تبیان، دستیار زندگی
استقلال یك گل: سیاوش اكبرپور 89 پاس گل: علیرضا اكبرپور شهید قندى صفر اخطار: حسین كاظمى، مهدى امیرآبادى و علیرضا منصوریان (استقلال) دنیز سانتوس( شهید قندى ) داور: مسعود مرادى كمك ها: حیدر شكور و مرتضى كریمى بهترین بازیكن: مجت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال آقای لیگ برتر

استقلال یك

گل: سیاوش اكبرپور 89

پاس گل: علیرضا اكبرپور

شهید قندى صفر

اخطار: حسین كاظمى، مهدى امیرآبادى و علیرضا منصوریان (استقلال) دنیز سانتوس( شهید قندى )

داور: مسعود مرادى

كمك ها: حیدر شكور و مرتضى كریمى

بهترین بازیكن: مجتبى جبارى

امیر قلعه نویى تا این خط حمله را دارد، غصه اى ندارد. آنها در سخت ترین شرایط به كمك او مى آیند و او را از بحران نجات مى دهند. اگرچه آنها در یك مقطع دو سه هفته اى هیچ گلى براى تیم شان نزدند اما همیشه این آمادگى را دارند تا از یك بازى مساوى، یك برد بسازند و یا یك باخت را به تساوى تبدیل كنند.

رضا عنایتى و سیاوش اكبرپور بهترین زوج حمله این فصل هستند كه هر لحظه بوى گل مى دهند. آنها از همان شروع فصل و در بازى با صباباترى توفان كردند و حالا هم عصاى دست قلعه نویى هستند. این قضیه را دیروز سیاوش اكبرپور ثابت كرد. درست مثل دو هفته قبل كه رضا عنایتى مقابل پرسپولیس به داد قلعه نویى رسید و حساس ترین سه امتیاز فصل را به او هدیه كرد.

دیروز هم در شرایطى كه امیر قلعه نویى بیش از داخل زمین، حواسش به نیمكت شهید قندى، جایى كه منصور پورحیدرى روى آن قرار داشت، بود سیاوش اكبرپور تمام معادلات را به نفع سرمربى استقلال تغییر داد.

شهید قندى در چند هفته گذشته نتایج خوبى نگرفته بود اما در روزى كه استقلال روى سه امتیاز این بازى حساب كرده بود، مقاومت خوبى داشت. استقلال در كل 90دقیقه تیم برترزمین بود اما بازی خوانی

گده و شناخت خوب پورحیدرى از تیم سابقش باعث شده بود استقلال موقعیت هاى زیادى به دست نیاورد.

مجتبى جبارى در میانه زمین به عنوان یك طراح در كنار منصوریان باتجربه، كفه ترازو را به نفع استقلال سنگین كرده بود و بازى را مدام به چپ و راست عوض مى كرد.

او بارها استقلال را تا پشت هجده قدم قندى پیش برد اما موقعیت هاى گل زیادى نصیب آبى ها نشد. شاید خطرناك ترین صحنه، لحظه اى بود كه خودش با پاس منصوریان با گلر قندى تك به تك شد اما نتوانست دومین گل پیاپى خود را بزند.

خروج به موقع دروازه بان قندى كه چندین شوت خطرناك استقلالى ها را گرفته بود او را در شرایطى قرار داد كه نتوانست ضربه خوبى بزند تا همه چیز به دقایق پایانى كشیده شود.

این در حالى بود كه در بازیهاى دیگر، نتایجى به دست آمده بود كه استقلال با یك مساوى هم مى توانست به صدر جدول برسد.

در این دقایق قلعه نویى دوباره دست به یك كار بزرگ زد و اصغر طالب نسب را جایگزین واحدى نیكبخت كرد تا خط هافبك استقلال كمى جان بگیرد. این در حالى بود كه علیرضا اكبرپور هم در نیم ساعت پایانى با حضورش در زمین، قدرت تهاجمى استقلال را بیشتر كرده بود. در دقیقه 89شرایطى كه خیلى از تماشاگران استقلال ناامید شده بودند، علیرضا اكبرپور از سمت راست فرار كرد و توپ خوبى را روى دروازه ریخت كه با ضربه برگردان سیاوش اكبرپور به گل سه امتیازى استقلال تبدیل شد.

این گل مثل آب یخى بود كه روى پورحیدرى ریخته شد تا او در بحرانى ترین شرایط به شاگرد اسبقش ببازد و وضعیتش بدتر از گذشته شود. این گل نه تنها گده و پورحیدرى را در آستانه اخراج قرار داد بلكه باعث جهش استقلال هم شد تا آبى ها با سه امتیاز اختلاف نسبت به رقبایش به صدر جدول تكیه بزند.

