تبیان، دستیار زندگی
کارگردان بریتانیایی فیلم برنده اسکار «میلیونر زاغه‌نشین» نمایش «فرانکنشتین» را روی صحنه می‌برد. بندیکت کامبربچ (بازیگر سریال «شرلوک») و جانی لی میلر، هر دو از بازیگران مشهور تئاتر بریتانیا در نسخه جدید «فرانکنشتین» در لندن روی صحنه می‌روند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دنی بویل «فرانکنشتین» را زنده می‌کند

دنی بویل

 کارگردان بریتانیایی فیلم برنده اسکار «میلیونر زاغه‌نشین» نمایش «فرانکنشتین» را روی صحنه می‌برد.

به گزارش خبرآنلاین، بندیکت کامبربچ (بازیگر سریال «شرلوک») و جانی لی میلر، هر دو از بازیگران مشهور تئاتر بریتانیا در نسخه جدید «فرانکنشتین» در لندن روی صحنه می‌روند.

دنی بویل که امسال «127 ساعت» را کارگردانی کرده با کارگردانی این نمایش به ریشه‌هایش باز می‌گردد. بویل دوران کاری خود را با تئاتر و از رویال کورت لندن و رویال شکسپیر آغاز کرد، اما در ادامه مجذوب دنیای سینما شد.

نیکلاس هایتنر رئیس نشنال تیه‌تر لندن پیشتر اعلام کرده بود دنی بویل تا آخر سال 2010 این اثر را روی صحنه می‌برد اما این کارگردان روز جمعه اعلام کرد نمایش سال 2011 اجرا می‌شود و کامبربچ و میلر در نقش‌های اصلی دکتر فرانکنشتین و هیولای بی‌نام او بازی می‌کنند، البته با یک نوآوری.

او به بی‌بی‌سی گفت: «خیلی جالب می‌شود یک شب در میان آنها نقش‌های خود را با هم عوض کنند. دوگانگی موضوع نمایش است و نیروی محرک آن محسوب می‌شود. با این کار بر بازی آنها تاکید می‌کنیم و نه گریم.»

هایتنر گفت: «دنی بویل اولین بار هشت سال پیش درباره کارگردانی این نمایش صحبت کرد. او پس از 15 سال فعالیت در سینما با این نمایش بار دیگر به تئاتر بازمی‌گردد.»

رمان گوتیک «فرانکنشتین» را مری شلی نوشته و داستان دانشمندی را روایت می‌کند که با تکه‌های بدن افراد مرده موجودی را خلق می‌کند. این هیولای بی‌نام ناخواسته مرتکب جنایت می‌شود. نیک دیر این اثر را برای اجرا اقتباس کرده است.

وی از «فرانکنشتین» به عنوان «یک تولید صحنه‌ای مجلل و به لحاظ تصویری، بلندپروازانه» یاد کرد.

میلر پیشتر نیز با بویل همکاری کرده است؛ او در فیلم «قطاربازی» محصول 1996 این کارگردان نقش پسرک بیمار را بازی می‌کرد. او سپس در فیلم «دست آخر» ساخته پیت تراویس بازی کرد و در سریال‌های «الی استون» محصول ای‌بی‌سی و «اما» محصول بی‌بی‌سی نیز ایفای نقش کرد.

کامبربچ که در فیلم‌های «تاوان» و «خلقت» بازی کرده است تابستان امسال با بازی در نقش شرلوک هلمز در «شرلوک» به شهرت رسید.

رمان گوتیک «فرانکنشتین» را مری شلی نوشته و داستان دانشمندی را روایت می‌کند که با تکه‌های بدن افراد مرده موجودی را خلق می‌کند. این هیولای بی‌نام ناخواسته مرتکب جنایت می‌شود. نیک دیر این اثر را برای اجرا اقتباس کرده است.

«127 ساعت» جدیدترین ساخته بویل روز پنجشنبه به عنوان فیلم اختتامیه جشنواره فیلم لندن پخش شد.

بویل متولد 1965 در منچستر انگلستان سازنده فیلم‌هایی چون «گور کم‌عمق»، «قطار بازی»، «ساحل»، «28 روز بعد» و «آفتاب» است. «میلیونر زاغه‌نشین» او سال 2009 برنده جوایز هشت جایزه اسکار شامل جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی شد.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی