تبیان، دستیار زندگی
ان ، مدرسه علوی موضوع : نیرنگ عوامل امریكا در پوشش ملیت – حكومت اسلامی حضار : اعضای كمیته برگزاری استقبال بسم الله الرحمن الرحیم من نمی دانم چطور از عهده مراتب این زحمات برآیم . من خدمتی كه مورد پسند باشد نكردم . و من از خدا ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سخنرانی امام خمینی در 14 بهمن سال 1357

مكان :‌ تهران ، مدرسه علوی

موضوع : نیرنگ عوامل امریكا در پوشش ملیت – حكومت اسلامی

حضار : اعضای كمیته برگزاری استقبال

بسم الله الرحمن الرحیم

من نمی دانم چطور از عهده مراتب این زحمات برآیم . من خدمتی كه مورد پسند باشد نكردم . و من از خدا می خواهم كه توفیق بدهد همه ما خدمت بكنیم به این كشور ، خدمت بكنیم به احكام اسلام .


پاسداری از منافع آمریكا با شعار « ملیت »

امروز روزی است كه این مرحله ای كه ما طی كردیم به مرحله حساسی رسیده است ، به طوری كه برای همه ما تكلیف الهی ایجاد شده است . همه ما مكلف هستیم كه در این مرحله ای كه بین موت و حیات هست ، كه از اول تا آخر استقلال است ،‌ ما باید در این موقع هیچ غفلت نكنیم . غفلت یك آن برای ما گران تما م می شود. الآن وقتی است كه حیله ها به راه افتاده است و از هر راهی می خواهند ما را بازی بدهند ، ملت ایران را بازی بدهند . امروز دوباره از سر ، راجع به این كه ما می خواهیم آزادی بدهیم و ما می خواهیم ـ نمی دانم ـ چه بكنیم ، مهلت به ما بدهید! از این حرفهاییكه همیشه شاه می گفت و خدعه می كرد و ما به آن گوش نكردیم ، حالا نوكر شاه (‌شاپور بختیار ) دارد این حرفها را می زند . اینها می خواهند همان قدرت را برگردانند . اینها نوكرهایآمریكا هستند ، اینهایند كه باز منافع آمریكا را به اسم ملیت ، به اسم اسلام ، به اسم قومیت ، به اسم ملت ،‌ به اسم ـ نمی دانم ـ  خدمتگزاری ، می خواهند منافع امریكا را حفظ كنند ،‌ می خواهند منابع شما را به اجانب بدهند ، می خواهند شما را تحت اسارت قرار بدهند .


در راه دستیابی به حكومت اسلامی

و الآن وقتی است كه غفلت در آن مصادف با انتحار و خود كشی است . غفلت نباید كرد ، باید این نهضت را ادامه داد . باید خیابانها را پر از جمعیت كرد . باید همه مردم آگاهانه بریزند توی خیابانها و این بنیان فاسد را از بین بردارند . چیزی دیگر از آن نمانده است جز یك حشاشه ای ـ چیز مختصری ، این هم باید با همت شما مردم مسلمان ،‌ با همت ملت ایران ، باید این هم از میان برداشته شود تا ما برسیم به یك نوع حكومت اسلامی ،‌ به یك حكومت عدل ، ‌به یك حكومتی كه نه منافع شما را تواند بخورد ، ‌نه تواند به غیر بدهد . ما یك همچو حكومتی می خواهیم . یك حكومت ملی اسلامی . یك جمهوری كه متكی بر رای خود مردم باشد . مردم آزادانه رای بدهند نه مثل این پنجاه سال كه هیچ كس در هیچ چیز آزاد نبود ، نه مثل این سی و چند سال كه ما به اسارتها كشیده شدیم ،‌ به زحمتها كشیده شدیم ، منافع ما ( سرمایه  هایی) كه ما داشتیم ، مخازن ما را بردند خوردند . الآن هم در بانكهای خارجی این هایی كه مال مخازن ما هستند ،به اسم محمدرضا خان ، به اسم عائله‌ او ، به اسم ـ‌ مثلا”ـ‌ آنهایی كه وابسته ‌به او هستند ،موجود است. همه ( داراییهای ) ما را آنها برده اند . یك ملتی را فقیر كردند و از اینجا رفتند و فراركردند .


وحدت كلمه ، كلید پیروزی

ما از همه شما جوانها تشكر می كنیم ، كه در این موقع همه با قدرت ، همه با اراده ،‌همه با خواستهای الهی بپا خاستید و كارهای خودتان را زمین گذاشتید و این كار بزرگی كه به عهده همه ماست دنبال كردید . رمز پیروزی شما وحدت كلمه است واینكه همه تان یك مطلب رامی خواهید.

الآن همه ملتها ، ‌ملت ایران درهر شهری ، در هر دهی ، همین مطلب را می خواهد : نبود شاه كه نیست ان شاء‌الله ، نبود رژیم كه نیست ان شاء الله ، نبود دولت غاصب كه نیست ان شاء الله ، ایجاد حكومت اسلامی و جمهوری اسلامی كه خواهد بود ان شاءالله .

من از همه شما آقایان تشكر می كنم كه در این موردها زحمت كشیدید، لكن زحمتی بوده است كه برای خادم خودتان كشیدید ، زحمتی بوده است كه برای خدمتگزار خودتان كشیدید . من خدمتگذار شما هستم . من می خواهم كه شما عزیز باشید . من خدمتگزار ملت هستم . من می خواهم ملت اسلام سربلند باشد ، مستقل باشد ، نه مثل حالا كه ما باید هم چیزمان از جای دیگر باشد . وهمه مسائل سیاسی مان را دیگران نقشه بكشند ، همه مسائل اجتماعی مان را دیگران نقشه اش را بكشند ، فرهنگ ما را دیگران برنامه بدهند ، ارتش ما را دیگران ـ مستشار دیگران اداره بكنند . من می خواهم كه همه شما مستقل باشید . و این ته مانده ای كه از استعمار مانده است و حالا به اظهار « ملیت » و اینها دارد ، كسب بیت المال را می كند ، این را هم بزنید پرتش بكنید و ان شاء الله حكومت اسلامی نزدیك است .