تبیان، دستیار زندگی
در بحث فتنه، یکی از نکات قابل توجه این است که مجموعه‌ای که فتنه را مدیریت می‌کرد به هیچ وجه مجموعه‌ای نبود که قبل از انتخابات شکل گرفته و طراحی کرده باشد، بلکه این مساله یک سابقه 20 ساله دارد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جاه طلبی مانع ولایت مداری است

بخش سیاسی-وزیر اطلاعات اظهار کرد: ما باید در اینترنت فضای امنیت اطلاعاتی به وجود بیاوریم و اطلاعات باید در آن‌جا حاکم باشد که البته حاکم است.

مصلحی وزیر اطلاعات

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی صبح امروز در نخستین گردهمایی مشترک مسوولان و هادیان سیاسی نیروهای مسلح که به میزبانی ارتش برگزار شده است، تاکید کرد: امروز تمام حرکت‌های دشمن در فضای مجازی زیر ذره‌بین بر و بچه‌های بدنه وزارت اطلاعات است و این بدنه ایده‌های مختلفی برای مقابله با کارهای دشمن در اینترنت و به ویژه در بخش شبکه‌های اجتماعی داشته است که در این زمینه بسیار موفق بودیم و اولین اجرای این ایده‌ها در سفر مقام معظم رهبری به قم بود و ان‌شاءالله در آینده نزدیک این مساله را به صورت سراسری پیگیری خواهیم کرد.

 فتنه‌های دشمنان به بحث عدم تبعیت از ولایت بر می‌گردد

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به این‌که فتنه‌های دشمنان عمدتا به بحث عدم تبعیت از ولایت بر می‌گردد، افزود: در همین رابطه فتنه منتظری را ببینید. منتظری در زمینه ولایت فقیه کتاب داشت و بحث‌های قابل توجهی در زمینه ولایت داشته است، ولی اظهارات وی در فتنه اخیر در مورد مساله ولایت را ملاحظه کردید. در فتنه بنی‌صدر و فتنه‌هایی که در دوران دفاع مقدس شکل گرفت جریانی آدم‌های این فتنه را مدیریت کرده است و در همین فتنه اخیر نیز مساله‌ای که خیلی از آن استفاده کردند، مساله مبارزه با ولایت فقیه بود.

یکی از بلاهای ما در فتنه اخیر، مساله شخصیت‌زدگی بود

حمایت از فتنه

وزیر اطلاعات همچنین با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر دوری از شخصیت‌زدگی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان در قم راه را بسیار باز کردند و باید توجه کنیم که ما نباید شخصیت‌زده باشیم. یکی از بلاهای ما در فتنه اخیر، همین مساله شخصیت‌زدگی بود به طوری که وقتی برای بسیاری از خواص، ‌جریان فتنه را تشریح می‌کردیم آن‌ها نمی‌توانستند در برابر برخی شخصیت‌ها موضع درستی بگیرند چرا که دچار همین آفت شخصیت‌زدگی بودند.

امام بود که در ابتدا جنگ نرم را علیه استکبار طراحی کردند

مصلحی با بیان این‌که مشکل کسانی که در این جریانات از اول انقلاب تا به حال مدیریت شدند، بحث ولایت فقیه است، گفت: یکی از شخصیت‌هایی که هنوز نتوانسته است از همراهی خود با جریان فتنه دست بردارد در جلسات خصوصی خود می‌گوید که من حتی در زمان حیات امام نیز به ایشان نامه نوشته و گفته بودم که با ولایت فقیه نمی‌شود حکومت‌داری کرد و باید در این زمینه با مراجع صحبت و آن‌ها را قانع کرد. آیا انتهای این مساله چیزی جز جدایی دین از سیاست است؟ چرا که مقوله ولایت فقیه جزو دین است.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که جنگ نرم دشمن تهاجمی نیست بلکه تدافعی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی هجمه سنگینی علیه استکبار به راه انداخت و بسیاری از کشورهای دنیا و اندیشمندان دنیای استکبار را تحت تاثیر قرار داده است. بدین ترتیب ابتدا امام بود که جنگ نرم را علیه استکبار طراحی کردند و در واقع جنگ نرم امام، اسلام ناب بود و می‌بینیم که دشمن در مقابله با این مساله همیشه با از دست دادن اندیشمندان خود مواجه شده است.

