تبیان، دستیار زندگی
برنامه ابتکار فیلم جهانی اسامی فیلم‌های شرکت‌کننده در تور سالانه لنز جهانی را اعلام کرد که نام «کافه ترانزیت» در کنار هفت فیلم بلند دیگر و پنج فیلم کوتاه از کشورهای در حال توسعه در این فهرست به چشم می‌خورد. به گزارش مهر، نما...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش «کافه ترانزیت» در شهرهای آمریکا


برنامه ابتکار فیلم جهانی اسامی فیلم‌های شرکت‌کننده در تور سالانه لنز جهانی را اعلام کرد که نام «کافه ترانزیت» در کنار هفت فیلم بلند دیگر و پنج فیلم کوتاه از کشورهای در حال توسعه در این فهرست به چشم می‌خورد.

به گزارش مهر، نمایش فیلم‌های شرکت‌کننده در سومین تور لنز جهانی از ژانویه 2006 در شهرهای مختلف ایالات متحده آغاز می‌شود. چند موسسه فرهنگی معتبر از جمله موزه هنرهای مدرن نیویورک، موزه هنرهای زیبای بوستون و موزه هنر اکلاهما از این برنامه حمایت می‌کنند. قرار است در برنامه امسال علاوه بر «کافه ترانزیت» کامبوزیا پرتوی، فیلم‌هایی چون درام جنایی «تقریبا برادر» به کارگردانی لوچیا مورات و درام جنگی «سینما، آسپیرین و لاشخور» به کارگردانی مارسلوس گومز از برزیل و درام جنگی «در زمین‌های نبرد» به کارگردانی دنیله‌آربید از لبنان هم به نمایش درآیند.

فیلم‌هایی از بورکینا‌فاسو («شب واقعیت» به کارگردانی فانتا رجینا‌ناکرو)، آفریقای جنوبی («مکس و مونا» به کارگردانی تدی‌ماترا)، چین («زندگی ربوده‌شده» به کارگردانی لی‌شائوهونگ) و فلسطین («تشنگی» به کارگردانی توفیق ابو‌وائل) هم در تور آمریکایی برنامه لنز جهانی شرکت خواهند کرد. پنج فیلم بخش آثار کوتاه شرکت‌کننده در برنامه لنز جهانی 2006 هم عبارتند از «منبع تاریخ» از بورکینا‌فاسو، «تروریست کوچک» از هند، «فصل برداشت» از چین، «فیل‌ها هرگز فراموش نمی‌کنند» از ونزوئلا و «بیش از جهان» از آرژانتین.

«تروریست کوچک» به کارگردانی آشوین کومار سال گذشته نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم کوتاه شد و در جشنواره فجر هم حضور داشت.

مطالب مرتبط

گزارش فروش سینماهای تهران

گفت وگو با فرشته صدر عرفایى بازیگر فیلم كافه ترانزیت

«کافه ترانزیت» همزمان با ایران در پنج کشور جهان

كافه ترانزیت »هم به تورنتو می‌رود

منبع : خراسان