تبیان، دستیار زندگی
بچه های خوبم، امروز روز بسیج دانش آموزیه، حتماً همتون اسم بسیج رو شنیدید و می دونید که بسیج، جای آدم های خوب و زحمت کشیه که از خونه و شهر و کشورمون دفاع می کنن.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مردانِ کوچک

مردانِ کوچک

امروز 8 آبان است، روزی که حسین فهمیده به شهادت رسید و این روز را به یاد او روز بسیج دانش آموزی نامیدند.

حسین فهمیده در ذهن ما به عنوان یك دانش آموز رزمنده است. هدف او بسیار بزرگ و مقدس بود و هست. حسین فهمیده كنار درس خواندن به فكر سرافرازی میهن و خاك و ریشه ی خود نیز بود و  به همین دلیل به جبهه رفت و به شهادت رسید.

روز بسیج دانش آموزی

بچه های خوبم، امروز روز بسیج دانش آموزیه، حتماً همتون اسم بسیج رو شنیدید و می دونید که بسیج، جای آدم های خوب و زحمت کشیه که از خونه و شهر و کشورمون دفاع می کنن. ببینم، شما هم دلتون می خواد یه بسیجی باشید؟ حسن کوچولو می پرسه: آخه چطور می شه؟ خب حسن آقا، شما باید صبر کنی تا وقتی به مدرسه رفتی و درس خوندن رو شروع کردی، بری و توی بسیج دانش آموزی مدرسه اسم بنویسی. اون وقت می شی یه بسیجی کوچولو که در آینده می تونی کارهای یه بسیجی زحمت کش رو انجام بدی.

بسیجی

گلای قشنگم، کی می دونه بسیج یعنی چه؟ می بینم که همتون منتظرین که من بهتون بگم بسیج یعنی چی. بچه ها، بسیج یعنی تلاش. یعنی زحمت کشیدن، یعنی ایمان به خدا. بسیجی هم یعنی کسی که با ایمان به خدا و برای رضای خدا به مردم خدمت می کنه. شما هر جایی که برید، اسم بسیج رو می شنوید. بچه های خوبی که به مدرسه می رن، می دونن که توی مدرسه ها جایی هست به نام بسیج دانش آموزی. شما بچه های خوب که می خواید کارهای خوب انجام بدید، می تونید توی بسیج دانش آموزی مدرسه هاتون عضو بشید تا تلاش و زحمت کشیدن رو یاد بگیرید و بتونید در آینده یه بسیجی واقعی بشید.

لباس بسیجی

مردانِ کوچک

تعجب می کنید نه. می بینم که فاطمه کوچولو سرشو برده نزدیک گوش نرگس خانوم و می پرسه: این چه لباسیه که آقای مجری تنش کرده؟ خوب فاطمه خانوم. الان برای شما و همه بچه های خوب می گم که این چه لباسیه. شاید خیلی از بچه های خوبی که به مدرسه می رن، این لباس رو دیده باشن. این لباس بچه هاییه که توی بسیج دانش آموزی مدرسه شرکت کردن. قشنگه نه؟ وقتی یه دانش آموز این لباس رو می پوشه، همه بهش می گن بسیجی. اون وقت باید مثل یه بسیجی رفتار کنه. اخلاقش خوب باشه، به همه کمک کنه و درسشو خوب بخونه. بچه ها، اگه شما هم دوست دارید لباس های به این قشنگی داشته باشید و مثل یه بسیجی رفتار کنید، باید توی بسیج دانش آموزی مدرستون شرکت کنید. به امید روزی که همه بچه های ایران بسیجی باشن.

بسیجی و مبارزه

دوستای خوبم، روی دیوار خونه حمید کوچولو یه قاب عکس نصب شده و عکس بابای حمید رو توش گذاشتن. بچه ها، بابای حمید شهید شده. حمید می دونه که باباش بسیجی بوده و برای دفاع از کشورمون به جبهه ها رفته و شهید شده. بچه ها، دوران جنگ، خیلی از بسیجی ها به جبهه ها رفتن و شهید شدن. حمید خیلی دلش می خواد راه باباشو ادامه بده. اما چه جوری می تونه این کار رو انجام بده؟ یکی از راه ها اینه که حمید بره و عضو بسیج دانش آموزی مدرسشون بشه تا بتونه یاد بگیره که از حالا یه بسیجی خوب باشه مثل باباش. من می دونم که خدا هم همه بچه های بسیجی رو که می خوان راه شهیدا رو ادامه بدن، دوست داره.

حبیب مقیمی_سایت حوزه

تنظیم:نعیمه درویشی_تصویر:مهدیه زمردکار

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.