تبیان، دستیار زندگی
عکسی را که می بینید ، مدتی قبل از شهادت ایشان ثبت شده است. در این عکس ، سرهنگ شهید حسن اقارب پرست به همراه پسرانش در کنار «حوض خون
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گمنام ترین امیر ارتش حزب الله

مدت کوتاهی پس از برداشته شدن این عکس ، پیکر جناب سرهنگ در فاصله ای کمتر از صد متری همین حوض به خاک سپرده شد.

اقارب پرست

سرهنگ شهید حسن اقارب پرست فرزند محمد رحیم ، در روز اول اردیبهشت سال 1325 در«اصفهان» به دنیا آمد.

حسن پس از اخذ دیپلم در سال 1343 به مدت یک سال در یکی از داروخانه‌های معروف اصفهان بنام «داروخانه بوذر جمهری» مشغول به کار شد.

و در همان سال در آزمون دانشکده افسری شرکت کرده و پس از قبولی در تابستان سال 1344 به تهران آمده و وارد دانشکده شد. با پایان یافتن دوران دانشکده در سال 1347، اقارب پرست راهی شیراز شد.

اقارب پرست در تاریخ 2/10/1350 برای گذراندن دوره چیفتن عازم انگلیس شد. ایشان در سال 1352 به امریکا اعزام گردید و دوره جنگ‌های شیمیایی را گذراند و در بازگشت «بخش جنگ شیمیایی – میکروبی (ش- م- ر)» را در مرکز زرهی شیراز پایه‌ گذاری  نمود.  او مدتی بعد در سال 1353 بار دیگر به امریکا عازم شد اما در بازگشت به عتبات عالیات رفته، در نجف به حضور حضرت امام خمینی (ره) مشرف شد و در ملاقاتی که با ایشان داشت ضمن اعلام بیعت، آمادگی جهت انجام هر نوع فعالیت سیاسی و مبارزاتی را اعلام نمود.

اقارب پرست در بهمن ماه سال 57 به مدرسه رفاه – ستاد استقبال از امام (ره) – پیوست و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در «کمیته انقلاب» در ستاد مشترک ارتش حضوری فعال یافت.

وی پس از انسجام اولیه ارتش به «اداره دوم ستاد مشترک» منتقل شد و با شروع جنگ تحمیلی داوطلبانه به «لشگر 92 زرهی» در خرمشهر پیوست.

شهید اقارب پرست علی رغم اینکه کاندیدای فرماندهی ستاد مشترک ارتش و تصدی پست وزارت دفاع بود، با انتخاب شخصی به نیروی زمینی پیوست و معاونت عملیات «لشگر 92 زرهی اهواز» را بر عهده گرفت.

سرهنگ حسن اقارب پرست در مهر ماه سال 63 ،در جزیره مجنون در جاده سید الشهداء مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به همراه سرهنگ عملیاتی و سروان صدیقی به فیض شهادت نایل آمد.

سرهنگ حسن اقارب پرست در مهر ماه سال 63 ،در جزیره مجنون در جاده سید الشهداء مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به همراه سرهنگ عملیاتی و سروان صدیقی به فیض شهادت نایل آمد.

از شهید اقارب پرست شنیدنی های فراوانی نقل می شود. ایشان در سال های پیش از انقلاب ، به همراه شهید یوسف کلاهدوز ( همسر خواهر شهید اقارب پرست) و شهید سید موسی نامجو ( که استاد شهید اقارب پرست در دانشکده افسری بود) سهم اصلی را در همراه شدن ارتش با موج انقلاب اسلامی به عهده داشتند.

عکسی را که می بینید ، مدتی قبل از شهادت ایشان ثبت شده است. در این عکس ، سرهنگ شهید حسن اقارب پرست به همراه پسرانش در کنار «حوض خون»[ حوضی که در سال های دفاع مقدس به بهشت زهرای تهران جلوه ای خاص می بخشید اما با پایان جنگ ، عامدانه از کار افتاد و به همت بنیاد شهید ،دیگر هیچ گاه مرمت و فعال نشد] واقع در بهشت زهرای تهران دیده می شود .

مدت کوتاهی پس از برداشته شدن این عکس ، پیکر شهید حسن اقارب پرست در فاصله ای کمتر از صد متری همین حوض به خاک سپرده شد.

مطالب مرتبط :

عمره ، آمریکا ، آسمان

دیدار لیلی در جزیره مجنون

منبع : سایت خبری مشرق

تنظیم : رها آرامی - فرهنگ پایداری تبیان