تبیان، دستیار زندگی
ترفندهایی برای یک گردشگری حرفه ای
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترفندهای یک گردشگر حرفه ای

سفر

بهترین چاقو:بهترین چاقوها آنهایی هستند كه از جنس كربن استیل ساخته شده اند. آنها سریعتر تیز شده و دیرتر کند می شوند و زنگ هم نمی زنند.

جورابی برای تمام فصول: در راهپیمایی های طولانی برای شكار از جورابهای وصله شده و یا آنهایی كه پنجه و پاشنه دولایه دارند استفاده نكنید.با این جورابها هرچه بیشتر راه بروید، بیشتر پایتان اذیت می شود. بهترین جورابها، آنهایی هستند كه مناسب فعالیت شما طراحی شده اند.

بوی ماهی: برای از بین بردن بوی بد ماهی از روی دستانتان بعد از اینكه یكبار دستهای خود را با آب و صابون شستید، برای بار دوم بعد از صابون زدن به دستها آنها را نشویید و فقط با حوله خشك كنید.

آشپزخوب: در هنگام آشپزی در طبیعت و کمپینگ ها می توانید با استفاده از یك تكه كاغذ آلومینیم در ماهی تابه طبخ خود را انجام دهید بدون اینکه مجبور به شستن ماهی تابه باشید.

ماهی های تنبل: ماهی ها موجودات تنبلی هستند كه اغلب در هوای گرم در سایه سر می كنند. بد نیست برای هدایت آنها به ماهی تابه خود در روزهای گرم، سری به كناره های خنك و سایه گرفته آبگیرها بزنید.

خسته نشوید: در جنگل بجای بالا و پایین رفتن بی علت از روی موانع مانند یك تنه درخت افتاده آنها را دور بزنید. هم خسته نمی شوید و هم باتجربه تر به نظر می رسید!

سر تبر را سفت نگه دارید: اگرتبرها در جای خشك باشند سر آنها شل می شود و در هنگام کار ممکن است در بیاید و حتی باعث آسیب گردد. برای جلوگیری از این مشكل آنها را از سر روی زمین مرطوب قرار دهید.

سیر و سرو، دشمن كك: برای اینكه كمتر گرفتار کک شوید سیر بخورید. و اگر گرفتار این حشره مردم آزار شدید می توانید از تراشه های سدر و سرو برای دور كردن آنها استفاده كنید.

چراغ قوه و كفش: پیدا كردن كفشها در تاریكی بسیار آسان تر از پیدا کردن چراغ قوه است. برای سهولت یافتن چراغ قوه در شب آن را در كفش خود بگذارید!


گروه گردشگری تبیان

منبع: بقا در طبیعت