تبیان، دستیار زندگی
در اولین دیدار، پیشكسوتان ایران با سنگاپور مسابقه مى دهند  تیم ملى پیشكسوتان ایران سى آبان اولین مسابقه خود را در تایلند، مقابل سنگاپور برگزار مى كند. این بازى پس از مراسم افتتاحیه و دیدار «تایلند - كره جنوبى» رأس ساعت ?? ان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری کوتاه وخواندنی

در اولین دیدار، پیشكسوتان ایران با سنگاپور مسابقه مى دهند

تیم ملى پیشكسوتان ایران سى آبان اولین مسابقه خود را در تایلند، مقابل سنگاپور برگزار مى كند. این بازى پس از مراسم افتتاحیه و دیدار «تایلند - كره جنوبى» رأس ساعت ?? انجام مى گیرد. پیشكسوتان ایران در گروه B این رقابتها با تیم هاى لائوس و سنگاپور همگروه هستند و در دیگر گروه امارات، كره جنوبى و تایلند قرار گرفته اند. این تورنمنت چهار روز طول مى كشد و در این مدت كاروان ایران در هتل اس سى پارك شهر بانكوك اقامت خواهد داشت.

آخرین‌ خبر رهبرى‌فرد و محمدى‌ با کسب‌ اجازه‌ از پروین‌ به‌ مشهد نرفتند!

مربیان‌ پرسپولیس‌ قبلاً‌ از حضور محمد محمدى‌ در بازى‌ با ابومسلم‌ خبر داده‌ بودند و به‌ همین‌ دلیل‌ خبرورزشى‌ به‌ استناد حرفهاى‌ مربیان‌ پرسپولیس‌ خبر از حضور محمدى‌ در بازى‌ امروز داده‌ است‌ که‌ در صفحه‌هاى‌ قبلى‌ درج‌ شده‌ است، اما براساس‌ این‌ خبر او به‌ دلیل‌ بیمارى‌ به‌ همراه‌ بهروز رهبرى‌فرد از پروین‌ اجازه‌ گرفتند تا تیم‌ پرسپولیس‌ را در سفر به‌ مشهد همراهى‌ نکنند بدین‌ ترتیب‌ آنها غایبان‌ این‌ تیم‌ در بازى‌ با ابومسلم‌ خواهند بود ضمن‌ اینکه‌ براساس‌ اخبار قبلى‌ قرار بود کاروان‌ پرسپولیس‌ با 21 بازیکن‌ به‌ مشهد برود اما در تمرین‌ عصر دیروز همه‌ چیز تغییر کرد و کار به‌ جایى‌ رسید که‌ اعضاى‌ کادر فنى‌ گفتند ممکن‌ است‌ با 16 بازیکن‌ به‌ مشهد سفر کنیم. به‌ هر حال‌ از خوانندگان‌ خبرورزشى‌ خواهش‌ مى‌کنیم‌ این‌ تضاد خبرى‌ را به‌ حساب‌ آخرین‌ تمرین‌ بگذارند!

على‌ را مهار کنیم‌ 3 امتیاز را مى‌گیریم‌ مبعلی: الشعب‌ یک‌ مهاجم‌ استثنایى‌ به‌ نام‌ سامره‌ دارد

ایمان‌ مبعلى‌ در مدت‌ کوتاهى‌ که‌ به‌ لیگ‌ امارات‌ رفته‌ است‌ توانسته‌ توانایى‌هاى‌ خود را به‌ خوبى‌ نشان‌ دهد. او اکنون‌ به‌ همه‌ کاره‌ تیم‌ الشباب‌ تبدیل‌ شده‌ است.

ایمان‌ در مورد رویارویى‌ مقابل‌ الشعب‌ گفت: بازى‌ سختى‌ داریم‌ تیم‌ الشعب‌ یک‌ مهاجم‌ استثنایى‌ به‌ نام‌ سامره‌ دارد که‌ اگر یک‌ لحظه‌ از آن‌ غافل‌ شویم‌ گلش‌ را خواهد زد. خوشحال‌ هستم‌ که‌ على‌ را امشب‌ خواهم‌ دید و رویارویى‌ با او برایم‌ جذاب‌ است. الشعب‌ باید قدر سامره‌ را به‌ خوبى‌ بداند و امروز مطمئن‌ هستم‌ بازى‌ در حول‌ محور او مى‌گردد.

وى‌ افزود: ما فقط‌ به‌ دنبال‌ 3 امتیاز هستیم‌ و تنها راهى‌ که‌ براى‌ گرفتن‌ 3 امتیاز داریم‌ على‌ سامره‌ است. من‌ از شرایطم‌ در الشباب‌ راضى‌ هستم‌ و کم‌کم‌ به‌ زندگى‌ در امارات‌ عادت‌ مى‌کنم.

تغییر چهره پرسپولیس مقابل ابومسلم

پروین مقابل ابومسلم هم تغییراتى در تركیب پرسپولیس اعمال مى كند. او بعد از تركیب جدید تیم در بازى با ملوان كه باعث تعجب خیلى ها شد براى بازى امروز هم چهره تازه ترى از پرسپولیس ارایه مى دهد.