فتنه انتخابات اخیر سابقه 20 ساله دارد

انقلاب مخملی شورش سران فتنه انتخابات اعتراض سبز

اجتماع بهاییت با انجمن حجتیه در فتنه اخیر بسیار قابل توجه بود

وی با بیان این‌که دشمن در جنگ نرم خود از همه توانش استفاده می‌کند، افزود: در بحث فتنه، یکی از نکات قابل توجه این است که مجموعه‌ای که فتنه را مدیریت می‌کرد به هیچ وجه مجموعه‌ای نبود که قبل از انتخابات شکل گرفته و طراحی کرده باشد، بلکه این مساله یک سابقه 20 ساله دارد. موسسات و سازمان‌هایی که با جمع قابل توجهی در فتنه اخیر به عنوان محوریت کار حضور داشتند در واقع به دنبال فرصت می‌گشتند و با طراحی‌های خود به ویژه در شبکه مجازی و شبکه‌های اجتماعی درون آن، انتخابات دهم را بهترین فرصت دیدند. طراحی استکبار اینگونه بود که انجمن حجتیه، بهاییت، نفاق، کمونیست، ضد انقلاب و حتی مجموعه‌های دینداری که همراه با انقلاب نبودند در این مجموعه جمع شوند. به طوری که اجتماع بهاییت با انجمن حجتیه در فتنه اخیر بسیار قابل توجه بود.

وزیر اطلاعات با اشاره به این‌که صهیونیسم پس از مسیحیت برای تحت تاثیر قرار دادن اسلام برنامه‌ریزی کرده است، افزود: اگر صهیونیسم تلاش کرده است که مسیحیت را با خودش همراه کند، امروز برای مذاهب مختلف اسلام نیز طراحی و برنامه‌ریزی کرده و می‌کند به طوری که وهابیت طراحی صهیونیسم است و تمامی این‌ها برای مقابله با جنگ نرم امام صورت گرفته و باید توجه کنیم که محور جنگ نرم امام نیز ولایت است. چطور می‌شود کسانی که زمانی سینه چاک مقوله ولایت بودند امروز موضع جدی در مقابل آن می‌گیرند؟ مشکل اینجاست که این جایگاه هنوز شناخته نشده است.

احمدی نژاد

با مسیری که مقام معظم رهبری طراحی کرده‌اند دولت نهم و دهم بر سر کار ‌آمد

مصلحی اضافه کرد: اسنادی در دست است که یک فرد فراری در رابطه با مقوله ولایت با مجلس خبرگان ما مکاتبه کرده است. حال چه کسی باید جواب او را بدهد؟ چه اقدامی در این رابطه صورت گرفته و چرا اقدامی صورت نمی‌گیرد؟ امروز مسیری که مقام معظم رهبری طراحی کرده‌اند وضعیت را به گونه‌ای شکل داده است که دولت نهم و دهم بر سر کار می‌آید و نظام در مسیر درستی قرار می‌گیرد و به این ترتیب مقابله‌هایی که با آن صورت می‌گیرد یک مقوله کاملا جدی است. یکی از نیازهای جدی امروز کشور تابوت شکنی است و وقتی که ایشان می‌فرمایند شخصیت‌ محوری باید کنار برود، ما هم باید فضا را برای این مساله فراهم کنیم.

جاه‌طلبی از موانع موجود بر سر راه ولایت‌محوری است

وی با تاکید بر این‌که جنگ نرم تدافعی دشمن قصد دارد عمود اصلی جنگ نرمی که امام به راه انداخته است یعنی ولایت فقیه را بزند، تصریح کرد: مقوله ولایت فقیه باید برای نسل جوان امروز به درستی تبیین شود. در دو دوره در این کشور اجازه نداده‌اند که به این مقوله پرداخته شود. در دوره اصلاحات بعضا اصلاحات آمریکایی دنبال می‌شد و روشن بود که آن‌ها به دنبال چه چیزهایی می‌گردند. البته هنوز هم آنطور که باید و شاید به این مقوله پرداخته نمی‌شود.

