تبیان، دستیار زندگی
فیلمساز تایوانی برنده اسکار اعلام کرد فیلمبرداری پروژه سه‌بعدی «زندگی پی» را از ژانویه 2011 در تایوان آغاز می‌کند. این فیلم که قرار است دسامبر 2011 اکران شود، بر مبنای رمان برنده جایزه بوکر «زندگی پی» نوشته یان مارتل و به تهیه‌کنندگی استودیو فاکس 2000 سا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آنگ لی در تایوان

آنگ لی

 فیلمساز تایوانی برنده اسکار اعلام کرد فیلمبرداری پروژه سه‌بعدی «زندگی پی» را از ژانویه 2011 در تایوان آغاز می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم که قرار است دسامبر 2011 اکران شود، بر مبنای رمان برنده جایزه بوکر «زندگی پی» نوشته یان مارتل و به تهیه‌کنندگی استودیو فاکس 2000 ساخته می‌شود.

این رمان درباره جوانی هندی است که تنها بازمانده یک کشتی باری غرق شده در اقیانوس آرام است. او باید در قایق نجات با یک گورخر، یک کفتار، یک اورانگوتان و یک ببر همراه شود.

آنگ لی در یک نشست خبری که روز جمعه در تایپه برگزار شد، به شوخی گفت: «این فیلم شامل آب، بچه‌ها و حیوانات است؛ همان چیزهایی که بهتر است در قالب یک فیلم سینمایی به سراغ آنها نروید.»

او با تایید این مسئله که دو سوم «زندگی پی» در تایوان فیلمبرداری می‌شود، گفت: «تولید یک فیلم به صورت سه‌بعدی کار بسیار سختی است، برای اینکه کار تازه‌ای است و کسی واقعا از آن سر درنمی‌آورد.»

لی افزود: «سه‌بعدی یک زبان سینمایی جدید است. این فرمت جذابیت‌های تازه دارد و از پیشرفت‌های تازه خبر می‌دهد.»

این رمان درباره جوانی هندی است که تنها بازمانده یک کشتی باری غرق شده در اقیانوس آرام است. او باید در قایق نجات با یک گورخر، یک کفتار، یک اورانگوتان و یک ببر همراه شود.

نقش پی پاتل در فیلم را سوراج شارما بازیگر تازه‌کار 17 ساله بازی می‌کند. او از میان 3000 نامزد بازی در این نقش در سراسر هند انتخاب شده است.

رمان «زندگی پی» نوشته یان مارتل نویسنده کانادایی سال 2001 منتشر و با استقبال بسیار روبرو شد. این کتاب سال 2002 جایزه بوکر را از آن خود کرد. پروژه «زندگی پی» تا پیش از ورود آنگ لی چند بار تا آستانه تولید پیش رفت.

اولین فیلمنامه را دین جرجاریس نوشت و بعد ام. نایت شیامالان وارد کار شد. مدتی نیز ژان پی‌یر ژونه فیلمساز فرانسوی به همراه گیوم لورن همکار خود در فیلم «آملی» فیلمنامه‌ای بر مبنای «زندگی پی» نوشتند.

آنگ لی که اکنون در نیویورک زندگی می‌کند سال 2006 برای فیلم «کوهستان بروکبک» برنده اسکار بهترین کارگردان شد و اولین فیلمساز آسیایی لقب گرفت که موفق به دریافت این جایزه شده است.

او با این فیلم جایزه شیر طلای شصت و دومین جشنواره فیلم ونیز را هم برد و یکسال بعد با «هوس، احتیاط» برای دومین بار برنده شیر طلایی ونیز شد.

آنگ لی سال 2001 نیز با فیلم «ببر خیزکرده، اژدهای پنهان» نامزد جوایز اسکار بهترین فیلم و کارگردان بود. «بخور بنوش مرد زن»، «حس و حساسیت»، «سواری با شیطان»، «هالک» و «وودستاک جذاب» از دیگر فیلم‌های اوست.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی