تبیان، دستیار زندگی
برخورد با رفتارهای غیرواقعی در هدفمندی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برخورد با رفتارهای غیرواقعی در هدفمندی

بخش اقتصادی- وزیر بازرگانی کنترل قیمت‌ها همزمان با اجرای قانون هدفمندسازی را وظیفه اصلی این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در مقابل رفتارهای غیرواقعی در بازار سکوت نمی‌کند.

اقتصاد

مهدی غضنفری در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزود: نباید اجازه داد افرادی به بهانه اجرای قانون هدفمندسازی با گرانفروشی یا احتکار عرصه را بر مردم تنگ کنند.

غضنفری با بیان اینکه پشتیبانی از حقوق مصرف‌کننده جزو وظایف اصلی سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولید کنندگان است، اظهار داشت: برای این سازمان چه افتخاری بالاتر از اینکه در خدمت مردم باشد و اگر اخلالی در بازار ایجاد شد، سریعا اقدام و با متخلفان برخورد کند.

وی در این حال کنترل لحظه به لحظه بازار را قبل و همزمان با اجرای قانون هدفمندسازی از تکالیف قانونی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ذکر کرد.

غضنفری خطاب به مدیرعامل جدید سازمان حمایت گفت: ممکن است برخی قصد داشته باشند بازار را از کنترل خارج کنند که باید در مقابل این رفتارها بدون هیچ مماشاتی قاطعانه برخورد کرد.

وزیر بازرگانی با تاکید بر بهره‌گیری از تجارب خدمات سازمان حمایت از دهه 60 تاکنون برای کنترل بازار گفت: قانون هدفمندسازی طرحی تاریخی، بزرگ و سرنوشت‌ساز برای مردم است و نمی‌توان از اجرای آن عقب‌نشینی کرد.

ممکن است برخی قصد داشته باشند بازار را از کنترل خارج کنند که باید در مقابل این رفتارها بدون هیچ مماشاتی قاطعانه برخورد کرد

وی افزایش منطقی قیمت‌ها را همزمان با هدفمندسازی یارانه‌های انرژی ، طبیعی دانست و گفت: هر چند ممکن است قیمت‌ها پس ازاجرای قانون کمی تغییر کند اما تا آن زمان که هنوز تاریخ آن مشخص نیست باید از هرگونه افزایش قیمت جلوگیری کرد.

وزیر بازرگانی گفت : هر افزایش قیمتی در زمان اجرای قانون باید با استناد به مدارک مستدل و تایید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان صورت گیرد.

غضنفری بر ضرورت تعامل میان معاونت توسعه بازرگانی داخلی با سازمان حمایت تاکید کرد و گفت: این همکاری نیاز استراتژیک است و این دو واحد سازمانی باید در کنار یکدیگر اجرای قانون را در حوزه بازار تسهیل کنند.

وزیر بازرگانی تجارب مدیران و کارشناسان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان در نظارت و بازرسی بر بازار را در سال‌های اخیر مهم خواند و گفت: این تخصص‌ها کمک بسیاری به اجرای موثر قانون هدفمندسازی در حوزه حمایت از حقوق مصرف‌کننده می‌کند.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی ستاد بازرگانی هدفمندسازی یارانه‌ها متشکل از پنج کمیته در وزارت بازرگانی ابراز امیدواری کرد فعالیت این کمیته‌ها در اجرای مناسب قانون نقش مهمی ایفا کند.

منبع: الف

تنظیم برای تبیان: عطالله باباپور