تبیان، دستیار زندگی
پنجمین "جشنواره بین‌المللی فیلم مراكش" دركشور مغرب، از"عباس كیارستمی" كارگردان شهیر ایرانی تجلیل می‌كند.  در این جشنواره كه در حال برگزاری در شهر مراكش كشور مغرب می‌باشد، ? 120?فیلم بلند در بخش‌های مختلف آن به نمایش گذاشته ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشنواره بین‌المللی فیلم مراكش، از كیارستمی تجلیل می‌كند


پنجمین "جشنواره بین‌المللی فیلم مراكش" دركشور مغرب، از"عباس كیارستمی" كارگردان شهیر ایرانی تجلیل می‌كند.

در این جشنواره كه در حال برگزاری در شهر مراكش كشور مغرب می‌باشد، ? 120?فیلم بلند در بخش‌های مختلف آن به نمایش گذاشته می‌شود.

در آیین گشایش این جشنواره، پس از معرفی اعضای هیات داوری به ریاست "ژان ژاك آنو" كارگردان و تهیه‌كننده و سناریست فرانسوی، ابتدا از "حمیدو بن مسعود" كارگردان مغربی و و "مارتین اسكورسیزی" كارگردان آمریكایی تجلیل بعمل آمد.

در بخش مسابقه این جشنواره ? 15?فیلم از كشورهای اسپانیا، فرانسه، سوریه، كانادا، مغرب، انگلستان، چین، دانمارك، بلژیك، آمریكا(دو فیلم)، فنلاند، قرقیزستان، آلمان و جمهوری چك به نمایش در می‌آید.

? 11?فیلم در بخش خارج از مسابقه، شش فیلم در بخش افتخاری و ? 41?فیلم در بخش پانورامای سینمای اسپانیا نیز به نمایش گذاشته می‌شود.

مراسم تجلیل از "عباس كیارستمی"، در آیین پایانی این جشنواره در روز شنبه آینده انجام می‌شود.

همچنین دوره‌های آموزشی مشتركی برای كارگردانان مغربی و آمریكایی به مدت دو هفته در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود كه هفته اول "عباس كیارستمی" از ایران و هفته دوم "مارتین اسكورسیزی" كارگردان آمریكایی، به آموزش كارگردانان جوان خواهند پرداخت.

منبع : ایرنا