تبیان، دستیار زندگی
خانه کوچک ما برنامه جدیدی از گروه خانواده رادیو ایران است که پخش آن از اول آبان شروع شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رواج قصه گویی در خانه کوچک ما

شبکه رادیو ایران

"خانه کوچک ما" برنامه جدیدی از گروه خانواده رادیو ایران است که پخش آن از اول آبان شروع شده است.

به گزارش روابط عمومی، این برنامه خانوادگی از شنبه تا چهارشنبه به جای برنامه سلام تعطیلات از ساعت 19 به مدت یکساعت به طور زنده پخش می شود. جالب اینکه نه تنها محورها و موضوعات برنامه مختلف است بلکه سردبیران، گویندگان و تهیه کنندگان مختلفی این برنامه را تهیه و تولید می کنند.

بررسی مسائل زندگی ایرانی، کم و کاستی های آن و اینکه ایرانی ها با توجه به شرایط زندگی امروز بایستی به چه صورت زندگی کنند از موضوعات مورد بحث روز یکشنبه است که ناهید عادلیان آن را سردبیری و جواد فیاضی تهیه و مهری قلع ریز گویندگی می کنند همچنین در راستای ترویج قصه گویی و ارتباط با قصه گویان حرفه ای و آماتور در کشور از پدران و مادران دعوت شده که برای کودکان قصه بگویند و صدای آنها در برنامه پخش شود. آیتم آینه و شمعدان، خاطرات یک عاقد و پخش سخنان رهبری از دیگر بخشهای این برنامه است.

روزهای شنبه، دوشنبه ، چهارشنبه یک هفته در میان به سردبیری ریحانه یزدان دوست و فاطمه اقتداری تهیه شنبه ها و چهارشنبه ها جواد فیاضی، دوشنبه ها فریبا فاضل و گویندگی مهدی طهماسبی با رویکرد شنبه ها روان شناسی، دوشنبه ها معضلات اجتماعی و خانواده و چهارشنبه ها موضوعات فرهنگی مثل کتاب، سینما و تئاتر در حوزه خانواده ساخته می شود.

"خانه کوچک ما" یک مستند خانوادگی است که شنیدن آن را به خانواده های ایرانی پیشنهاد می کنیم.

تریبون آزاد در خانه کوچک ما

کرکری های دخترانه و پسرانه امروز چهارم آبان   در برنامه خانه کوچک ما در آیتم "تریبون آزاد" پخش می شود.

در برنامه "خانه کوچک ما" کاری از گروه خانواده روزهای سه شنبه به سردبیری بهزاد محمود زاده تهیه کنندگی مهدی ساعی و گویندگی آرش احمدی و الهام زرتاختی پخش می شود، مشکلات دختران و پسران و آسیب های اجتماعی که آنها را تهدید می کند مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی، «علیرضا محمدی» در ابتدای برنامه ضمن معرفی موضوع برنامه به صورت یک داستان آن را روایت و در آخر به ارائه راه حل می پردازد. ضمن اینکه دکتر افشین یداللهی کارشناس روانشناس برنامه در خصوص تثبیت کردن جایگاه دختر و پسر در جامعه صحبت می کند. خبر بیست و سی را ایمان ساکی اجرا می کند در این آیتم اخبار مربوط به بیست ساله ها و سی ساله ها پخش می شود.

همچنین دو قلوهای افسانه ای خواهر و برادری هستند که با هم فکری همدیگر مشکلات خانواده را برطرف می کنند.

تنظیم: هومن بهلولی