تبیان، دستیار زندگی
محبوبیت 81 درصدی ایران در قلمرو دولت خودگردان فلسطین
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محبوبیت 81 درصدی ایران در قلمرو دولت خودگردان فلسطین

بخش سیاسی-7/81 درصد مردم فلسطین در كرانه باختری رود اردن (مقر تشكیلات خودگردان)، جمهوری اسلامی را بهترین متحد و حامی سیاسی فلسطین می دانند و تنها 2/3 درصد آنها از آمریكا به عنوان متحد یاد می كنند.

پرچم ایران

این آمار، نتیجه نظرسنجی «تحقیقات و گفتگوی تمدن های فلسطین» وابسته به تشكیلات خودگردان است كه توسط بنگاه خبری آمریكایی- صهیونیستی زیپر فاش شده است.

به گزارش خبرگزاری قدس، 73 درصد نظرسنجی شدگان در كرانه باختری رود اردن خواستار آنند كه قوانین شریعت اسلام بر حكومت فلسطین حاكم شود. تنها 9/22 درصد هم مایلند جامعه ای به سبك غربی در فلسطین ایجاد شود. 62 درصد شهروندان هم معتقد به رشوه و فساد در تشكیلات خودگردان بوده اند. 3/54 درصد مشخصاً خواستار دگرگونی حكومت سكولار بر حكومت اسلامی شده اند.

طراحان این نظرسنجی در اقدامی موذیانه پرسشی را نیز درباره مسأله هسته ای ایران در این پیمایش گنجانده اند و از این جوانان پرسیده اند نظرشان راجع به «تجهیز ایران به بمب اتمی چیست» كه 59 درصد جوانان فلسطینی گفته اند كه خواستار تجهیز ایران به سلاح هسته ای هستند.

73 درصد نظرسنجی شدگان در كرانه باختری رود اردن خواستار آنند كه قوانین شریعت اسلام بر حكومت فلسطین حاكم شود. تنها 9/22 درصد هم مایلند جامعه ای به سبك غربی در فلسطین ایجاد شود. 62 درصد شهروندان هم معتقد به رشوه و فساد در تشكیلات خودگردان بوده اند. 3/54 درصد مشخصاً خواستار دگرگونی حكومت سكولار بر حكومت اسلامی شده اند

بنگاه خبری آمریكایی- صهیونیستی زیپر (weaselzippers) كه نتایج این نظرسنجی را فاش كرده در تحلیلی ناامیدانه می نویسد: این نتایج نشان دهنده آن است حكومت خودگردان محمود عباس «به وعده های خود برای تربیت جامعه فلسطینی برای همزیستی مسالمت آمیز با اسرائیل عمل نكرده است» و اینكه «قرارداد صلح ناپخته اسلو در واقع موجب افزایش تعداد مسلمانان تندرو در میان جوانان عرب فلسطینی شده است.

ایران

در همین حال روزنامه آمریكایی وال استریت ژورنال گزارش داد اسرائیل از بابت كاهش شمار مهاجران یهودی به فلسطین اشغالی به شدت نگران است و آن را چیزی شبیه كابوس می داند. روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از «ناتان شارانسكی» رئیس آژانس بین المللی یهودی نوشت: با وجود تمامی تلاش های صورت گرفته 94 درصد از یهودیان كه قادر به تعیین آزادانه سرنوشت خود هستند، قصدی برای مهاجرت به فلسطین اشغالی ندارند و تنها 6 درصد مایل به این كار هستند.

به گفته رئیس این آژانس كه خود از تبار جمهوری های استقلال یافته شوروی سابق است، بزرگترین كابوس برای یهودیان كاهش روزافزون شمار مهاجران است، این در حالی است كه در نقطه مقابل شاهد افزایش چشمگیر جمعیت فلسطینیان (در مناطق اشغالی سال 1948) هستیم و این مسئله به معنای آن است كه شمارش معكوس پیشی گرفتن جمعیت فلسطینیان از صهیونیستها آغاز شده است.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور