تبیان، دستیار زندگی
میدان رقابت رسانه‌ها در ابعاد داخلی و خارجی امروز میزبان مخاطبان خود بود. هفدهمین نمایشگاه و جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها امسال در حالی آغاز به کار می‌کند که رسالت فرهنگ‌سازی قانون هدفمندی یارانه‌ها را بر عهده دارد؛ وظیفه‌ای که تنها قلم به دستان قادر به.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حاشیه‌ای از دومین روز نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

نمایشگاه مطبوعات

میدان رقابت رسانه‌ها در ابعاد داخلی و خارجی امروز میزبان مخاطبان خود بود. هفدهمین نمایشگاه و جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها امسال در حالی آغاز به کار می‌کند که رسالت فرهنگ‌سازی قانون هدفمندی یارانه‌ها را بر عهده دارد؛ وظیفه‌ای که تنها قلم به دستان قادر به خلق آن هستند.

به گزارش روابط عمومی، شفاف‌سازی تبعات اقتصادی و اجتماعی قانون هدفمندسازی یارانه‌ها امروز در حالی در رسانه‌ها مطرح است که وزارتخانه‌های مرتبط به شدت در تلاش برای اجرای بهینه آن هستند. وزارت بازرگانی به عنوان اهرم تعادلی بازار عرضه و تقاضا و سیاست‌های وزارت نفت در بخش سوخت بیش از پیش مورد توجه آژانس‌های خبری قرار داد.

ارتقای سطح معیشتی دهک‌های پایین جامعه به رغم شوک تورمی احتمالی موضوعی است که رسانه‌ها باید بیش از گذشته با قلم خود نقطه تعادلی آن را برای عموم جامعه ترسیم کنند. اطلاع‌رسانی بهینه عملکرد وزارتخانه‌های مرتبط با قانون هدفمندسازی یارانه‌ها و مصلحت اندیشی‌ها و اتخاذ سیاست‌های کلان دولت و مجلس، رسالت اصلی رسانه‌ها در شرایط کنونی به شمار می‌آید.

رسانه‌‌ها به عنوان نمایندگان عموم جامعه، موظف به ارائه واقعیات و انتقادات سازنده در جهت اجرای بهینه قانون هدفمندی یارانه‌ها هستند. امید که فضای هفدهمین نمایشگاه و جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها محلی برای شفاف‌سازی تبعات اجرای این قانون باشد و پیگیری رسانه‌ها در این عرصه سبب افزایش آگاهی‌های عمومی و درج اخبار به روز باشد.

تنظیم: هومن بهلولی