وزیر اطلاعات جاه‌طلبی را از دیگر موانع موجود بر سر راه ولایت‌محوری برشمرد و عنوان کرد: شما در مساله زبیر در صدر اسلام می‌بینید که زبیر پس از رحلت پیامبر و ظرف حدود 25 سال تغییر مشی قابل توجهی پیدا کرد. این مساله چه دلیلی جز جاه‌طلبی خود و جاه‌طلبی‌های آقازاده‌اش داشت. جاه‌طلبی مانعی در راه ولایت محوری است. یکی از طرح‌های قابل توجه سرویس‌ها و سازمان‌های استکباری، رفتن به سراغ آقازاده‌ها و منافقین هم نقش بسیار اساسی در این زمینه ایفا می‌کنند. ما به بخش‌ها و نتایجی در این رابطه رسیده‌ایم و به برخی آقایان هم تذکراتی داده‌ایم. نفاق با همراهی سرویس‌های اطلاعاتی دنیا کارهایی انجام می‌دهد و فعالیت‌هایی می‌کند و همانطور که در دوران دفاع مقدس کشورهای مختلف استکباری از صدام حمایت می‌کردند و در این رابطه تقسیم کار داشتند، همان تقسیم کار امروز در رابطه با جنگ نرم صورت گرفته است.

مجلس

خط ‌دهی بیش از 70 درصد اتفاقات مجلس ششم توسط نفاق صورت می‌گرفت

مصلحی با بیان این‌که نفاق در بحث جنگ نرم خدمت بزرگی به استکبار می‌کند، یادآور شد: یکی از مجموعه‌های مرتبط با ریگی که از او برای مقاصد خود استفاده می‌کرد، منافقین بودند و وقتی ریگی را دستگیر کردیم به این مساله اعتراف کرد. خط ‌دهی بیش از 70 درصد اتفاقاتی که در مجلس ششم افتاد توسط نفاق صورت می‌گرفت و اسناد این مساله موجود است. به طوری که ما حتی اسم داریم که سرشاخه نفاق چطور با برخی از آقایانی که امروز فرار کرده‌اند ارتباط داشته است. نکته قابل توجه دیگر در زمینه جنگ نرم دشمن این است که شخصیت‌ها و موسسات دینی ما به شدت در معرض تهدید جنگ نرم هستند.

با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ‌اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها کمترین تنش را خواهد داشت

وی در ادامه سخنان خود به بحث هدفمند کردن یارانه‌ها اشاره کرد و با بیان این‌که بیشترین و بالاترین حجم کار و جلسات در رابطه با طرح هدفمند کردن یارانه‌ها انجام شده است، اظهار کرد: عمده تلاش دولت این بود که مردم در این جراحی بزرگ اقتصادی درد کمتری احساس کنند. همین که در مورد زمان اجرای این طرح سرگردانی برای برخی از کسانی که می‌خواستند اخلال کنند به وجود آمده بود و احتکارهای چندین باره آنها به نتیجه نرسید موفقیت بزرگی بود که کسب شد و فرصت اخلال از آن‌ها گرفته شد؛ البته آن‌ها برای مقابله با این طرح، طراحی‌های خاص خود را دارند و از عوامل داخلی هم در این زمینه استفاده می‌کنند و حتی ممکن است از درون خود نظام افرادی را واسطه کنند چرا که اساسا یکی از مقوله‌های جنگ نرم این است که از افراد درون نظام و انقلاب استفاده می‌کنند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، ‌اجرای این طرح کمترین تنش را خواهد داشت؛ البته نه اینکه هیچ تنشی به همراه نداشته باشد ولی نکته قابل توجه این است که نظرسنجی‌های صورت گرفته حاکی از همراهی خوب مردم با این طرح است.

یارانه

اقدام ایران برای اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها نشانگر بی‌اثر بودن تحریم‌ها است

وزیر اطلاعات همچنین به بحث تحریم‌ها علیه ایران اشاره کرد و افزود: امروز دشمن دچار سرگردانی سنگینی است و پیغام و پسغام‌هایی که می‌دهند و نوع برخورد هایی که آدم‌های اقتصادی دنیای استکبار دارند این مساله را به خوبی نشان می‌دهد. اکثر اقتصاددان‌های آن‌ها اعلام کردند که اقدام ایران برای اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها نشان می‌دهد که تحریم‌ها هیچ تاثیری نداشته است. امروز حتی کشورهایی که جداگانه علیه ایران قطعنامه صادر کرده‌اند در یک استیصال بسیار سنگین قرار دارد. بسیاری از تجار خارجی به تجار ما اعلام کردند که ما کاری به دولت خود نداریم و روابط خود را خواهیم داشت، البته دشمن زحماتی را برای ما ایجاد می‌کند ولی با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است، در بحث مقابله با تحریم‌ها در وضعی بسیار خوب و بهتر از گذشته قرار داریم.

