تبیان، دستیار زندگی
فردا دل میلیون ها انسان، مسلمان و غیرمسلمان، شیعه و غیرشیعه توفانی است و حرم آقا را می طلبد.فردا به روایتی روز شهادت عالم آل محمد، امام رضا(ع) است....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روز زیارتی امام رضا(ع)

روز زیارتی امام رضا(ع)

فردا یکشنبه، ۲۳ ذی القعده روز زیارتی خاص امام رضا(ع) امام مهربانی هاست.

امامی که ملجاء و پناهگاه همه بی پناهان است. امامی که زیارتش حج فقراست. امامی که میلیون ها دل و قلب عاشق از سراسر دنیا حسرت حضور در حرمش و آن هم در این روز خاص را دارند.امامی که ما مشهدی ها و خراسانی ها هرگاه دلمان می گیرد، هرگاه مشکلی داریم، هرگاه شادیم و هرگاه... پا به آستان ملکوتی اش می نهیم تا آرام شویم و تا اوج پرواز کنیم.

امام رضا(ع) برای همه ما کارت ویژه زیارت فردا را فرستاده است. اگر مشهد باشی و این دعوت را اجابت نکنی، سخت ضرر کرده ای و اگر هم مشهد نیستی پنجره های دل را گره بزن به پنجره فولاد آقا و دلت را روانه زیارت آقا کن. چون از هر جا دل را روانه صحن و سرای آقا کنی، ان شاء ا... که غریب الغربا می پذیردت.

فردا دل میلیون ها انسان، مسلمان و غیرمسلمان، شیعه و غیرشیعه توفانی است و حرم آقا را می طلبد.فردا به روایتی روز شهادت عالم آل محمد، امام رضا(ع) است.علامه مجلسی می گوید: زیارت حضرت رضا(ع) در روزهای مقدس اسلامی افضل است؛ خصوصا روزهایی که اختصاص به آن حضرت دارد مثل روز ولادت (۱۱ ذی القعده) و روز شهادت آن حضرت (مطابق مشهور آخر ماه صفر). سپس از کتاب اقبال مرحوم سید بن طاووس استجابت زیارت آن حضرت را در روز ۲۳ ذی القعده (طبق روایتی روز شهادت آن حضرت) نیز نقل می کند و در پایان می نویسد: استجابت زیارت آن حضرت در ماه رجب گذشت (بحار الانوار جلد ۹۹ صفحات ۴۳ و ۴۴)

اگر فردا موفق به زیارت امام خوبی ها شدید، از دعا برای همه کسانی که دوست دارند این روز را در حرم آقا باشند، فراموش نکنید. التماس دعا...


تنظیم برای تبیان: سمانه دولت آبادی