تبیان، دستیار زندگی
خبرگزاری مهر «کارگروه» جامعه اطلاعاتی و علوم اسلامی به نمایندگی از حوزه دین پژوهی به همراه هیئت ایرانی ، طی روزهای 25 تا 27 آبان ماه در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS) در تونس شرکت می‌کند. حجت ‌الاسلام دکتر محمد تقی سبحان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور تبیان در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی


خبرگزاری مهر

«کارگروه» جامعه اطلاعاتی و علوم اسلامی به نمایندگی از حوزه دین پژوهی به همراه هیئت ایرانی ، طی روزهای 25 تا 27 آبان ماه در اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی (WSIS) در تونس شرکت می‌کند.

حجت ‌الاسلام دکتر محمد تقی سبحانی، معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با اعلام این خبر گفت: جامعه اطلاعاتی وجه تمایز جهان امروز از عصر صنعت به شمارمی‌ آید و امروز بشر در کوتاهترین زمان، کمترین هزینه، بالاترین سرعت و بیشترین حجم ممکن می ‌تواند افکار، عقاید و اطلاعات خود را ارائه و یا از دیگران دریافت کند.

دبیرکارگروه جامعه اطلاعاتی و علوم اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی گسترش شبکه ‌ها و بزرگراههای جدید اطلاعاتی و افزایش کاربرد فناوری های نوین ارتباطی را یکی از شاخصه‌های دنیای کنونی دانست و افزود: حضور این عناصر جدید دور جدیدی از روابط و قواعد رفتاری را شکل داده و جهان را در آستانه شکل ‌گیری نظام جدیدی از مناسبات بین‌المللی قرار داده است.

حجت الاسلام سبحانی با اشاره به برگزاری دومین اجلاس جامعه جهانی اطلاعاتی طی روزهای 25تا 27 آبان‌ ماه در تونس، گفت: به طور طبیعی کشورهای اسلامی به دلیل برگزاری اجلاس در یک کشور اسلامی حضور فعالی در این دوره خواهند داشت که دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی و با نظر شورای عالی اطلاع رسانی اقدام به تشکیل کارگروه جامعه اطلاعاتی و علوم اسلامی کرده و گزارش فعالیتها، دستاوردها و محصولات مؤسسات حوزوی از زمینه اطلاع رسانی و ارتباطات، در نمایشگاه اجلاس ارائه می شود.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، مرکز جهانی علوم اسلامی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مؤسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث، سازمان حوزه ‌ها و مدارس علمیه خارج از کشور، مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی، پایگاه اطلاع رسانی سراسری اسلامی(پارسا)، پایگاه اطلاع رسانی شیعه، مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، مؤسسه فرهنگی هنری یاسین و سازمان آموزش کامپیوتر نور اعضای تشکیل دهنده این کارگروه هستند.

روابط عمومی موسسه تبیان