كرده این است كه او دلش می‌خواهد باز هم در این باشگاه كار كند: «با این مصاحبه‌ها كار به جایی نمی‌رسد. باور كنید حاضرم همین حالا این تیم كه دوم جدول رده‌بندی است و یك ریال به بازیكنانش بدهكار نیست را تحویل ایشان بدهم تا بیاید و جای من كار كند. به خدا قسم كه ما برای خدمت اینجا هستیم و تشنه میز و صندلی ریاست و مدیریت نیستیم. باور كنید پیش از اینكه اینجا باشم، دو هزار تا مشغله داشتم و حالا گرفتاری‌هایم 100 برابر شده است و یكی‌اش هم همین آقاست كه دست از سر استقلال برنمی‌دارد. اگر آقای واعظ احساس كرده كه نشستن روی این صندلی پرمسوولیت كه میلیون‌ها هوادار از نفری كه روی آن نشسته انتظارات آنچنانی دارند آش دهان‌سوزی است، همین امروز حاضرم استعفا بدهم تا او جای من بنشیند و خیالش راحت شود.»

ثابت كند بدهی مرا پرداخت كرده5 میلیارد جایزه می‌دهم

سرپرست باشگاه استقلال در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اهداف واعظ از حمله كردن به خودش هم پرداخت: «او می‌خواهد ذهن ما را مشغول خودش كند، وگرنه ما چه كاری با ایشان داریم؟ وقتی می‌گوییم شما دو میلیارد و 700 میلیون تومان به بازیكنان بدهكارید، دروغ می‌گوییم؟ مگر ایشان مصاحبه نكرد و نگفت پنج میلیارد بدهی فتح‌ا...زاده را پرداخت كردم؟ ایشان بیاید این مساله را ثابت كند، آن‌وقت مطمئن باشید اگر چنین مساله‌ای صحت داشته باشد، خودم پنج میلیارد به این آقا كمك می‌كنم، ولی اگر این كار را نكرد خودش به اشتباهش پی ببرد.»

ای خبرنگاران بدجنس!

پس از صحبت در مورد مسایل اتفاق افتاده، وقتی حرف واعظ به یاد فتح‌ا...زاده افتاد كه پس از استعفایش گفته بود دیگر در مورد ورزش حرف نخواهد زد تا زمانی كه به ورزش برگردد، به سرپرست استقلال یادآور شدیم كه واعظ در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه گل گفته كه دلیل اینكه باز هم پس از رفتن از فوتبال در این باره مصاحبه می‌كند و حرف می‌زند، به خاطر تماس خبرنگاران با او بوده است و او را مجبور كرده‌اند كه باز هم درباره فوتبال و ورزش حرف بزند، گفت: «از دست این خبرنگاران بدجنس. همین‌ها هستند كه باعث شدند تا واعظ زیر حرفش بزند. وگرنه ما كه می‌دانیم او تصمیمش را گرفته بود تا دیگر حرف نزند!»

واعظ آشتیانی

پاسخ باشگاه استقلال: پاسخ واعظ «خاموشی» است!

واعظ عصر روز گذشته و پس از افشاگری فتح‌ا...‌زاده در مقام پاسخگویی بر آمد اما هرگز جوابی به سوالات مطرح شده از سوی سرپرست باشگاه استقلال نداد. او معتقد است سازمان تربت بدنی سعی می‌کند سرباز پیاده‌هایش را با ادبیات بهتر به میدان بفرستد تا پاسخ خود را بگیرد. «اینگونه ادبیات مختص آدم‌های حقیر و کوچک است و به دلیل محتوا حقیر آن، ترجیح می‌دهم چیزی نگویم.» پس از آنکه فتح‌ا...زاده از مبلغ حقوق ماهانه واعظ در دوره مدیریتش پرده برداشت،او نسبت به این اظهارنظر واکنش نشان داد و در گفت‌و‌ گو با مهر با بیان اینکه «جواب {...} خاموشی است»،

آدمها حقیر و کوچک متوسل به دروغ می‌شوند، تهمت می زنند، سفسطه و مغلطه می کنند و همه گونه رفتار انجام می‌ دهد. این ادبیات مختص این آدمهاست و تا به امروز با این ادبیات زندگی کرده‌اند و شایسته خودشان است.» اما ساعتی پس از انتشار این جوابیه سایت باشگاه استقلال جوابیه‌ای را خطاب به واعظ روی خروجی خود قرار داد.سایت باشگاه استقلال این مصاحبه را خارج از عرف و غیرمعمول دانسته و محمد سررشته‌داری مدیر روابط عمومی‌باشگاه، موضع رسمی‌این باشگاه را در این مورد بیان كرد. «متاسفانه ادبیات آقای واعظ نه تنها ورزشی نیست بلكه جواب آقای واعظ «خاموشی» است! ایشان وقتی پشت دیوار «خاموش بودن» پناه می‌گیرند كه اتفاقا بهترین زمان برای «پاسخگویی» است.

تنظیم برای تبیان: حسین محمدی

منبع: گل