تبیان، دستیار زندگی
دانشمندان دریافته اند که گریه کردن هم مانند خندیدن فواید بسیاری دارد؛ از جمله این که فشار خون را پایین می آورد و قدرت مجموعه ی بدن را افزایش می دهد. هر آنچه که فرد برای ابراز و بیرون ریختن اضطراب و تنش و راحت شدن از دست آنها انجام می دهد برای سلامتی ا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اگه هر روز گریه می‌کنی برو دکتر

اشک
 

دانشمندان دریافته‌اند که گریه کردن هم مانند خندیدن فواید بسیاری دارد؛ از جمله این که فشار خون را پایین می‌آورد و قدرت مجموعه ی بدن را افزایش می‌دهد.

هر آنچه که فرد برای ابراز و بیرون ریختن اضطراب و تنش و راحت شدن از دست آنها انجام می‌دهد برای سلامتی انسان ضروری است. به نظر می‌رسد که گریه کردن بسیار موثر باشد. طی یک بررسی مشخص شد که 85 درصد زنان و 75 درصد مردان بعد از  گریه کردن احساس بهتری دارند.

زمانی که حس کردید می خواهید گریه کنید با آن مقابله نکنید زیرا گریه یک واکنش احساسی سالم و طبیعی است

همان قدر که گریه کردن می تواند باعث سلامتی شود، گریه نکردن و نگه داشتن خشم و غصه می‌تواند مضر باشد. تحقیقات نشان داده که سرکوب کردن احساسات با بالا رفتن فشار خون، عوارض قلبی و سرطان رابطه دارد.

با وجود فوایدی که گریه کردن دارد، اگر این کار بخشی از زندگی روزمره شود و هر روزه تکرار گردد، باید به پزشک مراجعه کرد چرا که می‌تواند یکی از علائم اولیه ی افسردگی باشد. پزشکان تا به حال گریه کردن را تا بدان حد که شخص به هق هق بیفتد توصیه نکرده‌اند. میزان گریه‌ی ما به عوامل ژنتیکی بستگی دارد. زنان چهار برابر مردان گریه می‌کنند.

زمانی که حس کردید می‌خواهید گریه کنید با آن مقابله نکنید، زیرا گریه یک واکنش احساسی، سالم و طبیعی است.


باشگاه کاربران تبیان - ارسالی از razeyeknegah