حذف رهبرى فرد بعد از نمایش قابل قبول حاجى زاده این هفته هم تكرار مى شود، البته خط دفاعى یك تغییر دیگر نیز دارد.

كریم باقرى به احتمال بسیار زیاد بعد از مدت ها یك خط جلوتر مى رود تا در پست دلخواه خود بازى كند. در این شرایط دفاع با حضور چهار نفر بسته مى شود.

خط میانى غیر از اضافه شدن كریم، تغییر خاص دیگرى ندارد كریم به عنوان قلب پرسپولیس در وسط زمین بازى مى كند تا كاویانپور و نورى در بازیسازى و دفاع به او كمك كنند.

در خط حمله هم چهره پرسپولیس تغییر مى كند. سه اخطاره شدن علیزاده در كنار مصدومیت انتظارى ترافیك حمله را كم تر از همیشه كرده.

در این پست اولادى و كاظمیان قرار مى گیرند و جاى خالى كاظمیان در سمت راست را اردلان آشتیانى پر مى كند.

آخرین تغییر هم درون دروازه صورت مى گیرد تا فرشید كریمى به جاى محمد محمدى از دروازه پرسپولیس محافظت كند.

با توجه به آخرین تمرین پرسپولیس 3-5-2 و 4-4-2 دو تاكتیك اصلى مورد نظر پروین براى بازى امروز است كه آرایش اول در مواقع دفاع و سیستم دوم هنگام حملات تیم در زمین اجرا مى شود.

پرسپولیس دویست امتیازی شد

تیم پرسپولیس با برتری مقابل ملوان انزلی جمع امتیازات خود را در فصل جاری به عدد سیزده رساند و با احتصابامتیازات چهار دوره قبل سرخ پوشان که 187 امتیاز بود جمع امتیازات پرسپولیس در لیگ برتر به رقم 200 رسید . تیم پرسپولیس در لیگ 80 موفق به کسب 49 امتیاز شد تا قهرمان اولین دوره لیگ برتر شود در لیگ 81 سرخ وشان 44 امتیاز کسب کردند در لیگ 82 پرسپولیس موفقبه کسب 39 امتیاز شد در لیگ 83 جمع امتیازات سرخ پوشان تهرانی 55 بود و با احتساب کسب 13 امتیاز در فصل جاری جمع امتیارات پرسپولیس به 200 رسید تا بعد از استقلال تهران فولاد خوزستان وپاس چهارمین تیم در مرز دویست باشد گفتنی است در حال حاضر تیم استقلال با کسب 210 امتیاز فولاد خوزستان با 207امتیاز تیم پاس با 203 امتیاز وتیم پرسپولیس با200 امتیاز چهار تیمی هستند که در لیگ برتر به مرز 200 امتیاز رسیده اند

آمار جالب خط دفاعی آبی پوشان

در حالی که طی فصل های گذشته خط دفاعی استقلال با عملکرد ضعیف خود انتقادات فراوانی را متوجه کادر فنی این تیم کرده بود مدافعان ابی پوشان در این فصل امار جالبی را رقم زده اند. خط دفاعی استقلال با گذشت یازده هفته از رقابت های لیگ برتر تنها 5 گل دریافت کرده و عنوان بهترین خط دفاعی را نصیب خود کرده است .

نکته جالب تر در خصوص مدافعان استقلال این است که این تیم بر خلاف 3 بازی نخست خود که 4 گل دریافت کرد در هشت بازی بعدی خود تنها یک گل خورد که در دیدار برابر سپاهان و روی اشتباه دروازه بان بود و این رکورد بعد از نتایج پرسپولیسی ها در سال 1377 میتواند بهترین امار دفاعی برای تیمی چون استقلال باشد این در حالی است که برانکو ایوانکویچ در انتخاب بازیکنان تیم ملی به هیچ عنوان به مدافعان حال حاضر استقلال توجهی نداشته که همین عمر باعث ناراحتی طرفداران این تیم شده است.

رونالدینیو صاحب توپ طلای اروپا

بنا به گذارش نشریه فرانس فوتبال رونالدینیو نامزد اصلی فتح توپ طلای فوتبال اروپا شد. ازمیان تمامی ستاره های فوتبال اروپا رونالدینیو ستاره نامدار تیم فوتبال بارسلونا اسپانیا شانس اول کسب توپ طلای اروپاست چرا که در نشریه فرانس فوتبال یکی از رسانه های برتر ورزشی اروپا در فصل جاری هافبک برزیلی عمل کرد بهتری نسبت به سایرین داشته وکسب عنوان مرد سال فوتبال از اهداف اصلی وی بوده است.

بارسلونا از جمله تیم هایی بوده که در سالیان گذشته ستاره های بزرگی را در فوتبال جهان در اختیار گرفته است لوییز سوارز یوهان کرایف هریستواستویچکوف و ریوالدو تا کنون 5 باراین عنوان را برای باشگاه بارسلونا به ارمغان اورده اند.

اینک نوبت رونالدینیو است تا برای نماینده کاتالان افتخار افرینی کند. گفتنی است فرانک لمپارد بازیکن تیم چلسی از جمله رقیبان اصلی رونالدینیو در کسب توپ طلای اروپا است. طبق گذارش نشریه فرانس فوتبال وی پس از ستاره برزیلی جای گرفته است .