تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال پرسپولیس سیزدهمین دیدار خود در دهمین دوره رقابتهای لیگ برتر را با پیروزی برابر استیل آذین پشت سرگذاشت تا علاوه بر کسب دومین پیروزی پیاپی، سنت گل خوردن در ثانیه های پایانی را بشکند و خود را به رده سوم و چسبیده به استقلال برساند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس هم امتیاز آبی ها

استیل آذین پرسپولیس

بخش ورزشی- تیم فوتبال پرسپولیس سیزدهمین دیدار خود در دهمین دوره رقابتهای لیگ برتر را با پیروزی برابر استیل آذین پشت سرگذاشت تا علاوه بر کسب دومین پیروزی پیاپی، سنت گل خوردن در ثانیه های پایانی را بشکند و خود را به رده سوم و چسبیده به استقلال برساند.

آخرین دیدار از هفته سیزدهم دهمین دوره رقابتهای لیگ برتر از ساعت 17:45 دقیقه امروز شنبه با قضاوت محسن ترکی و در حضور نزدیک به 30 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد که در پایان این بازی پرسپولیس با نتیجه 2 بر صفر استیل آذین را شکست داد.

در این دیدار دو تیم نیمه اول ارائه گر یک بازی سرد و کسل کننده بودند اما در نیمه دوم شاگردان علی دایی عملکرد بهتری داشتند توانستند در دقایق 71 توسط هادی نوروزی و 88 توسط اشپیتیم آرفی به دو گل دست پیدا کنند.

استیل آذین با وجود اینکه در این دیدار از ابتدا مهدی مهدوی کیا و علی کریمی را در اختیار داشت اما نتوانست عملکرد قابل قبولی داشته باشد و مصدومیت این دو بازیکن مانع از درخشش شان شد.

شاگردان علی دایی با این پیروزی 24 امتیازی شدند و هم امتیاز با استقلال و به خاطر تفاضل گل کمتر در رده سوم قرار گرفتند. استیل آذین هم با قبول این شکست با 13 امتیاز همچنان در رده شانزدهم جدول رده بندی باقی ماند.

علی دایی و پیروانی

نیمه اول سایه پرسپولیس بودیم و شانس آوردیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با انتقاد از وضعیت حاکم بر برنامه ریزی در فوتبال ایران و بیان اینکه با این شرایط فوتبال ما به قهقرا می‌رود در ارزیابی عملکرد شاگردانش برابر استیل آذین گفت: نیمه اول سایه پرسپولیس را در زمین دیدیم اما نیمه دوم عالی بودیم.

علی دایی پس از پایان دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و استیل آذین ضمن بیان مطلب فوق در جمع خبرنگاران گفت: ما در نیمه اول خوب نبودیم اما در نیمه دوم بهتر شدیم و بازی انجام دادم که شایسته و محبوب هواداران بود. البته باید در طول 90 دقیقه این بازی را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: ما در دو بازی گذشته عملکرد خوبی داشتیم و مقابل تیم هایی دروازه ما باز نشد که در لیگ برتر خوب گل می زنند.

دایی در خصوص حضور بازیکنانش در تیم امید کشورمان اظهار داشت: اگر المپیک آسیایی و مدال آن برای مسئولان قابل ارزش است باید طوری برنامه ریزی می کردند که بتوانند تمام ظرفیت ها برای موفقیت استفاده کرد و حتی لیگ را تعطیل می کردند برای مسابقات غرب آسیا که همه تیم ها با نفرات دوم و سوم به میدان آمدند ما با تمام قدرت شرکت کردیم و لیگ را دو هفته تعطیل کردیم اما برای مسابقاتی که برای مدال آن برنامه ریزی شده است چنین اتفاقی نیفتاد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه متاسفانه همیشه نوک دماغمان را می بینیم اضافه کرد: به نظر من این اشتباه است که ما تنها برای مدال بازیهای آسیایی برنامه ریزی کنیم زیرا موفقیت در المپیک جهانی ارزشش دهها برابر بالاتر از المپیک آسیایی است ما باید تیمی را آماده کنیم که در مقدماتی المپیک نتیجه بگیریم نه اینکه فقط به فکر موفقیت های مقطعی باشیم.

دایی در این خصوص تاکید کرد: متاسفانه همین برنامه ریزی های مقطعی به فوتبال ما ضربه زد. به خاطر بدسلیقگی ها و انتخابات غلط فوتبال ما به قهقرا می رود. ناکامی تیم های نوجوانان و جوانان که آینده سازان فوتبال ایران هستند و در دور اول مسابقات آسیایی حذف می‌شوند حاصل همین برنامه ریزی هاست.

وی با اشاره به اینکه باید سیاست های ما به این نحو باشد که اگر امروز نتیجه نگرفتیم در آینده نزدیک نتیجه بگیریم تصریح کرد: شاید در مواقعی در زمان کم نتیجه حاصل نشود اما آینده این برنامه ریزی ها می تواند باعث موفقیت آینده شود ولی امروز به نوعی برنامه ریزی می شود نه امروز موفقیم نه آینده موفقی پیش رو داریم.

غلامرضا رضایی

خبرنگاری در خصوص تیم ملی بزرگسالان سئوالی را مطرح کرد که سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس این گونه پاسخ داد: من در خصوص تیم بزرگسالان صحبت نمی کنم اما به عنوان یک ایرانی دوست دارم این تیم موفق باشد.

