تبیان، دستیار زندگی
علی آبادی توجه فدراسیون به فوتبال پایه را خواستار شد: فدراسیون باید برنامه‌های خود را به ما ارایه كند ساختمان جدید باشگاه پرسپولیس صبح دیروز با حضور مسوولان سازمان تربیت بدنی، هیات‌ مدیره‌ی باشگاه پیروزی و بازیكنان و پیشكسوت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساختمان باشگاه پرسپولیس افتتاح شد

علی آبادی توجه فدراسیون به فوتبال پایه را خواستار شد:
فدراسیون باید برنامه‌های خود را به ما ارایه كند


ساختمان جدید باشگاه پرسپولیس صبح دیروز با حضور مسوولان سازمان تربیت بدنی، هیات‌ مدیره‌ی باشگاه پیروزی و بازیكنان و پیشكسوتان این تیم رسما گشایش یافت.

در مراسم افتتاح ساختمان جدید باشگاه پیروزی ابتدا حجت الله خطیب مدیر عامل این باشگاه گفت: سازمان تربیت بدنی گام‌های موثری برای حمایت از باشگاه پرسپولیس برداشته است كه در طی سالیان اخیر بی‌سابقه بوده است. حمایت دولت از این باشگاه ستودنی است و امیدواریم مشكلات كهنه‌ی پرسپولیس برای همیشه حل شود.

وی خاطر نشان كرد: باشگاه در شرایطی به من تحویل داده شد كه هیچ چیز آن مشخص نبود، خوشبختانه با فعالیت‌های پی‌گیر اعضای هیات مدیره و ارتباطات منظم و حساب شده‌ی دوستان توانستیم از بار مشكلات فراوانی كه بر این باشگاه وارد شده بود سربلند بیرون آییم.

خطیب اظهار داشت: پرسپولیس در زمان تحویل به مدیریت سابق در مسایل پیچیده‌ی حقوقی و قضایی و حتی مالیاتی گرفتار شده بود كه فعالیت را دشوار كرده بود اما پس از گذشت چهار هفته توانستیم بر كلیه‌ی این مشكلات فایق آییم و مشكلات حقوقی و مالیاتی باشگاه را به طور نسبی حل و فصل كنیم.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس با تشریح روند خصوصی‌سازی این باشگاه در زمان مدیریت مهندس مهرعلیزاده در سازمان تربیت بدنی اظهار داشت: پرسپولیس با حمایت اعضای هیات مدیره توانست رشته‌های ورزشی خود را از فوتبال به چهارده رشته‌ی دیگر گسترش دهد، ما تحكیم مدیریتی باشگاه را دنبال كردیم و توانستیم در شرایط نه چندان مطلوبی به موفقیت‌های مدیریتی بی‌شماری دست یابیم. تفاهم نامه‌های بسیاری با باشگاه‌های مطرح خارجی امضا كردیم كه این نشان از یك روند پویا و سازنده در باشگاه دارد.

خطیب به اعضای جدید هیات مدیره‌ی این باشگاه پیشنهاد كرد كه با حمایت‌های دلسوزانه‌ی سازمان تربیت بدنی باشگاه را به سوی استقرار كامل پیش ببرند تا به شرایط حرفه‌ای روز دنیا دست یابد.

پس از سخنان مدیرعامل باشگاه پیروزی، نوآموز نایب رییس فدراسیون فوتبال با ابراز خرسندی از فراهم شدن شرایطی كه باشگاه‌های مطرح و قدیمی فوتبال ایران توانسته‌اند طی آن به امكانات حداقلی برسند گفت: من تنها كنار فوتبال بوده‌ام اما همه‌ی پرسپولیسی‌ها را از صمیم قلب دوست دارم. شاید نباید در اینجا حاضر می‌شدم ولی با اصرار دكتر دادكان كه معتقد بود چون كنیه‌ی پرسپولیسی دارد بهتر است فرد دیگری به نمایندگی از فدراسیون فوتبال این وظیفه را بر عهده گیرد.

نوآموز اظهار داشت: فدراسیون فوتبال زمانی می‌تواند ادعای بزرگی كند كه باشگاه‌های زیر مجموعه‌اش امكانات حرفه‌ای و وسیعی داشته باشند. شكل‌گیری باشگاه‌ها اساس حركت آینده‌ساز ورزش در تمام رشته‌هاست. امیدوارم به شرایطی دست یابیم كه بتوانیم با اطمینان كامل به زیرسازی ورزش در باشگاه‌ها بپردازیم.

وی اظهار داشت: فوتبال ورزش اول دنیا است و این رسالت ما را به عنوان مسوولان فدراسیون فوتبال دشوار می‌كند. مدیریت در فوتبال مهم و ارزنده است، اگر خواستار فوتبالی سربلند و موفق هستیم باید تمام راهكارها را به كار بگیریم و از فدراسیون فوتبال به عنوان متولی اصلی فوتبال دفاع كنیم. تنها در این صورت خواهد بود كه می‌توانیم به رشد قابل توجهی دست یابیم.

نایب رییس فدراسیون فوتبال تصریح كرد: مدیریت در فوتبال مشكل است، در طول چهار سال اخیر فشارهای زیادی به فدراسیون فوتبال وارد شده است اگر این روند ادامه یابد به هیچ جا نخواهیم رسید.

