تبیان، دستیار زندگی
مادری کودک سه ماهه خود را به خاطر اعتیاد به فیس بوک کشت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قتل به خاطر فیس‌بوک

اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی و به خصوص فیس بوک هر روز بیشتر می‌شود. محققان معتقدند شیوه‌های اعتیاد در عصر حاضر تغییر کرده و دیگر محدود به سیگار، مواد مخدر و مشکلات اخلاقی نیست.

قتل به خاطر فیس‌بوک

در تحقیقات جدیدی که توسط Oxygen Media و Lightspeed انجام شد مشخص شد نزدیک به یک سوم از زنان بین 18 تا 34 بعد از برخواستن از خواب اولین کاری که انجام می‌دهند چک کردن صفحه خود در سایت فیس‌بوک است.

این آمار وقتی وحشتناک می شود که تیتری مانند "مادری کودک سه ماهه خود را به خاطر اعتیاد به فیس بوک کشت!"  را در خبرگزاری‌ها ببینید.

قتل به خاطر فیس‌بوک

به گزارش Gizmodo، الکساندار وی‌توبیاز  مادر 22 ساله آمریکایی کودک سه ماهه خود را هنگام بازی Farmville (مزرعه حیوانات) در فیس‌بوک به قتل رساند.

ماجرا از این قرار است که این زن 22 ساله ساکن منطقه جکسونزویل فلوریدای آمریکا، سخت مشغول بازی مزرعه حیوانات در فیس بوک بوده که گریه پسر سه ماهه‌اش شدت میگیرد. وی که نمی‌توانسته از بازی دل بکند از نوزاد خود به شدت عصبانی می‌شود.

پلیس جنایی درباره نحوه قتل اینطور توضیح داده که نوزاد در اثر ضربات متعدد به سر کشته شده و احتمالا مادر جانی سر نوزاد را به کامپیوتر کوبیده است.

Alexandra V. Tobias در اعترافات خود گفته که هنگام بازی، گریه پسرش با نام Dylan Lee او را به شدت عصبانی کرده بود. پس شروع به تکان دادن نوزاد می‌کند و برای آرامش خود سیگار می ک‌شد و بعد از آن دوباره کودک را تکان می‌دهد تا ساکت شود. وی گفته "احتمالا" در این بین ضربات ناخواسته‌ای هم به سر او وارد کرده است.

این نوع قتل در آمریکا قتل درجه دوم به حساب می‌آید و دست کم قاتل به 25 تا 50 سال زندان (یا حبس ابد) محکوم می‌شود.

منبع:

Gizmodo

Jacksonville

ترجمه و تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی