تبیان، دستیار زندگی
مبارزه با سرشبکه های قاچاق
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مبارزه با سرشبکه های قاچاق

بخش سیاسی-در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت قاچاق كشور و نحوه ورود اقلام قاچاق از مرزهای مختلف كشور ارائه و در خصوص راه‌های مبارزه ریشه‌ای با این پدیده بحث و تبادل نظر شد/ برای مبارزه با قاچاق باید به صورت ریشه‌ای وارد شد.

رحیمی

در حالی که تقریبا تمام اجناسی که در بازارهای ایران پخش می شوند و به مصرف می رسند در برخی موارد کاملا مشابه کالاهای داخلی هستند، اما با تفاوت قیمتی فاحش، فروشندگان و بازاری ها به علت سود بیشتر در کالاهای خارجی و قاچاق از این نوع کالاها استقبال می کنند و حتی در برخی موارد با مارک های تقلبی اجناس نا مرغوب را به چند برابر قیمت می فروشند تا بازار اجناس قاچاق همیشه گرم باشد.

در این میان متقاضیان این نوع اجناس نیز به علت قیمت پایین تر و البته عرضه بیش از حد آنها ناچار به استفاده از این کالاها است.

در بهبهه اجرای هدفمندسازی یارانه ها که دولت در حال دست و پنجه نرم کردن با آن است، می تواند بازار بسیار خوبی را برای کالاهای قاچاق درست کند که شاید بیشتر قاچاقچیان و به نوعی حامیان داخلی و خارجی آنها را نیز برآن دارد تا فعالیت های خود را در این زمان نیز بیش از پیش افزایش دهند تا صدمات بیشتری را به پیکره دولت وارد کنند.

در این میان دولت نیز بیکار ننشسته است و بنا به گفته معاون اول ریاست جمهوری مبارزه همه جانبه ای با شبکه های اصلی قاچاق به عنوان یکی از مصادیق بارز مفاسد اقتصادی تاكید كرد.

محمدرضا رحیمی درجلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به ارتباط سر‌شبكه‌های قاچاق با برخی افراد صاحب نفوذ در داخل كشور، خواستار مدیریت و كنترل دقیق مرزها برای پیشگیری از ورود كالاهای قاچاق به داخل كشور شد.

رحیمی همچنین بر لزوم مبارزه تمام عیار برای خشكاندن ریشه قاچاق به شكل جدی و ریشه‌ای تاكید كرد.

در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت قاچاق كشور و نحوه ورود اقلام قاچاق از مرزهای مختلف كشور به صورت فیلم ارائه و در خصوص راه‌های مبارزه ریشه‌ای با این پدیده بحث و تبادل نظر شد.

فرآوری:سعید آقازاده