تبیان، دستیار زندگی
در حالی که محمدرضا شجریان برای اجرای برنامه در اروپا به سر می برد، حمیدرضا نوربخش از اجرای برنامه استاد آواز ایران در تهران خبر می دهند. دیروز نوربخش در محل موسسه دل آواز رودرروی خبرنگاران نشست تا در غیاب شجریان (پدر و پسر)...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صدای شجریان در ایران طنین انداز می شود


در حالی که محمدرضا شجریان برای اجرای برنامه در اروپا به سر می برد، حمیدرضا نوربخش از اجرای برنامه استاد آواز ایران در تهران خبر می دهند.

دیروز نوربخش در محل موسسه دل آواز رودرروی خبرنگاران نشست تا در غیاب شجریان (پدر و پسر) ، حسین علیزاده و کیهان کلهر اطلاعات مربوط به این برنامه را در اختیار رسانه ها قرار دهد.قرار است این کنسرت از 8 آذر ماه به مدت 4 شب در تالار بزرگ کشور برگزار شود.کیهان کلهر ، حسین علیزاده و همایون شجریان به عنوان نوازنده ، شجریان را در این برنامه همراهی می کنند.به گفته نوربخش که مدیر برنامه های این کنسرت است ، تمامی هماهنگی های لازم برای برگزاری این کنسرت از قبیل کسب مجوز و سایر موارد بخوبی انجام شده و ما امیدواریم همچون گذشته شاهد برگزاری هرچه باشکوه تر این کنسرت باشیم.

این کنسرت 2 بخش دارد در بخش نخست که در آواز ابوعطا اجرا می شود ، علاوه بر بداهه نوازی حسین علیزاده و آواز محمدرضا شجریان ، قطعاتی جدید از ساخته های حسین علیزاده و یک تصنیف قدیمی روی شعر مولانا اجرا می شود. در بخش دوم نیز قطعه هایی براساس مایه های آواز بیات ترک و آواز افشاری ، مقدمه روح الارواح ساز و آواز ، چهارمضراب و آواز ، اجرای یک تصنیف قدیمی ، آواز افشاری ، قطعه رقص زار همراه با آواز ، ساز و آواز و دستی افشان با شعری از سهراب سپهری اجرا خواهد شد.

مطالب مرتبط

شجریانها، علیزاده و کلهر در لندن

شجریان فعلا کنسرتی در ایران نخواهد داشت

محمدرضا شجریان: بم را فراموش نكنید

بسیج بزرگان هنرایران برای بازسازی بم

بازگشت شجریان

منبع : جام جم