دایی در مورد اردوی تیم پرسپولیس در ترکیه تاکید کرد: این بهترین موقعیت است که قبل از ادامه مسابقات حساس لیگ بتوانیم با چند تیم بزرگ بازی کنیم اما متاسفانه خیلی از بازیکنانمان را در اختیار نداریم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص شیث رضایی گفت: نتایج خوب باعث نمی شود که یک بازیکن به تیم برگردد بگذاریم من خانواده ام را بهتر می شناسم و در مورد آن تصمیم گیری می کنم و تیم را با آرامش بیشتر هدایت کنم. این سئوالات دردی را از تیم دوا نمی‌کند. شیث رضایی مورد احترام من است اما منافع جمعی و باشگاه پرسپولیس برای من مهمتر از منافع فردی است. موفقیت تیم در مرحله اول هدف من است. من در بیرون از زمین شاید صدها کار برای شیث بکنم اما اینجا موفقیت پرسپولیس برایم مهمتر است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ارزیابی اش از دیدار برابر استیل آذین گفت: نیمه دوم تیم حریف کاملا برتر بود و ما شانس آوردیم که گل نخوریدم.

وی ادامه داد: اما با شناختی که از استیل آذین داشتیم و آنالیزی که روی این تیم داشتیم می دانستیم که در نیمه دوم بدن بازیکنانشان کم می آورد. به همین خاطر با تعویض هایی که انجام دادیم و صحبت هایی که با بازیکنان داشتیم توانستیم عملکرد خوبی داشته باشیم.

علی دایی در ادامه خاطرنشان کرد: ما در نیمه اول سایه پرسپولیس را در زمین دیدیم اما در نیمه دوم کاملا برتر بودیم و توانستیم دو گل بزنیم. ما مستحق پیروزی در این بازی بودیم و خوشحالم که به سه امتیاز رسیدیم.

دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و استیل آذین در هفته سیزدهم رقابتهای لیگ برتر عصر امروز شنبه با برتری 2 بر صفر شاگردان علی دایی در ورزشگاه آزادی تهران به پایان رسید.

انحلال استیل‌آذین شایعه است

افشین پیروانی

سرمربی موقت تیم فوتبال استیل آذین با اشاره به مصدومیت و محرومیت بازیکنان این تیم گفت: تیمی به من ارث رسیده که بسیار ناقص است.

افشین پیروانی پس از پایان دیدار تیمش برابر پرسپولیس گفت: اسم تیم ما و نفراتش کهکشانی است اما از بین بازیکنان اسمی ما معدنچی، مکانی و ماتئوس مصدومند، کعبی و اشجاری محرومند و کریمی و مهدوی کیا هم ظهر امروز وضعیتشان مشخص شد ولی با تمام توان نتوانستند در این دیدار بازی کنند. این تیم ناقصی است که به من به ارث رسید اما تلاش می کنیم با کار بیشتر مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: ما در این بازی شرایطمان بهتر از گذشته بود موقعیت خوبی را بوجود آوردیم اما توپهایمان گل نشد البته پرسپولیس تنها در نیمه دوم بهتر از ما بود و آنها از موقعیت هایشان بهتر از ما استفاده کردند.

مربی موقت تیم فوتبال استیل آذین با بیان اینکه به مرور زمان این تیم را به جایگاه اصلی اش می رساند افزود: تیمی که ما تحویل گرفتیم اصلا خوب نبود اما باید بیشتر زحمت بکشیم تا به نتیجه دلخواه دست یابیم و در نهایت با جبران امتیازات از دست رفته گذشته جایگاه مطلوبی را در جدول به خود اختصاص دهیم.

وی خاطرنشان کرد: قطعا با زمانی که در اختیار داریم مشکلات و نقاط ضعف تیم را برطرف می کنیم ضمن اینکه ما در این بازیها مجبور شدیم به جای نفرات مطرح خود به بازیکنان جوان و امید میدان دهیم که این مسئله هم در روند تیم ما تاثیر منفی گذاشت.

علی کریمی

پیروانی با رد شایعه انحلال تیم استیل آذین تاکید کرد: بحث مالی که مطرح می شود اصلا وجود ندارد و مشکلات مالی باعث نمی شود بازیکنان تیم ما بازی نکنند با صراحت می گویم استیل آذین نسبت به تیم های دیگر از لحاظ پرداخت مالی بهتر بوده است.

وی در پایان گفت: وقتی یک تیم مشکل دارد اینجای جدول قرار می گیرد اما قطعا شرایط بهتر شده و روز به روز به سوی موفقیت گام بر می داریم.

دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و استیل آذین در هفته سیزدهم رقابتهای لیگ برتر عصر امروز شنبه با برتری 2 بر صفر شاگردان علی دایی در ورزشگاه آزادی تهران به پایان رسید.

منبع:مهر

تنظیم:سعید آقازاده

ردیفتیمبازیبردمساویباختزدهخوردهتفاضلامتیاز
1ذوب آهن1484219118+28
2پرسپولیس1483322148+27
3استقلال1466222175+24
4سپاهان1365220119+23
5مس کرمان1465323167+23
6صنعت نفت1471619163+22
7تراکتورسازی1455416124+20
8ملوان145541616020
9راه آهن1462618191-20
10فولاد خوزستان1446421147+18
11صبای قم1345417152+17
12پاس همدان1444612175-16
13سایپا کرج1443723241-15
14شاهین بوشهر1435613152-14
15نفت تهران1428412164-14
16استیل آذین14347132613-13
17شهرداری تبریز1426620299-12
18پیکان قزوین143110163014-10