تبیان، دستیار زندگی
در انتخاب محل اقامت، این علاقه گردشگر است که حرف اول را می زند. مثلا کسی که به کویر سفر می کند بیشتر علاقمند 5 هزار ستاره آسمان است تا 5 ستاره بر سر در هتل!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کدام هتل برویم؟

هتل


در انتخاب محل اقامت، این علاقه گردشگر است که حرف اول را می زند. مثلا کسی که به کویر سفر می کند بیشتر علاقمند 5 هزار ستاره آسمان است تا 5 ستاره بر سر در هتل! بنابراین ترجیح می دهد در سکوت کویر در خانه روستایی زندگی کند و یک شب اقامت در خانه های دستکند روستای میمند را با هیچ هتلی عوض نمی کند. یا کسی که برای استراحت و آفتاب گرفتن در سواحل، مقصدی را انتخاب می کند، بیشتر علاقه به کیفیت بالای خدمات و امکانات کافی در داخل مجموعه هتل دارد.

هدف از گردش هم حائز اهمیت است. گاهی مسافر بدون اطلاع از مقصد به سفر می پردازد. مثلا در دهلی به دنبال ساحل می گردد و در مالزی از جنگل های انبوه شکوه دارد. یا در سواحل خلیج فارس یا دریای مدیترانه به دنبال آثار تاریخی می گردد. یا هند را با ایتالیا مقایسه می کند. این در حالی است که هر مقصد گردشگری ویژگی های خاص خود را دارد. برخی از این مقاصد که بیشتر به هدف استراحت و آرامش گردشگر بدون اقدام به بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی ایجاد شده اند، تلاش کرده اند که تمام نیاز گردشگر را در داخل مجموعه هتل فراهم آورند.

هتل

اتاق، رستوران هایی مطابق با ذائقه های مختلف، استخر، سونا، ساحل، سالن های ورزشی و بسیاری از عناصر دیگر که باعث می شود گردشگر در هتل بماند و استراحت کند.

با رقابتی شدن کیفیت خدمات هتل های به اصطلاح 7 ستاره ایجاد شده اند. البته از 5 ستاره بالاتر وجود ندارد. ولی نوع ارائه خدمات باعث می شود تا هتلدار 2+5 ستاره را برای هتل خود برگزیند. نمونه این هتل ها هتل تازه تاسیس مردان پالاس و ریکسوس پرمیوم در سواحل مدیترانه و برج العرب در امارات متحده است.

به چه اعتماد کنیم؟

هتل

گردشگر معمولا برای انتخاب خانه دوم خود در سفر به ستاره ها اعتماد نمی کند بلکه به موقعیت جغرافیایی هتل توجه می کند. در شهرها هتل خوب در موقعیتی است که دسترسی آسان به مراکز خرید، آثار فرهنگی و تفریحی داشته باشد مانند هتل نیکو، کراون پلازا و شرایتون در کوالالامپور که در جوار برج های دوقلوی پتروناس هستند.

یا تنوع خدمات آن هتل. مسافر باید انتخاب کند که فقط تخت و صبحانه (B.B)می خواهد یا یک وعده غذایی دیگر (H.B) هم نیاز دارد یا صبحانه و نهار وشام (F.B) یا دوست دارد تمام امکانات هتل را به رایگان (Ultra) استفاده کند.

نمونه هتل هایی که استفاده از هر چیزی در مجموعه هتل رایگان است (البته به استثناء جت اسکی و امثال آن) را می توان در سواحل مدیترانه یافت. هتلی که شبیه به تایتانیک و به همان نام است. هتلی که شبیه با کاخ کرملین مسکو است و کرملین نام دارد و بسیاری دیگر.

هتل های Ultra معمولا برای گردشگرانی ایجاد شده اند که قصد خروج از هتل را ندارند. در شهرهایی مانند کوالالامپور، پکن، دهلی، رم، پاریس، استانبول، هتل ها معمولا خدمات B.B و H.B ارائه می دهند چرا که مسافران بیشتر اوقات خود را خارج از هتل صرف می کنند.

پس انتخاب خانه دوم مطابق با قدرت خرید، سلیقه و هدف سفر تعیین می شود نه تعداد ستاره های آن.


سعید فکری

منبع: سایت ایران، سرای کهن