تبیان، دستیار زندگی
اخراج، کلمه ای است که همه مربیان حرفه ای خود را برای شنیدن آن آماده کرده اند ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سریال اخراجی ها ادامه دارد

محمد احمدزاده

اخراج، كلمه اى است كه همه مربیان حرفه اى خود را براى شنیدن آن آماده كرده اند و خوب مى دانند كه این اتفاق روزى گریبان آنها را خواهد گرفت چرا كه غیرممكن است همیشه در روى یك پاشنه بچرخد. در شرایطى كه در طول سال هاى اخیر همواره مدیران متمول عربى كشورهاى حاشیه خلیج فارس سرآمد این اقدام بودند و در بسیارى از مقاطع با اخراج هاى بى شمار خود ركورد عجیبى را به ثبت مى رساندند یكى دوسالى است كه در فوتبال ایران هم اخراج مربیان باب شده و مدیران باشگاه هاى لیگ برترى كه روى نتیجه گرایى ضعف هاى زیادى دارند باچند نتیجه ضعیف از سوى تیم هایشان دست به امضاى برگ اخراج مربیان خود مى زنند كه این اتفاق در فصل جدید هم رخ داد، به نحوى كه با گذشت تنها دوازده هفته شاهد اخراج  5 مربى از تیم هایشان بودیم.

استارت اخراج در لیگ دهم را محمد حسن انصارى فرد زد. مدیرعامل راه آهن كه نشان داده در اخراج كردن از تبحر خاصى برخوردار است در شرایطى كه خودش در ابتداى فصل از ادامه همكارى با مهدى تارتار خوددارى كرده و ترجیح داد از رسول

كربكندى در رأس كادر فنى تیمش سود ببرد تنها هفت هفته تاب و تحمل از خود نشان داد و سپس مربى كهنه كار اصفهانى را اخراج كرد و بار دیگر دست یارى به سوی مربى جوانى همچون تارتار دراز كرد كه این تصمیم او تا به اینجاى فصل جواب مثبت داده و باعث شده لكوموتیورانان از قعر جدول خود را جدا كنند گرچه از نظر مالى ضررهاى زیادى گریبانگیر باشگاه شد.

اخراج هاى دوم و سوم در هفته دهم اتفاق افتاد جایى كه تومباكوویچ مربى گران قیمت صربستانى استیل آذین پس از هفته ها گمانه زنى سرانجام حكم اخراجش را دریافت كرد و محمد احمدزاده هم كه بارها استعفا داده بود در نهایت از پیكان انتهاى جدولى كنار گذاشته شد. در این اخراج ها ماجراى تومباكوویچ و باشگاه استیل آذین خیلى جالب بود.

تومباکویچ سرمربی پیشین استیل آذین

به نقل از خبر ورزشی، مربى صربستانى كه چند هفته اى بود در مسائل فنى تیمش دخالت نداشت و تنها مثل مترسك روى نیمكت مى نشست و همه كاره تیم افشین پیروانى بود در نهایت پس از باخت پرگل به سپاهان به صورت رسمى بركنار شد تا به آن چه كه از نظر مالى مى خواست برسد و در آن سو هم پیروانى در نهایت نفر اول تیم پرستاره اما پرحاشیه پایتخت شود.

سریال اخراجى هاى لیگ در هفته یازدهم با كنار گذاشتن اكبر میثاقیان از شهردارى تبریز ادامه یافت تا چهارمین اخراجى به نام اكبر اوتى به ثبت برسد.

تا به اینجاى كار صدور حكم اخراج مربیان از سوى مدیران باشگاه ها با توجه به آمار و عملكردى كه آنها از خود به ثبت رساندند تا حدى قابل توجیه بود اما اخراج محمود یاورى از صباى قم آن هم در شرایطى كه از نظر امتیاز گیرى او كارنامه قابل قبولى با توجه به پتانسیل صبا به جا گذاشته بود كمى عجیب به نظر مى رسید تا ثابت شود در صدور حكم اخراجها همیشه هم نتایج تأثیر گذار نیست!

پیروانی و استیلی

5 اخراجى آن هم در تنها 12 هفته نشان مى دهد كه در طول این فصل باید منتظر صدور این حكم ناخوشایند براى سایر مربیان هم باشیم كه براى ثبت ششمین اخراجى چند مربى جزو گزینه ها و كاندیداهاى اصلى قلمداد مى شوند چرا كه بعید به نظر مى رسد مدیران باشگاههاى آنها بیشتر از این صبر به خرج دهند.

على اصغر مدیرروستا در پاس همدان، حمید استیلى در شاهین بوشهر و افشین پیروانى سرمربى موقت استیل آذین جدى ترین گزینه ها براى این اتفاق هستند كه باید دید آیا مى توانند از دریافت این حكم فرار كنند یا...

به هر ترتیب چیزى كه در این مسئله عیان است این كه اخراجى هاى لیگ حداقل ظرف هفته هاى آتى با رویه اى كه مدیران باشگاهها در پیش گرفته اند به سریالى دنباله دار تبدیل خواهد شد و این سریال قربانیان زیادى خواهد داشت.

گروه ورزشی تبیان