تبیان، دستیار زندگی
سردار قربانی گفت: بارانی که امشب می بارد خاطره شب شهادت ساجدی را برایم زنده کرد چون آن شب هم باران می بارید و دعا می کنیم باران رحمت الهی همواره بر روح آسمانی این شهید ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سردار مرتضی قربانی در مشهد «ساجدی» مرد بود و مردانه هم شهید شد

همه ساله در چنین روزهایی است که در ابتدای بولوار فرامرز عباسی مشهد، تصاویر سردار شهید سیدهاشم ساجدی زینت بخش این منطقه می شود.

ساجدی مردانه شهید شد

مراسم یادبود این شهید علاوه بر این که برگزاری یک سالگرد است، بهانه ای برای تجدید خاطره رزمندگان و جهادگران سازمان جهاد «خراسان» در سال های دفاع مقدس است. شب جمعه ای که گذشت این مراسم در بیست و ششمین سالگرد شهادت جهادگر شهید سیدهاشم ساجدی در هوایی بارانی برگزار شد و سردار مرتضی قربانی مشاور رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس سازمان موزه دفاع مقدس از هم رزمان ساجدی میهمان ویژه و سخنران مراسم بود.

او گفت: ساجدی مرد بود و شهادتش هم مردانه بود. وقتی عراقی ها به ماشین او کمین زدند، از ماشین خارج می شود و در یک درگیری جانانه و مردانه به شهادت می رسد. خبر و نحوه شهادت او را رزمنده ای به نام رحمانی که همراهش بود و جان سالم به در برده بود، برایم تعریف کرد.

سردار قربانی گفت: بارانی که امشب می بارد خاطره شب شهادت ساجدی را برایم زنده کرد چون آن شب هم باران می بارید و دعا می کنیم باران رحمت الهی همواره بر روح آسمانی این شهید و شهدای سال های دفاع مقدس ببارد.سردار به برگزاری این گونه مراسم و شرکت در آن اشاره و عنوان کرد: این جمع باصفا تجدید میثاقی است با امام(ره)، شهدا و رهبری عزیز. فرزندان شهید ساجدی نیز با همین نیت و به عشق شهدا هر سال چراغ این خیمه را روشن می کنند و زمینه ای را برای زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدا فراهم می کنند. در این مراسم که آیت ا... معصومی عضو مجلس خبرگان رهبری و صلاحی استاندار خراسان رضوی حضور داشتند، حجت الاسلام مقری هم سخنرانی کرد و گفت: اگر امروز می توانیم در مملکتمان دین داری کنیم، نتیجه و حاصل خون شهیدان است.


منبع: khorasannews.com

تنظیم برای تبیان: سمانه دولت آبادی