تبیان، دستیار زندگی
ترفندهایی برای گردشگری حرفه ای
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترفندهای یک گردشگر حرفه ای

گردشگر


یک گردشگر حرفه ای باید ساده ترین و موثرترین راه ها را برای مهار طبیعت بلد باشد. این چیزی است که در دنیای گردشگران حرفه ای به آن ترفندهای گردشگری می گویند. نکته های ریز کوچکی که می توانند تفاوت های بزرگی را در سفر شما ایجاد کنند!


دست بسركردن مزاحمان شبانه: اگر شماهم شب ها از حضور جانوران در كنار كمپ خود ناراحت هستید به جای آلوده كردن محیط زیست با انواع حشره كش ها و تله های مختلف، كافی است ته ظرف غذا و روغن آنها را در چاله ای كوچك خالی كنید و روی آن را با مقداری خاك بپوشانید.

لباس شویی طبیعی: برای شستشوی لباس ها در برنامه های چند روزه، باكندن یك حفره به شكل طشت و پهن كردن یك پلاستیك ضخیم درآن ظرفی مناسب برای شستشوی لباسها خواهید داشت! روشی دیگر برای شستشوی لباس ها در برنامه های چند روزه این است که برای شستن لباس های خود، البسه را به همراه آب و مواد شوینده داخل یك كیسه نایلونی محكم ریخته و روی كوله پشتی یا در صندوق خودرو بگذارید. به این ترتیب لباسها تا مقصد تكان خورده و خوب تمیز می شوند !

پاره نشدن گره قلاب هنگام ماهیگیری: برای اینكه نخ ماهیگیری ازمحل گره پاره نشود و ترك نخورد، بهتری راه خیس كردن نخ با آب دهان هنگام گره زدن است. این كار باعث خنك شدن نخ درمحل گره زدن می شود.

بارانی ارزان و موثر: برای اینكه در هزینه های طبیعت گردی خود صرفه جویی كنید می توانید بجای خرید بارانی های گران قیمت، یك كیسه نایلون بزرگ در ساك خود داشته باشید. مسلما وقتی باران شروع شود قدر آن را خواهید دانست. با بریدن ته و گوشه های آن جایی برای دست ها و گردن ایجاد کنید و بپوشید.

چرا چادرها پس از مدتی آب می دهند؟ بااینكه شما هم مانند همه طبیعت گردان دیگر به نظافت وسایل شخصی اهمیت ویژه می دهید، چادر خود را با مواد شوینده نشویید. بلكه بهتر است برای تمیز نگه داشتن چادر خود از محلول آب و صابون استفاده كنید. این کار باعث می شود که لایه ای که مانع نفوذ آب می شود از بین نرود.


گروه گردشگری تبیان- الهام مرادی

برگرفته از سایت بقا در طبیعت