تبیان، دستیار زندگی
درانه‌ی پرسپولیس با چهار گل در آخرین بازی هفته‌ی یازدهم لیگ برترفوتبال تیم پرسپولیس برابر ملوان به یك پیروزی دست یافت. تیم پرسپولیس كه پس از باخت در داربی تهران با شرایطی دگرگون به مصاف ملوان بندرانزلی رفته بود، از آغاز بازی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

/هفته‌ی یازدهم لیگ برتر/

بازگشت مقتدرانه‌ی پرسپولیس با چهار گل


در آخرین بازی هفته‌ی یازدهم لیگ برترفوتبال تیم پرسپولیس برابر ملوان به یك پیروزی دست یافت.

تیم پرسپولیس كه پس از باخت در داربی تهران با شرایطی دگرگون به مصاف ملوان بندرانزلی رفته بود، از آغاز بازی با در اختیار گرفتن توپ و میدان تیم جوان ملوان را تحت فشار قرار داد.

در دقیقه‌ی بیست و سوم بازی مهرداد اولادی با جای گذاشتن مدافعان حریف گل نخست پرسپولیس را به ثمر رساند. اما بازیكنان ملوان گل خورده را بسیار زود جبران كردند و در دقیقه بیست و هفت گل تساوی را توسط قربانی به ثمر رساندند. در نهایت نیمه‌ی اول این دیدار با وجود حملات پرسپولیس با تساوی پایان یافت.

پرسپولیس نیمه‌ی دوم را با گل آغاز كرد. جواد كاظمیان در دقیقه چهل و ششم موفق شد گل دوم پرسپولیس را وارد دروازه‌ی ملوان كند.

بازیكنان ملوان در شوك گل دوم بودند كه كاظمیان در دقیقه چهل و نهم با یك ضربه‌ی خطرناك مدافع و دروازه‌بان این تیم را دچار اشتباه كرد و توپ ارسالی در نهایت با برخورد توپ به دروازه‌بان این تیم به گل سوم پرسپولیس تبدیل شد.

شش دقیقه بعد ابوالفضل حاجی‌زاده با ضربه‌ی سر، گل چهارم پرسپولیس را به ثمر رساند. تیم ملوان كه در ده دقیقه‌ی طوفانی سه گل دریافت كرده بود دیگر نتوانست بازی متعادلی را انجام دهد.

همچنین تیم حریف نیز سعی كرد با استفاده از برتری مطلق خود تعداد گل‌ها را افزایش دهد اما شتاب‌زدگی مهاجمان این تیم و استفاده نكردن از ضربات آخر سبب شد تا در نهایت این بازی با نتیجه‌ی چهار بر یك به سود پرسپولیس پایان یابد.

از گوشه و كنار پرسپولیس - ملوان

آمد و رفت

فخرالدین بگوویچ دیروز در استادیوم آزادى بود و بازى پرسپولیس مقابل ملوان را از نزدیك مى دید. مربى دروازه بان هاى تیم ملى در بین دو نیمه وقتى متوجه شد كه برانكو و دیگر اعضاى كادر فنى تیم ملى به استادیوم نمى آیند ورزشگاه را ترك كرد.

فرشید روى نیمكت

فرشید كریمى دیروز برخلاف روزهاى گذشته اسمش در لیست 18 نفره پرسپولیس نبود اما او در نیمه دوم روى نیمكت تیمش نشست.

بازگشت كاظمیان

جواد كاظمیان دیروز یكى از بازیكنان پرسپولیس مقابل ملوان بود. پس از مدت ها او دیروز بازى خوبى از خود به نمایش گذاشت و یكى از بهترین بازیكنان زمین بود.

گل اولادى، تشویق پروین

مهرداد اولادى اولین گل پرسپولیس را با یك حركت نمایشى به ثمر رساند اما بعد از به ثمر رساندن گل تماشاچیان على پروین را تشویق كردند. این مسأله باعث تعجب اولادى شده بود.

حمله به عمق

پرسپولیس دیروز در بازى مقابل ملوان تمایل زیادى داشت تا از عمق خط دفاعى گل بزند. آنها در نیمه اول با همین تاكتیك توانستند یك گل به ملوان بزنند. در نیمه دوم هم بازیكنان پرسپولیس توانستند از روى همین تاكتیك به گل هاى بعدى برسند.

افشین با تعصب

افشین پیروانى دیروز مثل بازیهاى گذشته پرسپولیس به استادیوم آمده بود. كاپیتان و مدافع سابق پرسپولیس دیروز در میان هواداران نشست و آنها مثل همیشه او را تشویق كردند و در بین دو نیمه با او عكس گرفتند.

نیمكت باور نكردنى

در ابتداى بازى براى همه جالب بود كه علیزاده، بهروز رهبرى فرد و معدنچى در تركیب اصلى نبودند. این سه بازیكن كه در بازیهاى قبلى پرسپولیس جزو نفرات اصلى تیم محسوب مى شدنددیروز ذخیره شدند. اگرچه معدنچى و علیزاده در نیمه دوم به میدان آمدند.

6 تایى نشد

وقتى گل هاى پرسپولیس در بازى مقابل ملوان به 4 رسید، هواداران این تیم از خوشحالى سر از پا نمى شناختند. آنها آنقدر خوشحال بودند كه از بازیكنان خواستند تا حریف را 6 تایى كنند.

بازیكن بى تعصب

رضا نیك نظر مدافع تازه وارد پرسپولیس كه در این فصل حتى یك دقیقه هم نتوانسته براى این تیم بازى كند، دیروز در ورزشگاه آزادى بود و بازى را از جایگاه تماشا مى كرد. او حتى با گل هایى كه پرسپولیسى ها مى زدند خوشحال نمى شد و خیلى بى تفاوت به بازى هم تیمى هایش نگاه مى كرد.

بار دیگر قباخلو

مقداد قباخلو بالاخره بعد از مدت ها براى پرسپولیس به میدان رفت. مهاجم جوان و كم تجربه پرسپولیس بعد از بازى با برق شیراز نتوانسته بود براى پرسپولیس بازى كند. او دیروز به جاى سید عباسى به میدان رفت و مورد تشویق هواداران قرار گرفت.