تبیان، دستیار زندگی
پس از سال ها تلاش نه چندان موفق در بازار گوشی های هوشمند، این بار دلایلی وجود دارد که مایکروسافت را در باره آینده سیستم عامل ویندوز فون 7 دلگرم می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویندوز فون 7

پس از سال ها تلاش نه چندان موفق در بازار گوشی های هوشمند، این بار دلایلی وجود دارد که مایکروسافت را درباره آینده سیستم عامل ویندوز فون 7 دلگرم می کند.

در حالی که بسیاری از کارشناسان پیش بینی می کنند مایکروسافت در رقابت سیستم عامل های هوشمند موفقیت چندانی به دست نخواهد آورد اما این غول نرم افزاری دلایلی دارد که موفقیت اش را در برابر آیفون و گوشی های مبتنی بر آندرویید تضمین می کند. این هفت دلیل را بررسی می کنیم.

گوشی های مدرن

مایکروسافت انتظار دارد گوشی های هوشمند مبتنی بر ویندوز فون 7 که از هشتم نوامبر در دسترس کاربران آمریکایی قرار می گیرد مورد استقبال بسیاری از کاربران از جمله افرادی  که برای اولین بار گوشی هوشمند خریداری می کنند، قرار گیرد.

اولین گوشی های را که با این سیستم عامل راهی بازار می شوند، تولید کنندگانی همچون سامسونگ، دل و ال جی می سازند. اگر چه این گوشی ها همانند آیفون لوکس نیست اما بهتر از نسخه های قبلی گوشی های مبتنی بر ویندوز خواهد بود.

ویندوز فون 7

تجربه کاربری پیشرفته تر

در میان گوشی های تلفن همراه نرم افزار Windows Phone7 و رابط کاربری آن تمرکز بیشتری روی گزینه هایی همچون بازی، عکس و شبکه های اجتماعی دارد.

در حالی که بسیاری از کاربران فقط به تنظیم یک سری ابزارهای مرکزی علاقه دارند و دوست ندارند صفحه نمایش شان با ویژگی ها و نرم افزارهای مختلف شلوغ شود، آیفون و گوشی های مبتنی بر آندرویید بیشتر روی دسترسی به صدها هزار نرم افزار متمرکز شده اند.

از این رو مایکرو سافت اقدام به ارایه نرم افزارهایی با کاربردهای چند منظوره برای دسترسی به اخبار آب و هوا و نیز تنظیم جلسات کرده که بدون کاهش عمر باتری امکان پذیر می شود.

بنابراین مایکروسافت به کاربران پیشنهاد کرده اگر دوست دارند گوشی شان را با رایانه شخصی سازماندهی کنند گوشی های ویندوز فون 7 گزینه مناسبی خواهند بود.

تقاضای کاربران تجاری

مانند همه محصولات مایکروسافت، کاربران تجاری با ویندوز فون 7 احساس امنیت خواهند کرد.

گوشی های مبتنی بر WP7 به نرم افزار Office و Exchange مایکروسافت تجهیز می شوند که بیشترین کاربرد تجاری را در سراسر دنیا دارند.

بر این اساس، در بازار کسب و کار مایکروسافت تهدیدی برای گوشی های بلک بری شرکت کانادایی RIM خواهد بود.

پیش بینی می شود شرکت هایی که کارمندان شان را به استفاده از گوشی های بلک بری ملزم کرده اند و از گوشی های مبتنی بر پلانفورم آندرویید و آیفون دوری می کنند، با گوشی هایی که به پلات فورم جدید مایکروسافت تجهیز شده اند سازگاری بیشتری خواهند داشت.

ویندوز فون 7

دسترسی به شبکه های اجتماعی

از آنجا که مایکروسافت در فیس بوک سهم دارد، توجه ویژه ای به این بزرگ ترین وب سایت شبکه اجتماعی دنیا با 500 میلیون کاربر با حضور مستمر کاربران موبایل خواهد داشت. بنابراین مایکروسافت معتقد است کاربران فیس بوک عاشق گوشی های ویندوز فون 7 خواهند بود.

فیس بوک از طریق ویندوز فون 7 به راحتی قابل دسترس است و توبیتر که کمتر از یک سوم کاربران فیس بوک را دارد با دانلود نرم افزار ویژه ای قابل دسترس است.

دسترسی به نرم افزارها و بازی ها

در حالی که مایکروسافت با شرکت های محبوبی همچونIMDB،eBay  و Tetris کار می کند انتظار می رود برنامه نویسان مستقل نرم افزار های خاصی برای گوشی های ویندوز فون 7 ارایه کنند.

در حالی که تعداد نرم افزارهای ویندوز فون 7 نسبت به آیفون با 250 هزار نرم افزار و آندرویید با 100 هزار نرم افزار کمتر است اما برنامه های کاربردی همچون مکان یابی، مدیریت یا دسترسی به برنامه زمانی ایستگاه های اتوبوس روی این گوشی ها نصب می شود.

همچنین علاقه مندان بازی امکان دسترسی به نسخه  Xbox LIVE  روی گوشی های ویندوز فون 7 را خواهند داشت.

ویندوز فون 7

همچنان ریسک پذیر

مایکروسافت که چندین بار با شکست مواجه شده همچنان قدرت ریسک پذیری بالایی دارد و برای رسیدن به اهدافش هزینه های سنگینی را متقبل می شود. این شرکت در سال 1995 اقدام به ارایه Microsoft Bob کرد که برای رایانش دسکتاپ در نظر گرفته شده بود. این پروژه به سال های بعد موکول شد اما بعدها استیو بالمر آن را متوقف کرد.

سال 2010 نیز مایکروسافت اقدام به ساخت گوشی های هوشمند Kin کرد که قرار بود روی شبکه های اجتماعی متمرکز شوند و مایکروسافت آن را پسرعموی ویندوز فون 7 خواند.

این گوشی ها برای افراد 15 تا 30 ساله در نظر گرفته شده بود و در حالی که فقط 6 هفته در بازار موجود بود مایکروسافت برای تبلیغات و عرضه آنها یک میلیارد دلار هزینه کرد.

مایکروسافت را هیچ گاه دست کم نگیرید

کارشناسان می گویند ویندوز فون 7 می تواند همان نقش بینگ یا Xbox را داشته باشد. دو سال پیش که مایکروسافت اقدام به عرضه موتور جست و جوی بینگ کرد، سوالاتی مبنی بر اینکه بینگ می تواند تهدیدی برای بازار موتور جست وجوی گوگل باشد مطرح شد اما این موتور جست وجوی نوآوری های زیادی را برای کاربران به ارمغان آورد و پیش بینی می شود ویندوز فون 7 نیز همان موفقیت بینگ را به دست بیاورد و نباید مایکروسافت را در این زمینه هم دست کم گرفت.

ترجمه: ساحره چمنی

منبع: appolicious.com

تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی