تبیان، دستیار زندگی
کمتر کسی پیدا می شود که از شکلات متنفر باشد، خوراکی پرطرفداری که انواع و اقسام زیادی دارد و این روزها وارد هر فروشگاه مواد غذایی که می شویم، قفسه های رنگارنگی مملو از شکلات می بینیم که ناخودآگاه، توجهمان را جلب می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حقایق شکلاتی
حقایق شکلاتی

کمتر کسی پیدا می شود که از شکلات متنفر باشد، خوراکی پرطرفداری که انواع و اقسام زیادی دارد و این روزها وارد هر فروشگاه مواد غذایی که می شویم، قفسه های رنگارنگی مملو از شکلات می بینیم که ناخودآگاه، توجهمان را جلب می کند. ولی باید توجه داشته باشید که کدام یک از آنها برای بدن و سلامتی شما مفید است، و آسیب و خطری شما را با مصرف آن تهدید نمی کند. هرچه در مورد موادی که روزانه مصرف می کنید بدانید، می توانید بدنی سالم تر و قدرتمند تر داشته باشید. اما یک سوال مهم در این میان، بی پاسخ مانده است: در میان شکلات ها بهترین ها کدامند و بدترین ها کدام؟

۱) شکلات تلخ

این روزها وقتی صحبت از بهترین شکلات می شود، حرف اول را شکلات تلخ می زند زیرا نسبت به بقیه شکلات ها خالص تر است.

۲) شکلات سفید

حقایق شکلاتی

این شکلات که کاملا سفیدرنگ است، از کره کاکائو گرفته شده. پس بهتر است هنگام خرید شکلات، جزو آخرین گزینه های انتخابی تان باشد.

۳) شکلات شیری

شکلات شیری، شکلاتی است که هنگام تولیدش، شیر به صورت شیرخشک در میان اجزای تشکیل دهنده اش جای گرفته است. همچنین این مقدار شیر کمکی به تامین کلسیم مورد نیاز بدن نمی کند.

۴) شکلات قهوه

این شکلات، شکلاتی است که وقتی آن را از بسته بندی خارج می کنیم بوی خوش قهوه به مشاممان می رسد و کافئین موجود در آن برای رفع خستگی (البته به طور موقت) در اواسط روز می تواند کمک کننده باشد. اما یادتان باشد که در خوردن این شکلات زیاده روی نکنید. خوردن بیش از اندازه اش می تواند آسیب رسان باشد.

۵) شکلات مغزدار

نسل جدیدی از شکلات ها که با مغزهای درسته فندق، بادام یا بادام زمینی پوشیده شده اند، به شکلات مغزدار شهرت یافته اند و ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و بچه هایی که کم اشتها هستند، می توانند در میان وعده های خود از این نوع شکلات ها استفاده کنند اما باید بدانید که این شکلات ها پرکالری اند و بنابراین نباید تعادل را در مصرف شان فراموش کرد.

۶) شکلات میوه ای

حقایق شکلاتی

این شکلات ها، روکشی روی انواع کشمش یا میوه های خشک بوده و گزینه ای مناسب برای کسانی هستند که هوس شکلات کرده اند اما باید کالری کمتری را دریافت کنند.

۷) آب نبات و تافی

همیشه باید تافی و آب نبات جزو آخرین گزینه های انتخابی شما باشند. زیرا تنها شکر دارند و کمی اسانس و مواد رنگی. هر چند که همه آنها در مقادیر مجاز به این نوع محصولات اضافه می شوند اما چسبندگی این خوراکی ها بیشترین آسیب را به دندان ها وارد می کند، به خصوص اگر بلافاصله پس از مصرف، مسواک نزنید.

در مورد مصرف روزانه این نوع از مواد بهتر است بدانید خوردن  بیشتر از دو عدد مواد قندی و چربی ها می تواند به بدن شما آسیب برساند.پس از خوردن بیش از یک تکه شکلات در روز بپرهیزید، و بلافاصله بعد از آن مسواک بزنید.

برگرفته از روزنامه سلامت

تهیه و تنظیم: مهدیه زمردکار

مطالب مرتبط

کدام سالم تر است؟

پیاز بخورید، زودتر بخوابید

با مسواک زدن سالم بمانید

چقدر همبرگر دوست دارید؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.