تبیان، دستیار زندگی
حسن با این‌كه به قول بچهّ‌ها،‌ آقا مهندس از خارج آمده بود، می‌گفت: من به این خاك‌ها علاقه دارم! این‌ها تبرّك است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كنار پل منتظرت ایستاده‌ام

کنار پل منتظرت ایستاده‌ام

كتاب "كنار پل منتظرت ایستاده‌ام" نوشته علیرضا مهرداد از سوی نشر آل احمد منتشر شده است.

این كتاب داستان زندگی شهید حسن‌ آقاسی‌‌زاده را دربر دارد. ‌وی از ابتدای ورود به جبهه‌های دفاع مقدس تا هنگام شهادت، در اجرای 2400 پروژه كوچك و بزرگ مهندسی، رزمی شركت كرد.

به گزارش ایبنا، روایت داستانی "كنار پل منتظرت ایستاده‌ام" در 2 فصل تنظیم شده است. فصل اول از زبان همسر شهید و فصل دوم با روایت حسین آقاسی‌زاده، برادر شهید شكل گرفته‌اند.

حسن‌ آقاسی‌‌زاده‌، سال‌ 1338 در مشهد دیده‌ به‌ جهان‌ گشود. در سال 1361 وارد سپاه پاسداران شد و با توجه به تحصیلاتش در زمینه مهندسی‌ راه‌ و ساختمان‌، معاونت‌ فنی‌ و مهندسی‌ قرارگاه‌ خاتم‌ الانبیاء(صلی الله علیه و آله)، فعالیت‌های‌ پل‌سازی‌ و ایجاد سایت‌های‌ موشكی‌ و تأسیس قرارگاه‌ "صراط المستقیم" را بر عهده گرفت.

شهید حسن‌ آقاسی‌‌زاده از ابتدای ورود به جبهه‌های دفاع مقدس تا هنگام شهادت، در اجرای 2400 پروژه كوچك و بزرگ مهندسی، رزمی شركت كرد

وی از ابتدای ورود به جبهه‌های دفاع مقدس تا هنگام شهادت در 28 مهر سال 1366 در اجرای 2400 پروژه كوچك و بزرگ مهندسی، رزمی شركت كرد.

در بخشی از این كتاب داستان زندگی شهید حسن‌ آقاسی‌‌زاده و از زبان برادر شهید آمده است: "ماشین می‌افتد توی چاله‌ای و از آن بیرون می‌آید. كاش می‌شد این جاده‌ها را آسفالت كرد. توی این چاله چوله‌ها دل و روده آدم به هم می‌ریزد. چه حوصله‌ای دارد این حسن! چه كیفی می‌كند وقتی توی این جاده‌ها می‌راند. برعكس،‌ من وقتی به آسفالت می‌رسم، نفسی می‌كشم و پایم را می‌گذارم روی گاز.

او خاك كه می‌نشیند روی صورتش تا ناچار نباشد، پاكشان نمی‌كند. اما من وقتی می‌رفتیم جاده فكه و برمی‌گشتیم از بس خاك به سر و صورتمان می‌نشست، می‌رفتم حمام و لباس‌هایم را عوض می‌كردم. ولی حسن با این‌كه به قول بچهّ‌ها،‌ "آقا مهندس از خارج آمده" بود، می‌گفت: من به این خاك‌ها علاقه دارم! این‌ها تبرّك است! وقتی وارد [جاده]آسفالت می‌شوم، دلم می‌گیرد!"

چاپ نخست كتاب "كنار پل منتظرت ایستاده‌ام" در قطع رقعی و 180 صفحه، با شمارگان 3000 نسخه و بهای 2.5000 ریال منتشر شده است.


گروه کتاب تبیان - محمد بیگدلی