تبیان، دستیار زندگی
جک اندن، از نخستین نویسندگان آمریکایی بود که از راه نوشتن به ثروت زیادی دست یافت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جک لندن و عشق به زندگی

جک لندن

مجموعه داستان «عشق به زندگی» نوشته جک‌لندن با ترجمه محمد نوذر منتشر شده است.

این کتاب از دو بخش تشکیل شده است که بخش اول آن از «عشق به زندگی»، «یک تیکه گوشت‌» و «خاموشی سپید» تشکیل شده است و بخش دوم شامل داستان­های «دو راهی در بیابان»، «در کشوری دور دست»، «دختر سپیده»،‌ «یادی از یک مرد»،‌ «خدای نیاکان او» و «جای پای خورشید» است.

در داستان «در کشوری دور دست» می‌خوانیم: وقتی داستان طلای شمال در سراسر جهان منتشر شد و افسانه سحرآمیز آن قلب بسیاری از مردم را به طپش درآورد. آقای کارتر ویتربی صندلی راحت تجارتخانه خویش را ترک گفت، قسمتی از ذخایر خود را به زنش بخشید و با بقیه، لوازمی برای مسافرت خود به شمال خریداری کرد. ویتربی ذاتاً مردی پرشور و حادثه‌جو و متمایل به عملیات قهرمانی نبود لکن در آن هنگام قلاده حرص به جمع مال به سختی گردنش را می‌فشرد.

جک لندن (1876-1916) در آمریکا متولد شد. آثار وی مانند «آوای وحش»، «سپید دندان»  و «گرگ دریا» در زمان حیاتش با استقبال خوانندگان روبه‌رو شد و از نخستین نویسندگان آمریکایی بود که از راه نوشتن به ثروت زیادی دست یافت.

کتاب «عشق به زندگی» با شمارگان 1100 نسخه در 256 صفحه و به قیمت 5000 تومان منتشر شده است.

هانس کریستین اندرسن

ملکه‌ی برف‌ها

همچنین، مجموعه داستان «ملکه برف­ها و چند قصه دیگر» نوشته هانس کریستین آندرسن با ترجمه احمد کسایی‌پور منتشر شد.

این کتاب علاوه بر داستان بلند «ملکه برف­ها» شامل 12 داستان از این نویسنده مطرح دانمارکی است که عنوان برخی از آن­ها عبارتند از: گندم سیاه، عاشق و معشوق، جوجه اردک زشت، دخترک کبریت­فروش، جن مغازه خواربارفروشی و آنچه کنگر فرنگی وحشی به عمرش دیده.

کسایی‌پور «ملکه برف­ها و چند داستان دیگر» را از روی ترجمه انگلیسی این کتاب که از سوی انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شده به فارسی برگردانده است.

در مقدمه مترجم انگلیسی که در ابتدای کتاب چاپ شده آمده‌ است: فراهم کردن گزیده کوچکی از میان 160 قصه، گو اینکه به لحاظ کیفیت کاملاً با هم متفاوتند، کار آسانی نیست. کوشیدم در میان قصه‌هایی که همه خوانندگان انتظار دارند در این مجموعه بیابند قصه‌هایی را هم بگنجانم که چندان شناخته شده نیستند.

در بخش دوم داستان «ملکه برف­ها» می‌خوانیم: در شهر بزرگی که آنقدر ساختمان­های زیاد و جمعیت انبوهی دارد که داخل خانه هیچکس جای کافی برای یک باغچه هم نیست و بیشتر مردم مجبورند به گل­های توی گلدان قناعت کنند، دو بچه فقیر بودند که باغچه‌ای داشتند کمی بزرگتر از یک گلدان. آن­ها با هم خواهر و برادر نبودند ولی به قدری همدیگر را دوست داشتند که انگار بودند.

هانس کریتین اندرسن، نویسنده‌ی مطرح دانمارکی در سال 1805 به دنیا آمد. اندرسن در سال ۱۸۱۶ و پس از مرگ پدرش برای گذران زندگی در یک خیاطی مشغول به کار شد. اندرسن با تشویق یکی از دوستانش به سرودن شعر روی آورد و این شروعی بود برای این که او را به یکی از بزرگ‌ترین داستان‌نویسان کودک تبدیل کند.

اندرسن در سال 1875 در دانمارک درگذشت.

کتاب «ملکه برف­ها و چند داستان دیگر» با شمارگان 2200 نسخه در 188 صفحه و به قیمت 2800 تومان منتشر شده است.


گروه کتاب تبیان - محمد بیگدلی