تبیان، دستیار زندگی
افزایش قیمت برق 70 درصد مشتركان
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افزایش قیمت برق 70 درصد مشتركان

بخش اقتصادی- وزیر نیرو از تعیین نهایی قیمت برق، صدور ماهانه قبض برق و افزایش 4 هزار تومانی قیمت ماهانه برق برای 70 درصد مشتركان با اجرای هدفمندی یارانه ها خبر داد.

لامپ

مجید نامجو  در پاسخ به این سوال كه اگر هدفمندی یارانه‌ها اجرا شود قیمت برق برای مشتركان چقدر اضافه خواهد شد گفت: با آغاز هدفمندی یارانه 70 درصد مشتركان برق ماهانه كمتر از 4 هزار توان به قبض برق آنها اضافه خواهد شد.

* مدتهاست داد می‌زنیم كه مردم نگران نباشند

وی در پاسخ به این سوال كه پس با این قیمت جای نگرانی برای مردم نیست ادامه داد: ما مدت‌هاست كه داد می‌زنیم مردم نگران نباشند.

*صدور ماهانه قبض برق

خبرنگار فارس پرسید: معمولاً قبض برق هر دو ماه صادر می‌شود اما شما می گویید ماهانه 4 هزار تومان به هزینه ها اضافه می شود، بنابراین اگر هر دو ماه یك بار قبض برق صادر شود می توان گفت 8 هزار تومان برق گران شده است.

نامجو پاسخ داد: قبض برق معمولا دو ماه یك بار صادر می‌شود اما تلاش می‌كنیم قبض برق را ماهانه صادر كنیم تا با طرح هدفمندی یارانه‌ها هماهنگ باشد.

وی تاكید كرد: البته صدور قبض ماهانه برای وزارت نیرو هزینه‌بر بوده و تلاش زیادی را می‌طلبد اما هنوز ما نتوانستیم این را برنامه‌ریزی كنیم ولی داریم فكر می‌كنیم كه اگر بتوانیم اجرا كنیم و این كار خوب است.

وزیر نیرو در پاسخ به این سوال كه آیا قیمت برق نهایی شده است یا اینكه باز هم از اعلام آن خودداری می‌كنید تاكید كرد: قیمت برق مشخص شده است ولی اعلام آن برعهده كارگروه تحول اقتصادی است و ما نباید اعلام كنیم.

نامجو ادامه داد: ما اجازه نداریم كه فعلا قیمت برق را اعلام كنیم.

منبع: الف

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور