تبیان، دستیار زندگی
این مجموعه داستان دختری دبیرستانی به نام النا گیلبرت را تعریف می‌کند. که زندگی‌اش بعد از آشنایی با دو برادر خون‌آشام از حالت طبیعی خارج می‌شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازی ممنوعه‌ی اسمیت در ایران

اسمیت

رمان فانتزی «خانه‌ی کاغذی» اثر لیزا جین اسمیت، نویسنده آمریکایی داستان‌های وحشت، به فارسی ترجمه شد. این کتاب شامل سه‌گانه «تصور تاریک» اثر این نویسنده است که در ایران در مجموعه‌ای به نام «بازی ممنوعه» به چاپ می‌رسد.

به گزارش ایبنا، «خانه‌ی کاغذی» با ترجمه مریم رفیعی روانه بازار کتاب ایران می‌شود. اسمیت مجموعه «تصور تاریک» را در نیمه دهه‌ ۹۰ قرن گذشته میلادی نوشته است.

این سه‌گانه، در کنار دو مجموعه «دنیای شب» و «دفتر خاطرات خون‌آشام» سومین مجموعه کتاب این نویسنده برای نوجوانان است اما به اندازه مجموعه‌های قبلی مورد استقبال قرار نگرفته است.

وی تصمیم داشته مجموعه «دفترخاطرات خون‌آشام» را هم در سه جلد تمام کند، اما استقبال خوانندگان موجب شد تا این مجموعه را به جلد یازدهم برساند، این اتفاق برای مجموعه «تصور تاریک» تکرار نشده است.

این سه‌گانه، در کنار دو مجموعه «دنیای شب» و «دفتر خاطرات خون‌آشام» سومین مجموعه کتاب این نویسنده برای نوجوانان است

این نویسنده در صفحه اصلی وب‌سایت اینترنتی خود نوشته است: «به یاد داشته باش: اهمیتی ندارد که شب چه‌قدر تیره است. پایان همه داستان‌های ال.جی اسمیت شیرین خواهد بود. اما باید در میان تاریکی شب از آن‌ها عبور کنی.»

یش از «خانه‌ی کاغذی» سه کتاب دیگر هم از این نویسنده در ایران ترجمه شده است. سه جلد ابتدایی مجموعه «دفتر خاطرات خون‌آشام» با نام‌های «بیداری کامل»، «کشمکش» و «دیدار مجدد سیاهی». رمان «بیداری کامل» توسط محمد حسینی مقدم به فارسی ترجمه شده و دو رمان بعدی به ترتیب توسط مرتضی نادری‌دره‌شوری و رویا خادم‌الرضا به فارسی برگردانده شده‌اند.

«بیداری کامل» نام اولین جلد از یک مجموعه هفت جلدی با نام «دفتر خاطرات خون‌آشام» است. این مجموعه داستان دختری دبیرستانی به نام النا گیلبرت را تعریف می‌کند. زندگی النا بعد از آشنایی با دو برادر خون‌آشام از حالت طبیعی خارج می‌شود. در «بیداری کامل» که در سال ۱۹۹۱ با نام «The Awakening» منتشر شده، نویسنده شرح می‌دهد که النا بعد از اینکه پدر و مادرش در یک حادثه ناگوار رانندگی جان‌می‌بازند، چگونه تلاش می‌کند تا در همه چیز بهترین باشد.

او که دانش‌آموز سال آخر دبیرستان است، دلباخته پسری به نام استفان می‌شود. غافل از اینکه استفان یک خون‌آشام باقی مانده از قرن ۱۵ میلادی است. بدتر از این هنگامی است که در می‌یابد برادر استفان نیز یک خون‌آشام است. اما خون‌آشامی بدکار و شیطان صفت.

رمان «خانه کاغذی» در ۲۴۰ صفحه روانه بازار کتاب ایران می‌شود.


گروه کتاب ایبنا - محمد بیگدلی