تبیان، دستیار زندگی
حالا دیگر حواشی پروژه سینمایی «هابیت» پر رنگ تر از خود این اثر سینمایی شده است. چندی پیش گیلرمو دلتورو، كارگردان معروفی كه ساخت قسمت‌های اول و دوم پروژه هابیت به او واگذار شده بود طی بیانیه‌ای رسما اعلام كرد كه بیش از این عنوان كارگردانی فیلم سینمایی هابی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نیوزیلندی‌ها نمی‌خواهند هابیت برود

هابیت

گفته می‌شود این فیلم قرار است در اروپا ساخته شود

 حالا دیگر حواشی پروژه سینمایی «هابیت» پر رنگ تر از خود این اثر سینمایی شده است. چندی پیش گیلرمو دلتورو، كارگردان معروفی كه ساخت قسمت‌های اول و دوم پروژه هابیت به او واگذار شده بود طی بیانیه‌ای رسما اعلام كرد كه بیش از این عنوان كارگردانی فیلم سینمایی هابیت ـ كه اقتباسی از كتابی با همین نام (نوشته جی آر آر تالكین) است ـ را به یدك نخواهد كشید.

دلیل احتمالی ترك این پروژه از طرف او ناتوانی زندگی 6 ساله در نیوزیلند اعلام شده، در صورتی كه منحصرا زمان ساخت این فیلم‌ها در اصل حدود 3 سال بوده و تعهد اضافی در این باره لازم نیست.

این در حالی است كه او مدت‌ها وقت خود را صرف نوشتن فیلمنامه این اثر سینمایی كرده بود. پس از آن اعلام شد پیتر جكسن كارگردان نیوزیلندی این فیلم را به سرانجام خواهد رساند.

حالا ساخت این فیلم در نیوزیلند وارد فاز دیگری شده است. در شرایطی كه هنوز كشمكش بر سر مكان ساخت فیلم دو قسمتی هابیت ادامه داشته و احتمال دارد این فیلم در كشوری غیر از نیوزیلند ساخته شود، كارشناسان صنعت گردشگری نیوزیلند خواستار اقدام دولت این كشور برای متقاعد كردن پیتر جكسون، كارگردان این فیلم و كمپانی برادران وارنر برای ساخت هابیت در نیوزیلند شدند.

نیوزیلند یكی از غنی‌ترین كشورهای جهان از نظر داشتن جنگل و منابع طبیعی دست‌نخورده بوده و تا به حال فیلم‌های مشهوری از جمله سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» در آن ساخته شده‌اند كه رشد چشمگیر صنعت گردشگری نیوزیلند را به همراه داشت، در حالی كه كمپانی برادران وارنر چند روز قبل، از احتمال ساخت هابیت در انگلیس یا یكی از كشورهای شرق اروپا خبر داد.

جام جم

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی