تبیان، دستیار زندگی
رئیس‌جمهور آمریکا که برای چندین دقیقه سکوت اختیار کرده بود، به محض آغاز مجدد سخنانش تنها گفت: از شما جوانان عذر می‌خواهم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سخنرانی اوباما متوقف شد

اوباما

بخش سیاسی- شعارهای مخالف گروه‌هایی از دانشجویان آمریکایی، سخنرانی روز گذشته رئیس‌جمهور آمریکا در ایالت شیکاگو را با وقفه روبرو کرد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنرانی روز گذشته "باراک اوباما " رئیس‌جمهوری آمریکا در شیکاگو برای چندین دقیقه به دلیل شعارهای گروهی از دانشجویان حقوق و پزشکی و بهداشت عمومی دانشگاه‌های "هاروارد " و "ییل " متوقف شد.

بنا بر این گزارش، این دانشجویان در میان سخنرانی باراک اوباما ناگهان شروع به فریاد کشیدن کردند و شعارهایی را سر می‌دادند که ضمن آن تعهد آمریکا به وعده‌هایش برای حمایت از ابتکارعمل‌های جهانی در مقابله با بیماری ایدز را خواستار شدند.

رئیس‌جمهور آمریکا که برای چندین دقیقه سکوت اختیار کرده بود، به محض آغاز مجدد سخنانش تنها گفت: از شما جوانان عذر می‌خواهم.

وی در ادامه تلاش کرد تا از این اعتراض نیز به نفع خود و اعضای حزبش بهره‌برداری کند و در همین راستا نیز گفت: ما از اقدامات جهانی برای مقابله با بیماری ایدز حمایت می‌کنیم. طرف مقابل ما این کار را انجام نمی‌دهد.

اوباما روز گذشته در حالیکه مبارزه انتخاباتی فشرده‌ای را در زادگاه خود شیکاگو آغاز کرده بود، ضمن ایراد سخنرانی برای حدود 35 هزار نفر از مردم آمریکا در پارک "میدوی پلزنس " از رأی‌دهندگان آمریکایی تقاضا کرد تا در انتخابات میاندوره‌ای 2 نوامبر (11 آبانماه) از دموکرات‌ها حمایت کنند.

منبع: رجا نیوز

تنظیم:سعید آقازاده