تبیان، دستیار زندگی
بازی دوستانه فوتبال با حضور روسای جمهور ایران و بولیوی با نتیجه 8 بر 6 به نفع تیمی كه رییس‌جمهور در آن حضور داشت به پایان رسید .....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیاستمداران فوتبالیست

احمدی نژاد و مجیدی

روز گذشته روز خاصی برای فوتبال و ورزش ایران بود وقتی روسای جمهوری ایران و بولیوی پا به توپ شدند.

دكتر محمود احمدی‌نژاد و اوو مورالس، روسای جمهوری ایران و بولیوی با حضور در سالن سرپوشیده شهدای دانشگاه افسری امام علی(ع) در یك مسابقه فوتبال شركت كردند.

این مسابقه میان دو تیم شامل بازیكنان مشهوری نظیر كریم باقری،‌ مجتبی جباری، فرهاد مجیدی، وحید طالب‌لو و همچنین تعدادی از مسؤولان ورزش كشور نظیر علی سعیدلو و مسؤولان نهاد ریاست جمهوری از جمله محمد جعفر بهداد و صالحی ‌مرام معاونان سیاسی و اطلاع‌رسانی نهاد ریاست جمهوری و محمود خوردبین سرپرست باشگاه پرسپولیس برگزار شد.

جباری و احمدی نژاد کاشانی و فتح الله زاده

این بازی تماشاگران خاصی هم داشت. زریبافان، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، فتح‌الله‌زاده و كاشانی مدیران عامل تیم‌های استقلال و پرسپولیس ، محمد علی آبادی رئیس کمیته ملی المپیک به همراه دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) به عنوان تماشاگران این بازی حاضر بودند.

در این بازی دكتراحمدی‌نژاد و مورالس با لباس سفید به همراه كریم باقری، فرهاد مجیدی و طالب‌لو در یك تیم قرار داشتند و تیم مقابل به كاپیتانی محمود خوردبین، سرپرست تیم پرسپولیس با لباس قرمز به میدان آمد.

در این تیم جباری، خوردبین به همراه چند بازیكن از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس حضور داشتند. مسابقه دیروز حال و هوایی كاملا ورزشی داشت بطوریكه دو تیم قبل از بازی خود را گرم كردند و تماشاگران حاضر نیز اعضای دو تیم را به شدت تشویق می‌كردند.

سیاستمداران فوتبالیست ها

در جریان بازی فوتبال دوستانه كه با حضور روسای جمهور ایران و بولیوی برگزار شد، در تیم سفیدپوش كه روسای جمهور دو كشور حضور داشتند، پس از تساوی 4 - 4 در دوازده دقیقه بازی، در ضربات پنالتی تیم سفیدپوش با نتیجه 8 - 6 بر تیم قرمز پوش كه تعدادی از بازیكنان تیم ملی در آن حضور داشتند، غلبه كرد. در ضربات پنالتی، دكتر احمدی‌نژاد و مورالس هر كدام یك گل به ثمر رساندند و مورد تشویق قرار گرفتند. كریم باقری از تیم سفیدپوش در جریان بازی جای خود را به علی سعیدلو رییس سازمان تربیت بدنی كشورمان داد و در اواخر بازی نیز دكتر احمدی‌نژاد جای خود را با كریم باقری عوض كرد.

رئیس جمهور در کنار کاپیتان استقلال همکاری رئیس جمهور دو کشور در بازی

در جریان این بازی هشت گل رد و بدل شد كه از تیم سفیدپوش یك گل توسط دكتر احمدی‌نژاد،‌ یك گل توسط مورالس، یك گل توسط كریم باقری و یك گل نیز توسط فرهاد مجیدی زده شد. همچنین در جریان زدن پنالتی‌ها نیز داور به دروازه‌بان تیم سفیدپوش اخطار داد كه منجر به تكرار ضربه پنالتی شد. دكتر احمدی‌نژاد نیز یكی از ضربات پنالتی را به گل تبدیل كرد كه تماشاچیان با فریادهای دكتر بزن تو گل، از وی حمایت كردند.

پس از اتمام بازی احمدی‌نژاد و مورالس در دور سالن سرپوشیده به حركت درآمدند و با تعدادی از تماشاچیان دست دادند. پس از آن در وسط زمین مسابقه با بازیكنان تیم ملی گفت‌وگو كردند. سپس دكتر احمدی‌نژاد نسبت به احساسات تماشاچیان كه همگی از افسران دانشكده افسری امام علی (ع) بودند و شعار می‌دادند، پاسخ داد.

احمدی نژاد و فتح الله زاده

پس از آن در وسط زمین ضمن گفت‌وگو با بازیكنان تیم ملی، سعیدلو رییس سازمان تربیت‌بدنی كارت قرمزی را به عنوان اخطار به فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال داد كه احمدی‌نژاد كارت را از او گرفت و به سعیدلو نشان داد.

همچنین دکتر محمود احمدی نژاد به دلیل ازدواج دروازه‌بان استقلال، به وی و همسرش سفر حج هدیه داد. در این خصوص "حبیب كاشانی" سرپرست باشگاه پرسپولیس در حالی كه بازیكنان پرسپولیس و استقلال را به احمدی نژاد معرفی می كرد وقتی نوبت به وحید طالب لو رسید اعلام كرد این دروازه بان به تازگی متاهل شده است.

رئیس جمهوری نیز با شنیدن این خبر ضمن تبریك به وی و آرزوی موفقیت برای او و همسرش از علی سعیدلو (رئیس سازمان تربیت بدنی) خواست به عنوان هدیه ازدواج مقدمات اعزام طالب لو و همسرش به حج عمره را فراهم كند.

هدیه ویژه رئیس جمهور به طالب لومورالس و احمدی نژاد

گروه ورزشی تبیان