مهندس علی‌آبادی رییس سازمان تربیت بدنی نیز طی سخنانی با تقدیر و تشكر از فعالیت‌های سازنده‌ی فدراسیون فوتبال برای حمایت ساختاری از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: این كمترین انتظاری است كه می‌توان برای استقلال و پرسپولیس تصور كرد، باید خیلی پیش‌تر از این استقلال و پرسپولیس را صاحب امكانات می‌كردند.

وی افزود: همیشه از این كه تیم‌های استقلال و پرسپولیس امكانات كافی ندارند متاثر بودم. معتقدم این دو باشگاه كه نقش سازنده‌ای در توسعه و رشد ورزش در كشور دارند باید دارای امكانات بهتر و بیشتری باشند و به زیر سازی در ورزش كشور توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: ورزش نقطه‌ی شروع و پایانی دارد. شروع ورزش از روستاها و محله‌ها است و پایان آن نیز مسابقات قهرمانی جهان است كه باید كلیه‌ی باشگاه‌های ورزشی كشور با توجه به این موضوع فعالیت‌های سازنده‌ی خود در بحث قهرمان‌پروری را ادامه دهند.

رییس سازمان تربیت بدنی با بیان این كه در طی سال‌های اخیر به طور اتفاقی قهرمان سازی كرده‌ایم گفت: باید زمینه‌ساز رشد و تعامل ورزشكاران باشیم، باید رابطه‌ی فدراسیون‌ها با استان‌ها به عنوان نقطه‌ی مركزی و اصلی گسترش ورزش قهرمانی بیشتر شود. فدراسیون یك سازمان كشوری است و نباید تنها به توسعه‌ی ورزش در استان تهران توجه كند.

علی آبادی خاطر نشان كرد: از فدراسیون‌ها می‌خواهیم تا برنامه‌های كشوری خود را ارایه كنند. نفوذ فدراسیون باید در تمامی شهرهای كشور احساس شود و بهترین برنامه‌ها نیز برای ورزش به اجرا درآید. آنچه كه طی سال‌های اخیر باعث شده تا ورزش به حالت مواجی درآید ناشی از این موضوع است كه ما یك حالت ثابت و پایداری در ورزش نداریم.

وی تاكید كرد: فوتبال در كشور ما فقط توانسته در لایه‌های رویی نفوذ كند. اگر قرار است به موفقیت برسیم باید كار پایه‌ای انجام دهیم.

رییس سازمان تربیت بدنی با انتقاد از آنچه كه او آن را عدم توجه فدراسیون فوتبال به فوتبال پایه می‌خواند گفت: باید سعی كنیم چند تیم ملی داشته باشیم. متاسفانه امروز همه چیز در فوتبال ملی خلاصه شده است. علیرغم این كه دو كمیته ی فوتبال و فوتسال به طور همزمان در فدراسیون وجود دارد اما توجه جدی به فوتسال نشده است و این رشته‌ی ورزشی كه طرفداران بیشماری نیز دارد در حاشیه قرار گرفته است. اكثر فوتسالیست‌های ملی كشور نیز از زمین‌های خاكی به تیم ملی راه یافته‌اند. باید در این حوزه‌ها نیز توجه كافی انجام شود.

وی تاكید كرد: فدراسیون فوتبال باید برنامه‌های كاری خود را به سازمان تربیت بدنی ارایه كند. باید برای ورزش در سطح شهرها برنامه ارایه كند. اگر مدیریت كارآمد در فوتبال داشته باشیم هر سال به موفقیت‌های بیشتری دست خواهیم یافت.

علی آبادی با بیان این كه دادكان حركات سازنده و خوبی در فوتبال داشته است گفت: این حركات خوب است ولی كافی نیست باید برنامه‌ریزی كنیم كه باشگاه‌ها به امكانات خوبی برسند.

رییس سازمان تربیت بدنی با بیان این كه سازمان تربیت بدنی نیز وظیفه‌ی خود را در بحث توسعه‌ی ورزش به خوبی می‌شناسد گفت: سازمان سعی خواهد كرد در طی ماه‌های اخیر امكانات مناسب و خوبی را به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس بدهد.

وی با اشاره به تاثیرات اجتماعی فوتبال بر روحیه و تصمیم‌گیری جوانان گفت: دیدار اخیر استقلال و پرسپولیس تنها یك بازی نبود بر طبق آماری كه به دستم رسید در زمان پخش این بازی شصت میلیون نفر ساعت در زمان پخش این بازی مشغول تماشای این دیدار بودند. این یعنی كاستن از فساد و جذب جوانان به امور فرهنگی و اجتماعی كه سازمان تربیت بدنی نیز با درك این موضوع سعی خواهد كرد با این هدف توسعه‌ی ورزش باشگاهی را دنبال كند.

علی آبادی تاكید كرد: برنامه‌ی ما این است كه در ورزش بر اساس اصول تدوین شده حركت كنیم. فدراسیون‌ها و ادارات كل تربیت بدنی‌ استان را موظف كرده‌ایم كه طی هر چهار ماه در نشستی با سازمان تربیت بدنی برنامه‌های كاری خود را ارایه كنند تا در ارتباطی نزدیك و مستقیم برنامه‌ریزی ورزش را پیش ببریم.

رییس سازمان تربیت بدنی با بیان این كه امروز گرایش به فوتبال دامنه‌ی گسترده‌ای پیدا كرده است ابراز امیدواری كرد كه تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی 2006 آلمان به نتایج قابل توجهی دست یابد.