تبیان، دستیار زندگی
قرآن منبع و ریشه اصلی شناخت مسائل اسلامی و از جمله اصول تفکر سیاسی در اسلام است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اصول تفكر سیاسی در قرآن

تفکر سیاسی

کتاب «اصول تفكر سیاسی در قرآن» نوشته محمد زارع قراملكی به بازار کتاب عرضه شد.

به گزارش تبیان، این کتاب كه از سری كتاب های دانشجویی كانون اندیشه جوان است، در سه بخش با عناوین: «اصول مبانی(زیر ساخت ها)»، «اصول راهبردی» و «اصول كاربردی (مطابقت فلسفی و اصول راهبردی)» به نگارش درآمده است.

در مقدمه این کتاب می خوانیم: «قرآن منبع و ریشه اصلی شناخت مسائل اسلامی و از جمله اصول تفکر سیاسی در اسلام است. برای به دست آوردن مباحث سیاسی اسلام نخست باید ریشه های آن را در قرآن جست و جو کرد. قرآن کریم ضمن طرح اصول تفکر سیاسی، اعتقاد و عمل به این اصول و اندیشه ها را جزئی از قلمرو وسیع ایمان و بخشی از مجموعه تعالیم اسلام و گوشه ای از حیات یک مسلمان می شمارد. به طوری که جدا کردن اندیشه و عمل سیاسی از ایمان و اسلام و زندگی مسلمان امکان پذیر نیست.»

کتاب «اصول تفكر سیاسی در قرآن» در شمارگان2500 نسخه و به قیمت 35000 ریال در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

نامی برای همیشه

نامی برای همیشه

همچنین، کتاب «نامی برای همیشه (نگاهی به تاریخ خلیج فارس)» نوشته عبدالكریم مشایخی توسط كانون اندیشه جوان، به بازار کتاب عرضه شد.

به گزارش تبیان، این کتاب در دوازده فصل با عناوین: «جغرافیای طبیعی، حدود و وسعت خلیج فارس»، «خلیج فارس در دوران باستان»، «خلیج فارس در دوران اسلامی»، «ورود پرتغالی ها به خلیج فارس و سلطه بر جزیره هرمز»، «نخستین تلاش های انگلستان برای حضور در آب های خلیج فارس»، «آلمان ها در خلیج فارس»، «فرانسوی ها در خلیج فارس»، «عثمانی ها در خلیج فارس»، «دولت روسیه و اندیشه سلطه بر خلیج فارس»، «مسئله بحرین»، «مالكیت ایران بر جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و كوچك» و «خلیج فارس در دوران هشت سال دفاع مقدس» به نگارش درآمده است.

نویسنده در بخشی از این کتاب با اشاره به نام "خلیج فارس" و پیشینه‌ی تاریخی آن به مطلبی مهم اشاره کرده و می‌گوید:  «در سال 1334 شمسی سرچالز بلگریو، دیپلمات انگلیسی، در مقاله ای در مجله عرب زبان بحرین، فریبکارانه این جمله را نوشت: «خلیج فارس که اعراب آن را خلیج العربی می گویند» و بدین وسیله بذر فتنه ای را کاشت که...

کتاب حاضر تلاش دارد به زبان ساده تاریخ سیادت دریایی ایرانیان بر خلیج فارس از دوران باستان تا عصر حاضر و مواردی همچون مسأله بحرین و تنب بزرگ و کوچک را مورد تدقیق و بررسی قرار دهد.»

کتاب «نامی برای همیشه (نگاهی به تاریخ خلیج فارس)» در شمارگان2500 نسخه و به قیمت 28000 ریال وارد بازار نشر شده است.


گروه کتاب تبیان - محمد بیگدلی