تبیان، دستیار زندگی
بزرگ فتح اورست نمایش‌دهنده‌ی قابلیت‌های یك ملت و تبلیغ عینی آن برای جهانیان است بانوان فاتح قله‌ی اورست و دیگر اعضای تیم كوهنوردی جمهوری اسلامی ایران، روز دوشنبه در فضایی صمیمی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار كردند و ایشان ض...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از فاتحان اورست:

كار بزرگ فتح اورست نمایش‌دهنده‌ی قابلیت‌های یك ملت و تبلیغ عینی آن برای جهانیان است

بانوان فاتح قله‌ی اورست و دیگر اعضای تیم كوهنوردی جمهوری اسلامی ایران، روز دوشنبه در فضایی صمیمی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار كردند و ایشان ضمن باعظمت توصیف كردن این حركت ارزشمند بانوان و جوانان ایرانی افزودند: این كار بزرگ، ترسیم‌كننده‌ی چهره‌ی واقعی امروز ایران، یعنی سرزنده بودن و رشد و پیشرفت ملت به‌ویژه جوانان در عرصه‌های علمی، فنی، تجربی و سیاسی با اتكا بر خدا و تكیه بر توانایی‌های داخلی است.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: انسان واقعا احساس افتخار می‌كند از این‌كه زنان جوان و باایمان ما یك چنین حركت عظیم و ارزشمندی می‌توانند به وجود بیاورند و برای جامعه ایرانی مایه افتخار شوند. از شنیدن خبر صعود خانم‌ها به ارتفاع بیش از هشت هزار متری در حالی كه پرچم یا فاطمه الزهرا (س) دستشان بود افتخار كردم.

ایشان حضور زن شجاع و مسلمان ایرانی در غربت كوهستان و غلبه بر طبیعت سخت و یخ‌زده در ارتفاع بیش از هشت هزار متری را نشان از اراده‌ای پولادین و عزمی راسخ دانستند و افزودند: این حركت بزرگ در واقع نمایش‌دهنده قابلیت‌های یك ملت و تبلیغ عینی آن برای جهانیان است كه دستگاه‌های تبلیغی به‌ویژه صدا و سیما باید حق آن را ادا نمایند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، تقویت اراده در سطوح متوسط جامعه و تشویق مردم به‌ویژه جوانان به اعتماد به نفس، كار دسته‌جمعی و توكل به خدا را از دیگر ویژگی‌های این كار بزرگ برشمردند و خاطرنشان كردند: تشویق عمومی به ورزش از دیگر ابعاد این حركت است كه می‌تواند در جامعه تاثیر به‌سزایی داشته باشد.

ایشان در پایان همه‌ی مردم را به ورزش و حفظ سلامت خود و استفاده از طبیعت كوهستان توصیه كردند و افزودند: دستگاه‌های مسوول با بسترسازی مناسب، امكانات لازم را برای تشویق مردم به ورزش‌هایی همچون كوهنوردی فراهم نمایند.

در این دیدار آقای علی‌آبادی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی، با تاكید بر این‌كه موضوع فرهنگ یكی از اولویت‌های اصلی این سازمان است، از عنایت مقام معظم رهبری به ورزشكاران و قهرمانان ملی تشكر كرد.

آقای آقاجانی رییس فدراسیون كوهنوردی نیز در این دیدار از صعود بانوان كوهنورد و دیگر اعضای تیم كوهنوردی در نهم خرداد سال جاری به قله اورست و شرایط بسیار سخت جوی و طبیعی به هنگام صعود گزارشی بیان كرد.