تبیان، دستیار زندگی
هفته‌ی دوازدهم لیگ برترامروز (یكشنبه) با برگزاری شش دیدار پیگیری می‌شود، این در حالی است كه بازی‌های این هفته روز جمعه با برتری یك بر صفر سایپا برابر استقلال اهواز و تساوی بدون گل راه‌آهن تهران و فجر سپاسی شیراز آغاز شد. در ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

/هفته‌ی دوازدهم لیگ برتر/ پایان ترحم در مشهد، شمال و تهران


هفته‌ی دوازدهم لیگ برترامروز (یكشنبه) با برگزاری شش دیدار پیگیری می‌شود، این در حالی است كه بازی‌های این هفته روز جمعه با برتری یك بر صفر سایپا برابر استقلال اهواز و تساوی بدون گل راه‌آهن تهران و فجر سپاسی شیراز آغاز شد.

در مهم‌ترین دیدارهای هفته‌ی دوازدهم پرسپولیس تهران میهمان ابومسلم خراسان است و صباباتری نیز به مصاف فولاد خوزستان می‌رود، رویارویی پاس و سپاهان و دیدار استقلال و شهید قندی یزد نیز از دیگر بازی‌های جالب توجه هفته‌ی دوازدهم است.

ابومسلم خراسان ـ پرسپولیس تهران (ثامن الائمه ی مشهد)

پرسپولیس از ورزشگاه ثامن خاطره‌ی خوشی ندارد، فصل گذشته دیدار ابومسلم و پرسپولیس در این ورزشگاه با برتری سیاه جامگان مشهدی پایان یافت، البته در آن دوران هیچ یك از دو تیم شرایط ناخوشایند فعلی را نداشتند، ابومسلم تیم پانزدهم جدول رده‌بندی تنها 9 امتیاز دارد و پرسپولیس تهران نیز با 13 امتیاز در مكان دهم ایستاده است، با این حال بازیكنان و كادر فنی پرسپولیس پس از برتری پر گل برابر ملوان انزلی ادعا كردند كه روزهای بد پرسپولیس به پایان رسیده و تیم آنها از این پس همان پرسپولیس محبوب هواداران خواهد بود، اما ممكن است شاگردان اكبر میثاقیان با وجود تمامی دشواری‌های پیش رو، این رویای پرسپولیسی‌ها را نقش برآب كنند، چرا كه شكست ابومسلم در ورزشگاه ثامن دل شیر می‌خواهد.

فولاد مباركه سپاهان اصفهان ـ پاس تهران (فولاد شهر اصفهان)

سپاهانی‌ها در حالی به دیدار تیم پاس می‌روند كه همچنان از شكست سه بر یك برابر راه‌آهن شوكه هستند، آنها با این شكست از مكان دوم جدول تا رده‌ی پنجم نزول كردند و هر نتیجه‌ای غیر از پیروزی در دیدار برابر پاس به خصوص در اصفهان، می‌تواند امیدهای آنها را برای قهرمانی در نیم فصل اول لیگ پنجم كاهش دهد، در هر صورت آنها در همسایگی پاس قرار دارند و انگیزه‌های بسیاری برای شكست دادن شاگردان دنیزلی دارند، پاس نیز كه سه‌شنبه‌ی گذشته ذوب‌آهن صدرنشین را شكست داد، علاقه‌ی بسیاری دارد تا دومین تیم اصفهانی لیگ را نیز نقره داغ كند.

صباباتری تهران - فولاد خوزستان (شهید درخشان تهران)

آخرین مصاف این دو تیم در فینال سوپرجام فوتبال كشور با برتری مقتدرانه‌ی صباباتری به پایان رسید، اما در حال حاضر شرایط فولاد در جدول بسیار بهتر از صباباتری است.

فولاد با 17 امتیاز در مكان ششم قرار دارد و صبا با 14 امتیاز در رده‌ی نهم جای گرفته است در هر صورت هر دو تیم با تمامی ستارگانشان به مصاف یكدیگر می‌روند و به همین دلیل این دیدار می‌تواند یكی از زیباترین بازی‌های هفته‌ی دوازدهم باشد.

ملوان انزلی ـ شموشك نوشهر (تختی انزلی)

ملوان انزلی پرفراز و نشیب‌ترین تیم لیگ پنجم است. این تیم تا كنون یك تساوی داشته و به بردها و شكست‌های پیاپی عادت كرده است؛ اما، شموشك آخرین تیم جدول رده‌بندی نیز تیم غیر قابل پیش بینی لیگ است آنها حتی در بازی‌هایی كه شكست می‌خورند، هواداران را راضی به خانه می‌فرستند، چرا كه بسیار با انگیزه ظاهر می‌شوند، در هر صورت جدال بی‌بضاعت‌ها در داربی شمال جذابیت‌های مخصوص به خود را دارد.

برق شیراز ـ ذوب‌آهن اصفهان (حافظیه شیراز)

لیگ پنجم اثبات كرده است كه به هیچ عنوان نمی‌توان از هم اكنون، برق رده‌ی چهاردهمی را در برابر ذوب‌آهن صدرنشین شكست خورده دانست، هر چند كه ذوبی‌های زخم خورده از دیدار با پاس برای باقی ماندن در صدر هر سه امتیاز این دیدار را هدف گرفته‌اند؛ اما، شاگردان زلاتكو ایوانكوویچ نیز اثبات كرده‌اند كه در خانه به سختی به حریفان باج می‌دهند.

استقلال تهران ـ شهید قندی یزد (آزادی تهران)

آخرین دیدار هفته‌ی دوازدهم لیگ برتر در تهران بین استقلال و شهید قندی برگزار می‌شود، استقلال این روزها دوران خوشی را پشت سر می‌گذارد و با آن كه در حال حاضر با 21 امتیاز در مكان سوم قرار دارد؛ اما، با كوچك‌ترین لغزش حریفان در این هفته به صدر جدول راه می‌یابد. بنابراین آنها بدون ترحم به مصاف شهید قندی می‌روند كه نتوانست روند ابتدایی‌اش در لیگ را ادامه دهد، مصاف قلعه‌نویی و پورحیدری از نكات جالب توجه این دیدار است