تبیان، دستیار زندگی
این روزها هشت فیلم سینمایی و یک فیلم مستند در سینماهای تهران روی پرده است که باز هم سنگینی میزان فروش طبق معمول سال​های اخیر با آثار کمدی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کمدی​ها پیشتاز گیشه‌ها

سن پطرزبورگ

مرور فروش فیلم​های روی پرده

فیلم کمدی «سن پطرزبورگ» با میانگین روزانه 12 میلیون تومان در صدر فهرست فروش سینماهای تهران است.

به گزارش خبرآنلاین، این روزها هشت فیلم سینمایی و یک فیلم مستند در سینماهای تهران روی پرده است که باز هم سنگینی میزان فروش طبق معمول سال​های اخیر با آثار کمدی است.

«سن پطرزبورگ» به کارگردانی بهروز افخمی این روزها در سینماهای تهران است و در مدت زمان 21 روز نمایش 234 میلیون تومان فروخته است. «سن پطرزبورگ» یک کمدی حادثه​ای است؛ اثری که در آن روایتی متفاوت از سرنوشت انسان​ها دیده می​شود، ماجرایی مابین حقیقت و رویا. پیمان و مهراب قاسم​خانی فیلمنامه این کار را نوشته​اند و براساس اخبار منتشر شده قسمت بعدی این کمدی در راه خواهد بود.

البته بروز مشکلاتی میان حمید اعتباریان تهیه​کننده و افخمی سرنوشت قسمت​های بعدی این کار را نامعلوم به نظر می​رساند. محسن تنابنده، پیمان قاسم​خانی، شیلا خداداد، بهاره رهنما، اندیشه فولادوند، سروش صحت، امید روحانی، بابک برزویه و امین حیایی بازیگران فیلم هستند.

نخستین فیلم سینمایی نوید میهن​دوست با نام «هرچی خدا بخواد» که ابتدا قرار بود پرویز شهبازی آن را کارگردانی کند و در ادامه شهبازی در مقام کارگردان قرار گرفت، کاری پربازیگر است. ترانه علیدوستی، بازیگری که در انتخاب​​های خود همواره دقیق عمل کرده یکی از نقش​های اصلی این کار را ایفا می​کند و رضا عطاران، پوریا پورسرخ، بهاره رهنما و حامد کمیلی بازیگران این کار هستند. این فیلم در هفت روز 43 میلیون تومان فروخت.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «پیرمرد و پیرزنی به طور مرموزی در جزیره کیش می​میرند و اجسادشان ناپدید می​شود، بازماندگان آن​ها برای پیدا کردن و بردن اجساد به جزیره می​آیند.» فیلم میهن​دوست در سرگروه قدس به نمایش درآمده و سروش، آزادی، پردیس ملت، پردیس زندگی، اریکه ایرانیان، جوان، موزه سینما، گلریز، فلسطین، ماندانا، مرکزی، بهمن، پیوند، پیام، پیروزی، پردیس شکوفه، پایتخت و فرهنگسرای ایرانیان و بهران سالن​های نمایش‌دهنده این کار هستند.

«پیرمرد و پیرزنی به طور مرموزی در جزیره کیش می​میرند و اجسادشان ناپدید می​شود، بازماندگان آن​ها برای پیدا کردن و بردن اجساد به جزیره می​آیند.»

«لطفا مزاحم نشوید» که بعد از «گیلانه» و​ «خون بازی» به عنوان همکاری مشترک عبدالوهاب و رخشان بنی​اعتماد، نخستین فیلم مستقل این فیلمساز در سینمای ایران محسوب می​شود در نمایش جشنواره​ای مورد توجه قرار گرفت و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای شیرین یزدانبخش به همراه آورد. این فیلم که در سه اپیزود روایت می​شود مجموعه​ای از اتفاقاتی است که طی یک روز در شهر تهران رخ می​دهد. افشین هاشمی، هدایت هاشمی، باران کوثری و حامد بهداد بازیگران این فیلم هستند.

فیلم عبدالوهاب که محمد احمدی تهیه​کنندگی آن را برعهده دارد در سینماهای آزادی، ایران، فرهنگ، پردیس ملت، پردیس زندگی، اریکه ایرانیان، جوان، موزه سینما، سپیده، مرکزی، ماندانا، حافظ، جی، کارون، شاهد، پردیس تماشا، پردیس شکوفه، پایتخت، فرهنگسرای نیاوران و ققنوس اکران می‌شود. این فیلم بعد از هفت روز 38 میلیون تومان فروخت.

مستند بلند «. . . و آسمان آبی» به کارگردانی غزاله سلطانی‌شیرازی که به طریقه 35 میلیمتری و در مدت زمان 75 دقیقه تهیه شده، کندوکاوی مصور از زندگی و آثار استاد عزت‌االه انتظامی در طول بیش از هفتاد سال فعالیت تئاتری، سینمایی، فرهنگی و اجتماعی او است. این فیلم بعد از هفت روز اکران نزدیک به چهار میلیون تومان فروخته است.

«ملک سلیمان» به کارگردانی شهریار بحرانی بعد از 21 روز اکران 282 میلیون تومان فروش داشته است؛ این فیلم با بازی امین زندگانی، حسین محجوب و مهدی فقیه ماجرای زندگی حضرت سلیمان (ع) است.

«بعد از ظهر سگی سگی» بعد از 21 روز 160 میلیون، «شکلات داغ» بعد از 26 روز اکران 121 میلیون، «نخودی» بعد از 21 روز اکران 30 میلیون و «دردسر بزرگ» بعد از هفت روز 36 میلیون تومان فروخته است.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی