تبیان، دستیار زندگی
آیت الله العظمی مکارم شیرازی: روزانه حداقل 2 هزار نامه به دفتر ما ارسال می‌شود و ما را در جریان اوضاع جامعه و دنیا قرار می دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ارسال روزانه حداقل 2 هزار نامه به دفتر یك مرجع تقلید

آیت الله مکارم

آیت الله العظمی مکارم شیرازی:

روزانه حداقل 2 هزار نامه به دفتر ما ارسال می‌شود و ما را در جریان اوضاع جامعه و دنیا قرار می دهند.

به گزارش مركز خبر حوزه، حضرت آیت‌‌الله مكارم‌شیرازی دیشب در دیدار با جمعی از دانشجویان دانشكده معارف علوم قرآنی اصفهان با اشاره به برخی ویژگی‌های عصر حاضر اظهار داشت: در این زمان بشر بیش از هر زمان دیگری نیازمند هدایت و راهنمایی است.

ایشان  با بیان این که در هیچ زمانی به اندازه زمان ما اسباب گناه فراهم نبوده، تبلیغ و گسترش معارف اهل بیت(ع) را ضروری دانسته و افزودند: روزانه حداقل 2 هزار  هزار نامه به دفتر اینجانب ارسال می‌شود و اوضاع جامعه  و دنیا را برای ما تشریح می‌كنند.

با اقتدار در مقابل انحرافات ایستاده ایم

این مرجع تقلید با اشاره به هجمه‌های دشمنان علیه اسلام و مکتب تشیع ، یادآور شدند: با توجه به قدرت مكتب اهل‌‌بیت (علیهم السلام) و آموزه‌های دینی، با اقتدار در مقابل  شبهات و انحرافات ایستاده‌ایم.

معظم‌له با تاكید بر هدایت افراد توسط مبلغان در شرایط فعلی، تصریح كردند: امروز هدایت افراد جامعه، بهترین زاد و توشه برای آخرت است.

این مرجع تقلید عصر حاضر را بیشتر از هر زمانی نیازمند مبلغان دینی دانستند و یادآور شدند: مبلغان باید به علم روز و منطق جوانان آگاهی كامل داشته باشند تا بتوانند با استدلال‌های قوی و تكیه بر معارف قرآنی پاسخ شبهات ایجاد شده را بدهند.

حضرت آیت‌الله مكارم‌شیرازی در ادامه سخنان خود ابراز داشتند: به هر اندازه كه زمان جلوتر رفته و علم و دانش فزونی می‌یابد، به همان اندازه نیز خطرات بیشتر شده و سطح تقوا باید تقویت گردد.

رشد همزمان علم و تقوا

معظم‌له با تاكید بر خودسازی بیشتر مومنین، افزودند: علم و تقوا باید به طور مساوی در افراد پرورش یابد، چرا كه رشد جداگانه هر كدام از آنها خطرناك  است، به طور مثال اگر علم رشد و فزونی یابد سبب ایجاد فرق جدید می‌شود، از طرف دیگر تقوای مقدس و خشك نیز خطرناك است.

ایشان در بخش پایانی سخنان خود با تاكید بر این كه جامعه اسلامی باید جامعه نمونه ای باشد، گفتند: اگر این اتفاق بیفتد دنیا به سوی مكتب ما حركت خواهد كرد و در همین راستا تبلیغ عملی بهترین راه برای تبلیغ اسلام است.