تبیان، دستیار زندگی
اینك با احترام و با تشكر از زحمت همه مسئولان برگزاركننده و آرزوی موفقیت برای همه همكاران مطبوعاتی حاضر در نمایشگاه، ضمن نقد جدی رویكرد تعاملی نامطلوب معاونت محترم مطبوعاتی- جناب آقای رامین- با پایگاه های اطلاع رسانی و عدم رسیدگی مناسب وزیر محترم فرهنگ و .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با صدور بیانیه ای اعلام شد

غیبت اعتراضی سایت های معتبر خبری در نمایشگاه مطبوعات

نمایشگاه مطبوعات

اینك با احترام و با تشكر از زحمت همه مسئولان برگزاركننده و آرزوی موفقیت برای همه همكاران مطبوعاتی حاضر در نمایشگاه، ضمن نقد جدی رویكرد تعاملی نامطلوب معاونت محترم مطبوعاتی- جناب آقای رامین- با پایگاه های اطلاع رسانی و عدم رسیدگی مناسب وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعلام می كنیم كه از شركت در این دوره از نمایشگاه معذور هستیم.

در پی بی مهری های آشکار مسئولان برگزار کنننده نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها که در حذف نام سایت های خبری از پوسترهای نمایشگاه و جشنواره و نیز اختصاص مکانی نامناسب برای سایت ها عینیت یافته است، تعدادی از سایت های خبری مهم کشور با صدور بیانیه ای اعتراض آمیز، انصراف رسمی خود از حضور در این نمایشگاه را اعلام کردند.

به گزارش روابط عمومی، در متن کامل این بیانیه آمده است:

باسمه تعالی

در آستانه افتتاحیه نمایشگاهی كه امسال عنوان آن "مطبوعات و خبرگزاری ها"(!) بود و پارسال، "مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی"، قصد آن داشتیم تا یكبار دیگر از فرصت رویارویی چهره به چهره با دهها هزار مخاطب و بازدیدكنندگان این نمایشگاه بهره بریم؛ به امید آنكه تشویق هایشان ماراساخته تر و به ویژه نقدهایشان ما را پرداخته تر كند.

لیكن با كمال شگفتی، عنوان رسانه ای خود یعنی پایگاه های اطلاع رسانی را در پوستر های رنگارنگ تبلیغاتی نمایشگاه مشاهده نكردیم و جالب تر آنكه غرفه های تحویل داده شده را در پرت ترین مكان نمایشگاه (طبقه دوم و در یك راهروی غیر اصلی) یافتیم كه البته عدم اختصاص جای مناسب برای برخی از سایت ها در سالهای گذشته نیز مسبوق به سابقه بود.

علی رغم برنامه ریزی قبلی و صرف هزینه، این شرایط باورنكردنی چنین می نمود كه گویا مسؤولان محترم فراموشمان كرده بودند. مشكل را با معاون محترم مطبوعاتی مطرح كردیم، همانطور كه انتظار داشتیم اتفاقی نیفتاد. با نوشتن نامه ای شكایت نزد وزیر ارشاد بردیم، اما باز طرفی برنبستیم.

اینك با احترام و با تشكر از زحمت همه مسؤولان برگزاركننده و آرزوی موفقیت برای همه همكاران مطبوعاتی حاضر در نمایشگاه، ضمن نقد جدی رویكرد تعاملی نامطلوب معاونت محترم مطبوعاتی- جناب آقای رامین- با پایگاه های اطلاع رسانی و عدم رسیدگی مناسب وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعلام می كنیم كه از شركت در این دوره از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها معذور هستیم.

باشد تا به جای وجد و نشاط سالهای گذشته كه عمدتا توسط سایت های پرمخاطب در نمایشگاه ایجاد می شد، این بار غرفه های پرطمطراق میهمان ها و شركت كنندگان خارجی جای خالی سربازان سایبری نظام جمهوری اسلامی را پر نماید!

سایت های: الف، تابناك، جهان نیوز، رجانیوز، عصر ایران و فردانیوز

گفتنی است، در همین زمینه، برخی از دیگر همکاران رسانه ای همچون شیعه آنلاین، پارسینه، آخرین نیوز، قائم نیوز و ادیان نیوز هم با تأیید این بیانیه، انصراف خود را از حضور در نمایشگاه امسال اعلام کردند.