تبیان، دستیار زندگی
کتابی است سه جلدی به قلم استاد علامه حسن حسن زاده آملی که در بردارنده صد و پنجاه درس یا گفتار در شناخت گوهر آدمی است. آغاز سخن از وجود و موجود است و واقعیت داشتن یا نداشتن مشهودات خارجی، سپس درباره غایت داشتن یا نداشتن هستی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یکصد و پنجاه درس یا گفتار

زنانی كه با اعتماد به نفس زندگی نكرده اند

کتابی است سه جلدی به قلم استاد علامه حسن حسن زاده آملی که در بردارنده صد و پنجاه درس یا گفتار در شناخت گوهر آدمی است. آغاز سخن از وجود و موجود است و واقعیت داشتن یا نداشتن مشهودات خارجی، سپس درباره غایت داشتن یا نداشتن هستی و حرکت جوهری و تکاملی ذاتی آن سخن می رود، و پس از آن در زمینه خیرو شر هستی، مفارق بودن نفس و قوا و تجلیات آن ها، حدوث جسمانی نفس، بقای روحانی آن، کیفیت سیر آدمی در مراتب و مدارج روحانی، علم و وعاء آن در آدمی، و نحوه تدبیر نفس بدن را، و احوال نفس در حیات پس از مرگ بحث می شود. همگی این مسائل نکات فخیمی را در باب امور الهی و ریاضی و طبیعی شامل می شوند و در مطاوی آن ها از سخنان اولیاء الله و ارباب حکمت و ادب بهره گرفته شده است.

در دفتر سوم گفتاری مستوفا در قیاس برهانی مندرج شده که بسیاری از دقایق منطقی مستلزم بحث در آن آمده است. گزافه نیست اگر گفته شود که این دوره از درس ها شامل امّهات مسائل حکمت اسلامی درباره انسان است.

برای خرید مجموعه سه جلدی معرفت نفس کلیک کنید.

تنظم: آقایی


برای خرید کتب اسلامی کلیک کنید.

برای خرید کتب حکمت و عرفان کلیک کنید.

برای خرید از فروشگاه اینترنتی کلیک کنید.