تبیان، دستیار زندگی
آیت الله مقتدایی گفت: مراجع معظم تقلید دارای جایگاه بسیار والایی هستد و حقیقتا در قله رفیع حوزه قرار دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر حوزه های علمیه، در نشست رسانه ای با خبرنگاران:

همواره نظرات مراجع معظم تقلید و مقام معظم رهبری را مدنظر داریم

آیت الله مقتدایی

آیت الله مقتدایی گفت: مراجع معظم تقلید دارای جایگاه بسیار والایی هستد و حقیقتا در قله رفیع حوزه قرار دارند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ، پیش از ظهر امروز در نشست رسانه ای با خبرنگاران که با حضور گسترده اصحاب رسانه در دفتر مدیریت حوزه برگزار شد، تصریح کرد: مراجع معظم تقلید در قله رفیع حوزه قرار دارند و از نظر علمی ، زهد و ساده زیستی و تقوا در بالاترین جایگاه می باشند و زندگی آن ها حقیقتا سرمشق طلاب و حوزویان است.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری در سفر اخیر به شهر مقدس قم تاکید فراوانی بر لزوم تکریم مراجع عظام تقلید داشتند، اظهار داشت: باید توجه داشت که تاکید رهبر معظم انقلاب در این خصوص تنها منحصر به این سفر نمی شود و از سویی مسئولان حوزه چه اعضای محترم شورای عالی و چه مدیریت خود را موظف به تجلیل و تکریم از مراجع عظام تقليد می دانند .

همواره نظرات مراجع معظم تقلید را مدنظر داریم

آیت الله مقتدایی همچنین افزود: مسؤولان حوزه در مسایل کلان حوزه نسبت به جویا شدن از نظرات مراجع معظم تقلید اهتمام و توجه خاصی دارند و تکریم جایگاه این بزگواران را بر خود واجب می دانند.

وی بیان داشت: البته مقام معظم رهبری هم یکی از مراجع معظم تقلید می باشند که حوزه به جایگاه والای ایشان در این باره کاملا وقوف دارد .

مقام معظم رهبری وارد مصادیق نمی شوند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: بالاخره رهبر بزرگوار انقلاب نسبت به مسایل حوزه نظراتی دارند که از آن جمله می توان به مساله تحول در حوزه اشاره کرد، ولی با این حال ایشان فرمودند که من وارد مصادیق  تحول در حوزه و این که این مهم چگونه باید باشد، نمی شوم .خود ایشان در جسله ای که با اعضای شورای عالی حوزه داشتند صراحتا فرمودند؛ در تصمیم گیری های شورای عالی دخالتی نمی کنم.

وی اضافه کرد: بیانات مقام معظم رهبری در مورد مسایل حوزه واقعا حکیمانه و موجب رشد و بالندگی حوزه است.

منکر مشکلات در اجرا نیستیم!

آیت الله مقتدایی در پاسخ به سئوال خبرنگاري مبني بر عدم شتاب لازم در امر تحول ابراز داشت: البته خود معظم‌له به این مساله اشاره دارند که در اجرای تحول در حوزه اشکلاتی مطرح است کما این که ما هم قائل به وجود این مشکلات هستیم .بنده در جلسه ای پس از پذیرش مدیریت حوزه خدمت، ایشان رسیدم و مواردی را به عرض ایشان رساندم که خود مقام معظم رهبری فرمودند؛ هر یک از این ها طرح‌‌ها کوهی از کار است که باید با کار گروهی و تیمی آن را به پیش برد.

دیدارهای صمیمانه ای که دشمن را ناکام گذاشت

وی با اشاره به مانورهای رسانه های غربی مبنی بر القای فاصله میان مراجع معظم تقلید با رهبر معظم انقلاب تصریح کرد:پس از دیدارهای بسیار صمیمانه مراجع معظم تقلید با مقام معظم رهبری همه توطئه های دشمنان انقلاب و نظام خنثی شد به ویژه آن که این دیدار در سطح بالایی و از روی عمق علاقه طرفین بود.

آیت الله مقتدایی همچنین بیان داشت: این دیدارهای صمیمانه حقیقتا پشتوانه بالایی برای نظام اسلامی بود و نشان داد که مردم و حوزویان به ویژه مراجع بزرگوار نسبت به مقام معظم رهبری نهایت تایید و حمایت را دارند، ضمن آن که این دیدارها ،دشمنان را کاملا در رسیدن به اهدافشان مایوس کرد.

مدير حوزه‌‌هاي علميه با اشاره به این که مقام معظم رهبری فرزند دیروز حوزه و مرجع و زعیم امروز حوزه می باشند، اظهار داشت: نظرات و دیدگاه های معظم له حقیقتا برای حوزه های علمیه و عموم حوزویان یک منشور جاوید بود که انشاالله این بیانات نقش بسزایی در رشد و بالندگی حوزه خواهد داشت.

وی با تاکید بر این که سفر رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم، سفری نورانی و بسیار پربرکت بوده است، افزود:مردم و حوزویان قم استقبال بسیار اشتیاق آمیز و توام با عشق و محبت از  مقام معظم رهبری داشتند.

نعمت بزرگ الهی برای اهل قم

مدیر حوزه های علمیه سفر آیت الله العظمی خامنه ای را از جمله نعمت های بزرگ الهی به مردم و حوزه علمیه قم توصیف کرد و ابراز داشت: شاید هیچ کدام از سفرهای مقام معظم رهبری به استان های مختلف مانند این سفر دارای ابعاد مهم کیفی و برکات بی نظیر نبوده باشد.

حوزه پشتوانه عظیم نظام اسلامی است

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری ضمن اشاره به لزوم تعامل و همکاری حوزه با نظام بر استقلال آن تاکید داشتند، خاطر نشان کرد: حوزه پشتوانه عظیم علمی برای نظام اسلامی به شمار می رود و همواره حامی و پشتیبان نظام و رهبری خواهد بود.

تلاش های حوزه برای پاسخ گویی به شبهات

مدير حوزه‌‌‌هاي علميه با اشاره به تلاش های حوزه در لبیک گویی به مقام معظم رهبری مبنی بر پاسخگویی به شبهات در ابعاد داخلی و خارجی اظهار داشت: یکی از اهداف مهم استکبار جهانی، منحرف کردن قلوب جوانان ماست و آن ها می خواهند که نسل جوان را از اسلام و انقلاب و امام زمان (علیه السلام) جدا کنند.در این راستا دفتر پاسخ گویی به شبهات را در حوزه تاسیس کردیم که خود شامل گروههای مختلفی از فضلا و اساتید می شود و شبهات را در رسانه های جمعی رصد کرده و دسته بندی می کنند و از طریق این گروه های علمی و پژوهشی به آن ها پاسخ داده می شود...