 اوج تحریم‌ها شکسته شده است

مصلحی ادامه داد: در بحث بنزین، با یک حرکت کوچک در وزارت نفت به خودکفایی رسیدیم و حتی بنزین هم صادر می‌کنیم و در بخش انرژی نیز موفقیت‌های بسیاری داشته‌ایم و همسایگان ما به خوبی شاهد این موفقیت‌ها هستند. البته امروز اوج تحریم‌ها تقریبا شکسته شده است چراکه استکبار و عوامل داخلی آنها این طور مطرح می‌کردند که در نیمه دوم مهرماه و نیمه اول آبان ماه اتفاقات سنگینی خواهد افتاد و تعابیری از این قبیل به کار می‌بردند که جنوب تهران با شمال تهران یکی می‌شود. ولی دیدیم که چنین نشد.

تحریم

وزیر اطلاعات در ادامه سخنان خود در پاسخ به پرسش کتبی یکی از حاضران اظهار کرد: این گونه که کسی فکر کند وزارت اطلاعات تحت امر شخص دیگری است و فرد یا افرادی در کار آن مداخله دارند، خیال خام و باطلی است، وقتی من وارد وزارت اطلاعات شدم بدنه این وزارت را بسیار سالم و برخوردار از افراد ولایتمدار دیدم. در دوره یکی از رییس‌جمهورهایی که ادعای قدری داشت، بدنه این وزارتخانه 15 جلد اسناد در رابطه با مفاسد آن تشکیل دادند و البته این‌که این اسناد و پرونده‌ها به نتیجه نرسید و یا مدیران آن از به نتیجه رسیدن این اسناد جلوگیری کردند، مساله جداگانه‌ای است ولی به هرحال بدنه این وزارتخانه به دنبال این می‌گشت که مدیرانی ولایتمدار بر سر کار باشند.

مصلحی افزود: در دوره اصلاحات، همین بدنه با اقدامات بسیار قابل توجهی، با آن دوره مقابله داشتند و این در حالی بود که مدیران آن با این مساله همراه نبودند. در رابطه با فتنه اخیر همین بدنه پیش‌بینی‌هایی کرده و هشدارهایی داده بود ولی متاسفانه به راحتی از کنار آن عبور کردند. در بحث فتنه و به ویژه در مقوله شبکه مجازی این بدنه موفقیت‌های بزرگی کسب کرد به طوری که حتی اوباما در گزارش خود به کنگره آمریکا اعلام کرد که در این زمینه شکست خورده‌اند چرا که این شبکه‌ها به خوبی توسط بدنه وزارت اطلاعات شناسایی شد و ما به اقتدار بسیار بالایی در این زمینه رسیدیم.

ریگی

در دستگیری ریگی به موفقیت نظامی توجهی نشد

وزیر اطلاعات در پایان با تقدیر از نیروی هوایی ارتش در مساله دستگیری عبدالمالک ریگی گفت: در مساله دستگیری ریگی اغلب فقط به بحث دستگیری او توجه کردند و به موفقیت نظامی آن توجهی نشد. شما نگاه بکنید هواپیمایی که از دوبی قصد داشت به سمت قرقیزستان برود چه زمان کوتاهی داشت تا به آسمان بندرعباس برسد ولی در همین زمان کوتاه هواپیمای ما بالای سر آن حاضر شدند و آن را مجبور به فرود آمدن کردند. البته این مساله با یک درگیری دو ساعته همراه بود که آن هم به خاطر ناشی‌گری ما بود؛ البته ناشی‌گری هم نبود بلکه به دلیل مسائل اطلاعاتی بود چراکه هواپیمای حامل ریگی به یک باند فرود در تهران اعلام می‌کرد که به من می‌گویند به دلیل نقص فنی باید فرود بیایی و ما چون به خاطر مسائل اطلاعاتی نمی‌توانستیم برخی مسائل را اعلام کنیم به آن اعلام می‌کنیم که باید به پرواز خود ادامه دهد و این مساله کمی ناهماهنگی ایجاد کرده بود ولی به هرحال حرکت هواپیماهای نیروی هوایی یک موفقیت بزرگ نظامی محسوب می‌شود.

منبع:ایسنا

تنظیم:سعید آقازاده