تبیان، دستیار زندگی
یک مقام اطلاعاتی آمریکا در شیکاگو گفت که از کلیساها، کنیسه ها و مساجد خواسته شده تدابیر امنیتی لازم را رعایت کنند و مراقبت بسته های مشکوک باشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وضعیت هشدار در فرودگاه های جهان

هواپیما مسافربری امارات

بخش سیاسی- به نقل از نیویورک تایمز، به دنبال کشف دو بسته مشکوک در فرودگاه لندن و دبی، تمام فرودگاه های جهان در حالت هشدار و فوق العاده قرار گرفتند.

این بسته ها که خطرناک اعلام شده اند، فاقد بمب و مواد منفجره بوده اند، اما مسئولین فرودگاه دبی محتویات بسته مکشوفه در این فرودگاه را چیزی شبیه بمب اعلام کرده اند.

در یکی از بسته ها که مشکوک به وجود بمب اعلام شده در کارتریج پرینتر جاسازی شده است، که سی ان ان و آسوشیتدپرس در این رابطه گزارش داده اند که کارتریج سفید رنگ داخل بسته به یک سیم و تخته مدار الکترونیکی متصل شده است.

به دنبال کشف این دو بسته عمده فرودگاه های جهان به خصوص اروپا و آمریکا به حالت آماده باش و هشدار در آمده و اکنون مسئولان امنیتی این فرودگاه ها در حال بررسی پروازها و کالاهای موجود در این فرودگاه ها هستند تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

در همین زمینه، کاخ سفید طی بیانیه ای اعلام کرد مسئولین امنیتی و اطلاعاتی آمریکا شب گذشته باراک اوباما را در جریان وجود دو بسته مشکوک در هواپیماهای باربری عازم آمریکا گذاشتند.

ماموران موفق شده اند که یکی از این بسته ها را در یکی از هواپیماهای خطوط هوایی UPS که از یمن به مقصد شیکاگوی آمریکا در حرکت بوده، هنگام توقف در شهر لندن یک بسته مشکوک کشف کنند و بسته دیگر نیز در دبی کشف شده است.

یک مقام اطلاعاتی آمریکا در شیکاگو گفت که از کلیساها، کنیسه ها و مساجد خواسته شده تدابیر امنیتی لازم را رعایت کنند و مراقبت بسته های مشکوک باشند

هواپیماهای حامل این دو بسته به نقطه ای نامعلوم منتقل شده اند و بررسی ها درباره این هواپیماها و بسته های مشکوک ادامه دارد.

رسانه های اروپایی و آمریکایی در مصاحبه و اظهار نظرهای منتشره از بررسی ارتباط احتمالی این دو بسته با گروه القاعده در یمن خبر داده اند.

در حال حاضر بازرسی ها در فرودگاههای "نیو آرک" و "فیلادلفیا" در آمریکا ادامه دارد.

بر اساس گزارش ها این هواپیماها برای انجام بازرسی امنیتی به نقاطی دور دست منتقل شده اند.

دو جت اف-15 نیروی هوایی آمریکا نیز هواپیمای حاوی بسته را از امارات به فرودگاه جان اف کندی آمریکا منتقل کرده اند.

مقام های آمریکایی می گویند از پرواز چندین هواپیمای باربری در فرودگاه های مختلف این کشور جلوگیری کرده اند و اکنون سرگرم بررسی بسته های مشکوک در این هواپیماها هستند.

یک مقام اطلاعاتی آمریکا در شیکاگو گفت که از کلیساها، کنیسه ها و مساجد خواسته شده تدابیر امنیتی لازم را رعایت کنند و مراقبت بسته های مشکوک باشند.

همچنین پلیس انگلیس تایید کرده است که در حال بازرسی یک بسته مشکوک در فرودگاه "ایست میدلندز" است. پلیس می گوید فعالیت بخشی از مرکز توزیع بار در این فرودگاه به حالت تعلیق درآمده است.

گفتنی است، اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز در کنفرانس خبری خود از کشف این دو بسته مشکوک یمنی خبر داده و از بررسی ها و کنترل دقیق تمام شرکت های هواپیمایی به خصوص باربری خبر داده است.

منبع:تابناک

تنظیم:سعید آقازاده