آیا قلعه نویى قادر خواهد بود این صدرنشینى را تا آخر فصل حفظ كند؟

حاشیه استقلال -قندى عین آمار، همه بوسیدند

بازیكنان استقلال دیروز پیش از بازى به رسم ادب و معرفت و ... نزد منصور پورحیدرى رفتند.

عین آمار از بازیكن ثابت و ذخیره گرفته تا آنهایى كه با لباس شخصى بودند، دست و روى او را بوسیدند.

فكرى و فرزاد مجیدى هم با لباس شخصى ادب را بجا آوردند. خلاصه پیش از بازى بازار گل و بوسه و لبخند داغ بود. هرچه باشد منصور خان 40ست كه در فوتبال ایران فعالیت مى كند و به قول قلعه نویى شناسنامه آبى ها است.

قندى با ترس آغاز كرد!

با وجود اینكه پورحیدرى پیش از بازى در رختكن به بازیكنان خود برد را پیشنهاد مى كرد اما چهره قندى ها این را درك نمى كرد.

آنها از نام استقلال و بازیكنانى كه براى خود اسم و رسم دارند ترسیده بودند.

پورحیدرى مى گفت 7وز است به بچه ها مى گویم نترسید، بروید و بازى خود را انجام بدهید اما معلوم بود آنها از نظر روحى و روانى آماده این مهم نیستند. بازى با یك مهاجم و فریادهاى گده كه مرتب تكرار مى كرد عنایتى و اكبرپور را بگیرید، مؤید این نكته بود كه یك امتیاز هم براى قندى آرزو است.

منصور خان بفرمایید روى نیمكت استقلال!

دیروز مقابل در رختكن قندى بود كه قلعه نویى به پورحیدرى رسید. البته آنها شب قبل از بازى در هتل المپیك كنار هم بودند اما براى عكاسانى كه منتظر سوژه بودند این صحنه بهترین لحظه بود. قلعه نویى به سمت پورحیدرى رفت و ... سپس نوبت به گده رسید تا با قلعه نویى خوش و بش كند.

پورحیدرى با كادر فنى استقلال از تونل بالا آمد. دست در دست امیر، كنار اومرفاوى، على نظرى جویبارى، بابازاده، ناصر عباسى و ... ناصر عباسى از منصور خان خواست كه برود روى نیمكت استقلال بنشیند. پورحیدرى و قلعه نویى هر دو خندیدند اما هیچ كس از ته دل آنها خبر نداشت.

این جوان هاى آینده دار

دیروز تیم قندى چند بازیكن جوان و تازه كار را به میدان فرستاد. اویس كرد جهان با شماره ،20وزده سال بیشتر نداشت. او مقابل فولاد چند دقیقه و سپس مقابل صباباترى 90قیقه بازى كرده است. همچنین حمید غلامحسینى و على بیك زاویه. اینها بازیكنان باآتیه قندى هستند كه فقط نیاز به ماندن دارند.

راست استقلال مشكل دارد

آبى ها براى بازى مقابل فولاد پنجشنبه راهى آبادان مى شوند. دیروز فرزاد مجیدى با لباس شخصى بازى را نگاه كرد. گیلائورى هنوز به آمادگى كامل نرسیده و بعید به نظر مى رسد مقابل فولاد بازى كند. امیرآبادى هم كه دیروز اخطار گرفت تا دچار محرومیت شود. با این وضعیت راست استقلال در هفته سیزدهم مشكل خواهد داشت.

استقلال و قندى یك دروازه داشت

دیروز استقلالى ها بازى در یك زمین را تمرین كردند، فشار از چپ و راست براى زدن تیمى كه پیش از بازى دست ها را به علامت تسلیم بالا برده بود. آنها از برد برق خبر داشتند و دوست نداشتند به ته جدول بروند.دیروز بازى یك دروازه داشت و گواه آن تجمع عكاسان بود، همه آنها براى شكار صحنه گل و شادى پشت دروازه قندى بودند و حتى یك عكاس هم شریك تنهایى طالب لو نبود.

گده: بدشانسى آوردیم

یورگن گده سرمربى آلمانى قندى معتقد است كه تیم اش مقابل استقلال بدشانسى آورد! «بله، بازى باید مساوى مى شد اما بدشانسى آوردیم و یك گل خوردیم. استقلال تیم بزرگى است. من على رغم شكست مقابل این تیم از كار بازیكنانم راضى هستم.»